AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #1 Skrevet 8. mars 2020 Hei! Noen som har erfaring med blindtarmbetennelse? Har siden mandag hatt kvalme som har vært av og på, og veldig liten matlyst. På fredag kom diarè, og jeg fikk vondt i høyre side. Smerten i siden har kommet og gått litt, det har ikke vært kjempe vondt, men ubehagelig, og har ikke gjort vondt når jeg har ligget på siden. Har heller ikke vondt når jeg trykker inn i magen. Men lurer på om det kan være begynnelsen på noe eller om det kanskje er noe helt annet? Anonymkode: 8e9b8...e2f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #2 Skrevet 8. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Noen som har erfaring med blindtarmbetennelse? Har siden mandag hatt kvalme som har vært av og på, og veldig liten matlyst. På fredag kom diarè, og jeg fikk vondt i høyre side. Smerten i siden har kommet og gått litt, det har ikke vært kjempe vondt, men ubehagelig, og har ikke gjort vondt når jeg har ligget på siden. Har heller ikke vondt når jeg trykker inn i magen. Men lurer på om det kan være begynnelsen på noe eller om det kanskje er noe helt annet? Anonymkode: 8e9b8...e2f Veldig tvilsomt blindtarmbetennelse Anonymkode: 21827...55d 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #3 Skrevet 8. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig tvilsomt blindtarmbetennelse Anonymkode: 21827...55d Så bra! Anonymkode: 8e9b8...e2f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #4 Skrevet 8. mars 2020 Tror ikke det er snakk om blindtarm, men smerte i høyre side kan også ha vært fra tarmen. Kontakt lege hvis det fortsetter. Anonymkode: 12346...710 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #5 Skrevet 8. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er snakk om blindtarm, men smerte i høyre side kan også ha vært fra tarmen. Kontakt lege hvis det fortsetter. Anonymkode: 12346...710 Skal gjøre det. Er som sagt ikke smerter hele tiden, det kommer og går. Kjennes litt ut som jeg har strukket noe eller som når man får "sting" med trening, men har ikke gjort noe som tilsier at jeg har strukket noe. Anonymkode: 8e9b8...e2f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #6 Skrevet 8. mars 2020 Da jeg hadde betent blindtarm hadde jeg så vondt at jeg hadde problemer med å stå oppreist. Var ikke kvalm eller hadde diare. Hadde store "slipp-smerter" (legen trykket hardt ned på magen og slapp brått - og jeg hoppet etter av smerte). Var generelt i "fin form", bortsett fra at jeg hadde fryktelig vondt. Jeg var aldri i tvil om at jeg trengte legehjelp, og jeg ble sendt rett på akutten og ble operert samme dag. Anonymkode: ddd5b...dc4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #7 Skrevet 8. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg hadde betent blindtarm hadde jeg så vondt at jeg hadde problemer med å stå oppreist. Var ikke kvalm eller hadde diare. Hadde store "slipp-smerter" (legen trykket hardt ned på magen og slapp brått - og jeg hoppet etter av smerte). Var generelt i "fin form", bortsett fra at jeg hadde fryktelig vondt. Jeg var aldri i tvil om at jeg trengte legehjelp, og jeg ble sendt rett på akutten og ble operert samme dag. Anonymkode: ddd5b...dc4 Takk for svar! Er nok ikke blindtarmen hos meg, men når man begynner å lese om ting så kan jo alt stemme 😅 Anonymkode: 8e9b8...e2f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #8 Skrevet 8. mars 2020 Jeg hadde mageproblemer for en stund tilbake gikk til legen da jeg var redd for blindtarmbetennelse, da hadde jeg vel hatt smerter en uke. Han da da at om det hadde vært blindtarmbetennelse så hadde jeg vært ferdig operert nå og ikke sittet hos han, veldig sjeldent at man ikke blir så syk at man må på sykehus ganske akutt. Men klart, lurt å sjekke ut for andre ting om det ikke blir bedre og du er usikker. Anonymkode: bb375...3a8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #9 Skrevet 8. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde mageproblemer for en stund tilbake gikk til legen da jeg var redd for blindtarmbetennelse, da hadde jeg vel hatt smerter en uke. Han da da at om det hadde vært blindtarmbetennelse så hadde jeg vært ferdig operert nå og ikke sittet hos han, veldig sjeldent at man ikke blir så syk at man må på sykehus ganske akutt. Men klart, lurt å sjekke ut for andre ting om det ikke blir bedre og du er usikker. Anonymkode: bb375...3a8 eehhh. Jeg gikk i en uke med moderate magesmerter. God appetitt og ikke noe typisk tegn på blindtarmtrøbbel. Min mor tok meg likevel med til lege fordi hun selv er hypokonder og har overdreven tro på leger. Og jammensanten ble jeg lagt inn og operert samme dag, de fant flere steiner i blindtarmen som potensielt kunne gjort skade. Altså jeg hadde ikke typiske blindtarm symptomer men var likevel syk. Anonymkode: fdf05...e09
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #10 Skrevet 9. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: eehhh. Jeg gikk i en uke med moderate magesmerter. God appetitt og ikke noe typisk tegn på blindtarmtrøbbel. Min mor tok meg likevel med til lege fordi hun selv er hypokonder og har overdreven tro på leger. Og jammensanten ble jeg lagt inn og operert samme dag, de fant flere steiner i blindtarmen som potensielt kunne gjort skade. Altså jeg hadde ikke typiske blindtarm symptomer men var likevel syk. Anonymkode: fdf05...e09 Derfor jeg blir forvirret og begynte å lure, siden det er flere som har opplevd dette. Hvordan opplevdes det for deg? Anonymkode: 8e9b8...e2f
jabx Skrevet 9. mars 2020 #11 Skrevet 9. mars 2020 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Noen som har erfaring med blindtarmbetennelse? Har siden mandag hatt kvalme som har vært av og på, og veldig liten matlyst. På fredag kom diarè, og jeg fikk vondt i høyre side. Smerten i siden har kommet og gått litt, det har ikke vært kjempe vondt, men ubehagelig, og har ikke gjort vondt når jeg har ligget på siden. Har heller ikke vondt når jeg trykker inn i magen. Men lurer på om det kan være begynnelsen på noe eller om det kanskje er noe helt annet? Anonymkode: 8e9b8...e2f Ikke alle blindtarmbetennelser forløper likt. Ikke alle har sterke symptomer (til å begynne med). Du må få sjekket dette hos legen. Ikke vent, men kontakt lege så raskt som mulig. Hvis det ikke er blindtarmen kan det være noe annet alvorlig. Eller det kan være "ikke noe". Men det vet du ikke før du har snakket med lege. Og insister på at de tar blodprøve og faktisk tester deg. Endret 9. mars 2020 av jabx
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #12 Skrevet 9. mars 2020 1 time siden, jabx skrev: Ikke alle blindtarmbetennelser forløper likt. Ikke alle har sterke symptomer (til å begynne med). Du må få sjekket dette hos legen. Ikke vent, men kontakt lege så raskt som mulig. Hvis det ikke er blindtarmen kan det være noe annet alvorlig. Eller det kan være "ikke noe". Men det vet du ikke før du har snakket med lege. Og insister på at de tar blodprøve og faktisk tester deg. Har ikke hatt noe vondt i dag, så da har det nok gått over av seg selv. Takk for svar! Anonymkode: 8e9b8...e2f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå