Gå til innhold

Har jeg alkoholproblem?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I det siste har jeg drukket hver dag nesten. Rett og slett fordi det har roa ned tankekjøret mitt og jeg har likt følelsen av å være rusa. Har bare drukket rødvin, ikke noe sterkere enn 12% 

De dagene jeg ikke drikker savner jeg den følelsen av å føle meg rusa, men er ikke slik at jeg føler jeg må ha alkohol. Men jeg bare savner det. I dag har jeg ikke drukket fordi jeg ikke har mer. Jeg vurderte å dra å kjøpe alkohol i morgen, men samtidig er det vel ikke så lurt. Jeg jobber ikke, men jeg tar opp fag som privatist, men er aldri rusa på skolen. 

Er dette noe jeg burde ta tak i med en gang? Jeg tror jeg kan være disponert for å bli alkoholiker siden min farmor var alkoholiker og har en onkel som er alkoholiker. 

Anonymkode: fe034...af3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare å slutte før det faktisk blir et problem.

• Liker 2
Skrevet

Ja, du har et problem.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er mer enn 1-2 glass og det er vanskelig for deg å ikke handle mer, vil jeg si det er et problem. Jeg tipper rusen fra 1-2 glass ikke vil holde særlig lenge for å holde tankekjøret borte, så selv om det kan være greit noen ganger, vil det fort bli et problem om dette er eneste løsning 

Anonymkode: 4aa60...bbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fort du har en vane du ikke klarer å bryte vil jeg si det er et problem ja. Du trenger ikke å drikke hver dag for å ha et alkoholproblem.

Anonymkode: a19cd...bce

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I det siste har jeg drukket hver dag nesten. Rett og slett fordi det har roa ned tankekjøret mitt og jeg har likt følelsen av å være rusa. Har bare drukket rødvin, ikke noe sterkere enn 12% 

De dagene jeg ikke drikker savner jeg den følelsen av å føle meg rusa, men er ikke slik at jeg føler jeg må ha alkohol. Men jeg bare savner det. I dag har jeg ikke drukket fordi jeg ikke har mer. Jeg vurderte å dra å kjøpe alkohol i morgen, men samtidig er det vel ikke så lurt. Jeg jobber ikke, men jeg tar opp fag som privatist, men er aldri rusa på skolen. 

Er dette noe jeg burde ta tak i med en gang? Jeg tror jeg kan være disponert for å bli alkoholiker siden min farmor var alkoholiker og har en onkel som er alkoholiker. 

Anonymkode: fe034...af3

Du kan vurdere alvorlighetsgrad etter hvert som du begynner å unngå å være i sosiale sammenhenger for å drikke, da kan du si det er alvorlig. Jeg kjenner ikke deg som person, så vet ikke hvor god kontroll du har på inntaket ditt, men du burde bruke privatist eksamene dine som motivasjon til å slutte. Lykke til, du er sterk!

Anonymkode: 545b8...f0e

Gjest Fallabella
Skrevet

Dette må du forske på selv for å få svar på. Hold deg unna alkohol å se hva som skjer. Tenker du på det? Gleder du deg til du skal «begynne å drikke igjen osv eller forsvinner ideen om å drikke fra hodet ditt?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid har det pågått og hvor mange enheter er det snakk om? 

Anonymkode: 55473...f3c

AnonymBruker
Skrevet

Du er nok i en risikosone, særlig siden du bruker alkoholen for å "fikse" tankekjøret. Forsøk å ta tak i hva du føler den fikser og finn en annen strategi for det. De fleste som misbruker rusmidler ble ikke misbrukere over natten, eller valgte å bli misbrukere - det kommer gradvis og plutselig står man der og har et stort problem.

Anonymkode: 0b916...42e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler å gi seg mens leken er god. Rusavhengighet er ikke en spøk. 

Anonymkode: ad483...82d

AnonymBruker
Skrevet

Du er på vei inn i en grusom tid. Vært det. Valget er ditt til slutt. Ingen stopper deg. Lev hver dag uten anger, redusert helse, kvalme og en kropp som forfaller. Eller, våkn hver dag og angre på at du valgte alkoholen, gå kvalm, se kroppen din forfalle

Anonymkode: ecf92...ed4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må gripe fatt i det med én gang, vær så snill. Du er i ferd med å utvikle et alkoholproblem. Hvis du fortsetter sånn som nå, er det bare et tidsspørsmål før du føler at du må drikke hver dag.

Hvor sterk er lysten etter å drikke da? Blir du stresset og urolig hvis du ikke drikker? Da er du allerede i faresonen.

Anonymkode: 1c842...3c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...