K@tt Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Forrige helg oppdaget jeg en liten kul på ene håndleddet. På størrelse med et knappenålshode og på venstre side av høyre håndledd. Ut fra Google-søk virker det som det er et ganglion, men det virker som det da må være større eller finnes det mindre også eller blir det større? Det er ikke vondt eller ømt å ta på, og føles relativt hardt når jeg trykker på den. Aldri hatt noe slikt før, så jeg blir så usikker på hva det kan være og hva jeg skal gjøre eller ikke gjøre.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 Høres veldig ut som ganglion. Den begynner gjerne bitteliten og vokser seg stor. Hvor fort er forskjellig. Jeg har hatt på samme sted tre ganger. Den første gangen vokste den veldig sakte, brukte kanskje et par år på å bli så stor som en ert. Så prakk den da jeg falt hardt i en trapp. Etter det så vokste den seg til en ert på få mnd'er. Så klarte jeg faktisk å treffe håndleddet med en rake og den sprakk igjen. Også denne gangen vokste den opp på få mnd'er og ble større enn tidligere. Så forsvant den bare plutselig. Legen kan fjerne den, men om man ikke får fjernet hinnen den ligger så komme de ofte igjen. Anonymkode: 7fa58...4d9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 Jeg har hatt ganglion på håndleddet gjentatte ganger, størrelse har variert fra liten ert til stor klinkekule. Den forsvinner av seg selv når jeg slutter å fokusere på den. Anonymkode: 88a18...6aa
K@tt Skrevet 8. mars 2020 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2020 Takk for svar! Hva skjer om jeg stikker hull på den selv? Jeg er veldig dårlig på å la ting som sår, kviser og lignende være i fred. I og med at ene anonymbrukeren har opplevd at den sprekker av slag kan det forhåpentligvis ikke være farlig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå