AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #1 Skrevet 8. mars 2020 Hallo Jeg har veldig plagsomme bekymringer for tiden, det er ting jeg egentlig ikke får gjort noe med, ting som kanskje er irrasjonelt, ting som ikke er tid for å gjøres noe med enda osv.. Altså, mange bekymringer, mye redsel, får ikke sove om kveldene, våkner sjeldent med et smil, har mye kvalme og brystsmerter.. Føler meg desperat etter hjelp, og selvom jeg fungerer ordentlig i hverdagen og passer på barnet mitt og lager middag osv, føler jeg likevel slik.. Hva hjelper mot denne engstelsen? Jeg verken drikker eller røyker, så er det noe annet som funker? Anonymkode: e1dec...e67
Jajajane Skrevet 8. mars 2020 #2 Skrevet 8. mars 2020 Få en time hos fastlege. Dette er mer vanlig enn du kanskje tror. Ellers vil jeg anbefale meditasjon, eller mindfullness. Finner masse enkle versjoner på YouTube feks 😊
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #3 Skrevet 8. mars 2020 18 minutter siden, Jajajane skrev: Få en time hos fastlege. Dette er mer vanlig enn du kanskje tror. Ellers vil jeg anbefale meditasjon, eller mindfullness. Finner masse enkle versjoner på YouTube feks 😊 Jeg pleier å distrahere meg selv med tvserier, men når alle er sett ferdig blir jeg alene med tankene. Hjelper mindfullness med slikt? Takk for tips ❤️ Anonymkode: e1dec...e67
GammelKaktus Skrevet 8. mars 2020 #4 Skrevet 8. mars 2020 Meditasjon er god distraksjon når man har fått øvd seg litt. Hva med en venninnekveld? Kan ta dere en flaske vin og koble ut med prat om alt fra A til Å.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #5 Skrevet 8. mars 2020 Enig med de over at mindfullness er med på å bremse tankekjør og uro. Finnes mase på YouTube og forskjellige apper, om du finner de der du blir guidet i øvelser for å fjerne stress og tankekjør så er det verdt ett forsøk. Jeg har vært plaget av tankekjør i mange år og fått god hjelp av de. Du får fokuset vekk fra tankene hodet og får fokus på å slappe av i kroppen i steden. Effekten sitter en stund i etterpå og du får brutt tankekjøret ditt. Bruk det gjerne daglig en stund. Samtidig må du jo også prøve å gjøre noe med det som bekymrer deg, finne ut årsaken til dine bekymringer. Lykke til! Anonymkode: 73573...53d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #6 Skrevet 8. mars 2020 Tusen takk for tipsene:) Det skal sjekkes ut Anonymkode: e1dec...e67
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #7 Skrevet 8. mars 2020 Jeg vil si å ta en god varm dursj, kan hjelpe samt mindfullness. Anonymkode: cb4c3...abf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå