Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Jeg er visst rar jeg, for jeg gleder meg til å gå med mammaklær :ler:

Hmmm... Joda, det har til en viss grad sin sjarm, og det er herlig godt med bukser som ikke klemmer og som man kan dra godt over magen - særlig på vinterstid, blir ingen kaldre "gliper"! ;) Meeeen, det er ikke akkurat det beste utvalget blant mammatøy da, med mindre man vil ut med ørten tusinger for å se bra ut! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper livmoren trekker seg godt sammen igjen snart... Drikker du bringebærbladte eller noe enda? Det skal hjelpe på fortgang også etter fødsel! :)

Uansett, skjønner godt at du er lei mammabuksene - blir jo mye til at man traver rundt i det samme med kulerund mage og nå er det jo så mye fint i butikkene at i allefall jeg lengter sykt etter min gamle kropp! :Nikke:

Håper du finner deg noe fint tøy etterhvert da!

:klem:

Jeg tror livmoren er ganske godt tilbake der den var, det er nok mest fett som er igjen hos meg nå... Mista 10 kg rett etter fødselen, men har fremdeles rundt 10 kg for mye :forvirret: (Og det verste er at jeg nesten føler meg tynn, etter å ha hatt kjempestor mage så lenge!) Men magen er ekkelt slapp, altså! Har ikke fått magemusklene på plass enda! Jeg tar bringebærbladkapsler når jeg husker på det, tenkte å ta dem til jeg har tømt glasset.

Og ja, det er så mye fint vårtøy på vei til butikkene nå, så jeg MÅ få kjøpt noe nytt snart!!!

Markblomsten: Jeg gledet meg også veldig til å gå med mammaklær, og nøt det en lang stund. Men det ble liksom ikke til at jeg kjøpte så mye de siste månedene, siden jeg visste at jeg ikke fikk brukt dem så mye lenger. Så det er egentlig evigheter siden sist jeg kjøpte klær... Jeg anbefaler forresten å kjøpe de toppene og genserne på H&M som både er mammatøy og ammetopper. Jeg bruker dem nesten hver dag nå, og skulle gjerne hatt flere av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på de mammatoppene på HM men jeg sunes de lille hullet så litt malplassertut og litt lite. Men de fungerer greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på de mammatoppene på HM men jeg sunes de lille hullet så litt malplassertut og litt lite. Men de fungerer greit?

Ja, man må kanskje dra litt i stoffet for å få ut puppen ( :ler: ), men de fungerer greit. Spesielt i forhold til prisen, ammetoppene fra Boob koster jo rundt 500 kr! :overrasket: jeg skulle ønske de jeg har var litt lengre da, for når magen var på sitt største var de for korte. Tenkte jeg skulle se om de hadde fått inn noen nye på torsdag :)

Jeg har begynt å skrive ned når Leon spiser, hvor lenge han spiser og når han sover. Prøver å finne ut om han har en form for rutine... Det er tydelig at han spiser oftere på natten enn på dagen, og at måltidene er lenger på dagtid. Jeg tror han er så trøtt på natten at han sovner før han er ordentlig mett, og at han derfor våkner fortere. Vi får prøve å snu litt på "trenden" når mannen begynner med permisjon, har en bok hvor det står hvoran man kan gjøre det, og det er jo verdt et forsøk ;)

Ellers har vi begynt å pensle tunga hans med farris (etter tips fra helsesøster), fordi han har fått et hvitt belegg på den. Bruker en q-tips som vi dypper i farris. Han er veldig søt når han får den i munnen, for først rynker han på hele ansiktet, sikkert pga saltsmaken og kullsyren, og så smatter han lenge etterpå. Tror ikke han synes det er så verst :ler:

Jeg tror kanskje han smiler så vidt nå. Mannen sa det i går, og da trodde jeg det bare var det vanlige "magesmilet". Men da jeg snakket til han mens han lå i senga og var veldig våken i dag, lyste ansiktet hans opp, øynene "smilte" skikkelig, og munnen gikk også opp i et lite smil. Det var annerledes enn de grimasesmilene han ellers har hatt. Jeg er ikke helt sikker, altså, og det er vel kanskje litt tidlig? Men søtt var det :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig søt han høres ut når han smiler! :hjerter_rundt:

Det er herlig å være mamma, ikke sant? :grine2:

Hos meg tok det lang tid før magemusklene var sånn rimelig på plass igjen. Ikke tenk for mye på det, det går seg til etter hvert!

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gutten sin det, som liker farris! :ler:

Så herlig! Og vet du, det er nok skikkelige smil som er på gang! :Nikke:

Ha en herlig siste dag i februar...ikke lenge til prinsen er en måned gammel!!!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig søt han høres ut når han smiler! :hjerter_rundt:

Det er herlig å være mamma, ikke sant? :grine2:

Hos meg tok det lang tid før magemusklene var sånn rimelig på plass igjen. Ikke tenk for mye på det, det går seg til etter hvert!

Ha en fin dag! :klem:

Han er søt ja :Nikke: Og det er helt ubeskrivelig fantastisk å være mamma!! :grine2: Jeg kan sitte i lang, lang tid og bare se på det lille, perfekte, fredfulle ansiktet og den lille bylten av en kropp som ligger og ser på meg eller puster tungt under dyna. Også tenker jeg på alt det fine vi skal oppleve sammen i fremtiden... :hjerter_rundt:

Jeg håper virkelig kroppen min går seg til etter hvert! Jeg har jo tenkt å gjøre mitt beste for å komme raskt tilbake til utgangspunktet, men har liten tro på at alt kan fikses med sunn mat og trim :tristbla:

Det er gutten sin det, som liker farris! :ler:

Så herlig! Og vet du, det er nok skikkelige smil som er på gang! :Nikke:

Ha en herlig siste dag i februar...ikke lenge til prinsen er en måned gammel!!!

