Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en venninne. Det er min tidligere nabo som har flyttet hjem til meg. Hun har eget rom selv om hun sover i min seng, hun vasker klær og jeg lager mat. Vi deler på alle utgiftene og hun betaler husleie, derfor kaller jeg henne leierboerske, hun kaller oss venner og andre kaller oss samboere.

hun var med meg til spania for en uke siden, og hun er med på å spleise på maten. pga BB så begynte vi å dusje sammen og pga IDOL begynte vi å holde sammen. Nå ser vi ikke på tv lengere, fordi mer fordummende medium eksisterer ikke, og alle nye simpsonsepisoder og CSI kan man uansett bare laste ned.

jeg klarer ikke å definere dette som annet enn vennskap, og slik ser hun også på dette - og det er det som gjør meg så lykkelig.

heller et livslangt vennskap enn kort affære.

problemet mitt er at alt har gått i feil rekkefølge. Jeg ble kjent med henne først, deretter venn. Siden hun var nabo var hun oftere og oftere hos meg. Og da hun måtte flytte ut fordi venninnens bror skulle selge leiligheten hun bodde i flyttet hun likesågjerne hjem til meg.

det har ikke alltid vært like lett.

som regel blir man forelsket i ukjente, det er en del av forelskelsen at illusjonene skal oppveie for virkeligheten, og ettersom forelskelsen avtar viser fjeset sitt sanne ansikt akurat som tidevannet skjuler strandens hemmeligheter. Når man først er venn med en person og sakte med sikkert føler begjær er man utsatt for et stort problem.

For det første kan man ikke drømme seg bort i forskrudde virkelighetsflukter fordi man virkelig kjenner personen, og for det andre er det uansvarlig å bli kåt på en venn fordi det kan ødelegge vennskapet sies det.

Men er det sant? Hva er det som ødelegger vennskap? Er ikke det benektelser, sjalusi, avslag, avvisning, kontrapunkt, stillielse, vannvidd, begjær og tilfredstillelse som ikke blir tilfredstilt?

Før hun flyttet hit kunne jeg leve uten sex, det var ingen problem for jeg sparte masse tid og ressurser. Men det er etter at hun flyttet hit. Etter at jeg la merke til spenstigheten i kroppen hennes, hennes flinke arbeidslyst og evne til å stå på, hennes ressoment til å forklare waco hva han tar feil, være en sekretær i leiligheten og være en stabilistator til det uvjevne. hun har oversikt og hun har full kontroll. maktfordelingen var så skjev at det halve kunne vært nok. En dag for to måneder siden var tankene mettet. Selvsagt måtte jeg pule henne.

En natt sa jeg bare. Man dør av mangel på nærkontakt.

Hun la seg inntil meg.

Seksuell frusterasjon forkorter livene enda mer fortsatte jeg.

Jammen jeg har kjent deg i et år sa hun, vi har enda ikke hatt sex. Hallo, - jenteintelligens altså. Her har vi kjent hverandre i et år så skal hun bruke det som begrunnelse for å ikke ha sex? Hun vil ha sex med ukjente altså? Sex med folk hun ikke vet hvem er? Skulle hun ønske jeg ikke ble kåt på henne? Ingen problem, bare slutt å barber deg under armene, skal hun liksom legge seg truseløs og glattbarbert opp i senga mi bare for å hisse meg opp akkurat som ungene i somalia får lese kokebøker, haha er hun dum, hun burde vært glad for at jeg var kåt på henne, for alternativt mister jeg lysten, da lever jeg i min egen ronkeverdensjø og hun får bli med fossen videre. Hvorfor skal jeg inkludere henne i mine tanker når hun eksluderer meg? Man kommuniserer via nærkontakt dvs sex, skal hun påstå at vi er venner når hun ikke engang vil kommunisere? Det går ikke an. Hun forsto hva jeg mente, og heldigvis for meg og enda heldigere for henne, var ikke hun en av de ekle jentene som ikke skjønte noen ting. Det er bare noen få damer jeg har så god sex med, jenter flest blir jeg impotent av.

Lurer på om jeg er litt forelsket?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig Waco, endelig!

:klem2:

Jeg er en gammel bruker her inne, jeg sender deg en mld på msn en dag.

• Liker 4
Skrevet

Litt forelsket, ja!

For en flott måte å beskrive det på, Waco - jeg ble ganske fasinert!

• Liker 1
Gjest Embla s
Skrevet

Enig med de over, dette var en utrolig bra beskrivelse :)

(også rører det meg fordi jeg kjenner meg igjen i noe av det du beskriver, har selv opplevd å få lyst på/bli forelsket i en man deler leilighet med :)

Gjest georgine
Skrevet

Nydelig beskrevet, ja:) Og for å oppmuntre deg skjedde omtrent akkurat det samme med bestevennen min og ei venninne; vennskapet ble nærere og nærere og kameraten min ble mer og mer frustrert, for han torte ikke ta initiativ ovenfor henne som han kjente så godt. Men til slutt ordna det seg - som bare det :hjerte: De er for øvrig kjempefine mennesker begge to, så jeg synes ikke det er rart de falt for hverandre da de ble kjent.