:hoppe:

Så koselig hvis det faktisk er ekte smil :hjerte: Gleder meg til han smiler ordentlig, sånn at det ikke er tvil lenger :grine2:

I dag har vi den slappe-av-dagen jeg har gledet meg til! Etter matingen ca 8.30 i dag, la jeg Leon tilbake i senga si, også slappet jeg av med et blad og en kopp te i senga før vi sto opp :) Leon har vært våken nesten hele tiden fra 9 til 12.30, og jeg har kost meg med han, KG og p4. Deilig!! Det snør masse, så jeg har ikke tenkt meg ut på trilletur. Har satt på vaskemaskinen to ganger og tørketrommelen en gang, men bortsett fra det har jeg ikke engang dusja eller kledd på meg noe annet enn joggedress :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er søt ja :Nikke: Og det er helt ubeskrivelig fantastisk å være mamma!!  :grine2: Jeg kan sitte i lang, lang tid og bare se på det lille, perfekte, fredfulle ansiktet og den lille bylten av en kropp som ligger og ser på meg eller puster tungt under dyna. Også tenker jeg på alt det fine vi skal oppleve sammen i fremtiden... :hjerter_rundt:

*smelt* :grine2:

Men du..er det som så mange sier at man "glemmer" pappaen oppi alt dette? Syns det er så mange mødre som sier at det er lett å glemme mannen/kjæresten sin når man plutselig har et lite :hjerte: å elske og se på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med slike rolige innedager i joggedress innimellom også da... Høres koselig ut synes jeg, å tralte hjemme med lillegutt, KG og P4 mens snøen laver ned! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, smiler han? Så herlig :-D

Du får legge ut bilde straks du får knipset det ;)

Nei, du MÅ! :ler:

Skal prøve å få tatt, men det er sikkert ikke lett! Det kommer forhåpentligvis i løpet av noen uker i allefall :)

høres deilig ut! bare slapp av med god samvittighet!

Jeg gjør det! Men veldig god samvittighet!! ;)

*smelt*  :grine2:

Men du..er det som så mange sier at man "glemmer" pappaen oppi alt dette? Syns det er så mange mødre som sier at det er lett å glemme mannen/kjæresten sin når man plutselig har et lite :hjerte: å elske og se på..

Jeg føler ikke at jeg har "glemt" mannen, men det er jo klart at Leon fyller litt mer av tankene og tiden min enn før (og det samme gjelder vel for mannen). Heldigvis er vi veldig obs på at det er vanlig å "skli fra hverandre" i denne perioden, så vi har snakket om det både mens jeg var gravid og etter at Leon ble født, og prøver å være flinke til å bruke tid på hverandre når vi har mulighet til det. Men jeg må jo si at for eksempel :humpe: ikke frister meg i det hele tatt, og tanken hadde ikke engang streifet meg før mannen tok det opp... Så noe har vel blitt annerledes, men jeg regner med at det går seg til i løpet av noen uker ;)

Deilig med slike rolige innedager i joggedress innimellom også da... Høres koselig ut synes jeg, å tralte hjemme med lillegutt, KG og P4 mens snøen laver ned! ;)

Det er kjempedeilig!! Veldig avslappende. Du kan bare GLEDE DEG til å gå hjemme med Jacob!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at dere koser dere sånn.

Savner babytiden jeg og innimellom :hjerte:

Og magemuskler ja....Legen min sa at en god "regel" er at det tar 9 mnd å få kroppen i "ubalanse" når man er gravid - og det tar opp til 9 mnd å få den tilbake til utgangspunktet. Så litt tålmodighet er greit å ha ja. Og så skal man jo ikke trene magemuskler de første 6 ukene etter fødsel heller da. Det kommer seg nok - selv om det ikke gjorde det til meg :grine:

Tror det er ganske vanlig å ikke tenke på :humpe: når man er nybakt mamma jeg. Her tik det 8 mnd..... :sjenert:

Gleder meg til flere bilder av prinsen din :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at dere koser dere sånn.

Savner babytiden jeg og innimellom :hjerte:

Og magemuskler ja....Legen min sa at en god "regel" er at det tar 9 mnd å få kroppen i "ubalanse" når man er gravid - og det tar opp til 9 mnd å få den tilbake til utgangspunktet. Så litt tålmodighet er greit å ha ja. Og så skal man jo ikke trene magemuskler de første 6 ukene etter fødsel heller da. Det kommer seg nok - selv om det ikke gjorde det til meg :grine:

Tror det er ganske vanlig å ikke tenke på :humpe: når man er nybakt mamma jeg. Her tik det 8 mnd..... :sjenert:

Gleder meg til flere bilder av prinsen din :hjerter:

8 mnd :overrasket:

Jeg har et lite håp om å være "meg selv" igjen til sommeren, men skal nok klare å vente i 9 måneder hvis det er det som skal til. foreløpig tenker jeg veldig lite på utseendet i forhold til før - nesten så jeg er redd for å bli en kjedelig hjemmeværende grå mus... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...