Lykke til:)

Gjest lurven
Skrevet

jeg ble forelsket i og sammen med min betse vennine, det kompliserte ting veldig, det ble slutt og nå er vi knapt nok venner...

vennskap er mye mer verdifullt fordi det varer lengre...

Gjest Embla s
Skrevet
jeg ble forelsket i og sammen med min betse vennine, det kompliserte ting veldig, det ble slutt og nå er vi knapt nok venner...

Sikkert vanskelig å bli "bare venner" igjen etter at man har vært kjærester :-( Men det er jo vanskelig å være "bare venner" hvis man blir forelsket og.. Og hvis det fungerer blir man jo kjæreste med sin bestevenn, og det er jo optimalt :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er kanskej bedre å være venner enn kjærester når ting er så usikre fordi det å være kjæreste krever så mye. Bekymring, felles økonomi, samboerskap skrekk og gru...!!! min store skrekk og alt annet du liksom er forpliktet til som kjæreste. Er ting veldig usikkert ,ville jeg bare vært venner.. og da har dere kanskje kunne bevart vennskapet også...

Skrevet

Høres ellers ut som en god match!

Hilsen Trille

Gjest Romantisk
Skrevet

Kjør på. Behøver jo ikke bli slutt heller.... :bryllup:

Gjest lurven
Skrevet

Sikkert vanskelig å bli "bare venner" igjen etter at man har vært kjærester :-( Men det er jo vanskelig å være "bare venner" hvis man blir forelsket og.. Og hvis det fungerer blir man jo kjæreste med sin bestevenn, og det er jo optimalt :)

ja det er vel egntlig verdt å ta sjansen på..

men da må man jo også være forbredt på at man kan miste en venn

Gjest Kath.
Skrevet

Jeg sier bare en ting, les boken Fatso. -Din livshistorie.

:ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Dette høres koselig ut synes jeg, Waco.

Vet du hva du må gjøre nå? Slappe av litt! Ikke styr så fælt med at hun er ei jente... hun er en person, en venn du allerede vet at du liker - og la det bli med det. Så går sikkert dette her kjempefint!

Gjest STOPP!
Skrevet

Et godt vennskap kanskje spesielt med en

av det motsatte kjønn er sjeldent og meget

verdifullt. Det er noe som man vil kunne ha

glede av i langt flere år enn et gjennomsnittelig

forhold. Så hvis hun er en god venninne be hun

beholde klærne på når dere legger dere og ronk

litt selv før du hopper oppi. Hvis ikke det hjelper

så legge deg på sofaen i stua. Hvis heller

ikke det hjelper så innled et forhold til et

eller annet nek du treffer slik at hun forstår

at deres forhold kun skal være vennskapelig.

(Litt kjedelig med forhold til nek men viktigere

at et godt vennskap bevares)

Gjest Ninakanin
Skrevet

:hoppe:

Gleder meg til du gir ut bøker, Waco, du har et fantastisk sett briller du ser verden igjennom!!

:klem: Utrolig glad på dine vegne, nyt denne rusen, du vet, det er den beste som finnes!!! :)

Skrevet
Et godt vennskap kanskje spesielt med en

av det motsatte kjønn er sjeldent og meget

verdifullt. Det er noe som man vil kunne ha

glede av i langt flere år enn et gjennomsnittelig

forhold.

Helt til man treffer og blir sammen med en person som ikke tolererer at man er venn med en av motsatt kjønn. I teorien er det supert med venner av motsatt kjønne, men når man blir eldre, skjønner man at det er unaturlig.

Bedre å satse nå og kanskje finne ut at dette er den store kjærligheten, evt miste en venn, enn å ikke ha forsøkt.

Skrevet

Hvorfor i allverden er det unaturlig å ha venner av motsatt kjønn??? :o

Jeg har mange jeg - og det har kjæresten min også. 0 problemer med det.

Gjest gj est
Skrevet
Lurer på om jeg er litt forelsket?

Tror du er veldig forelsket :hjerter2: og jeg tror dere har kjempeodds for å få et veldig bra forhold! Nyt det og kos deg og ta problemene hvis de kommer! :-)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg opplevde det samme som Lurven, og skulle på mange måter ønske at jeg aldri ble sammen med min venn..... Men det er forsent å gjøre noe med akkurat det, og hadde jeg levd en gang til, så hadde jeg vel gjort det samme en gang til :wink:

Lykke til Waco :hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...