Gå til innhold

Burde kvinner forbys å sitte i ledende posisjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag kunne jeg lese at Finlands unge kvinnelige og feministiske regjering ønsker å sende personell til Hellas for å hjelpe migranter å søke asyl.

Over alt hvor kvinner styrer, blir det gjort handlinger og tatt standpunkt som skaper dårligere liv for befolkningen. I alle fall majoriteten av befolkningen. Vi ser det med Erna Solberg, Merkel og alle andre steder i Europa. Gro Harlem Brundtland gjorde svært mye negativt, som å innføre EØS og har lagt grunnsteinen for det meste som skader Norge.

For befolkningen som helhet, burde kvinner ikke ha lov til å komme inn i styre og stell?

Anonymkode: 8327f...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan heller få lov til å stå i ledende posisjoner. Så kan menn sitte.

Anonymkode: 9daf7...f6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag kunne jeg lese at Finlands unge kvinnelige og feministiske regjering ønsker å sende personell til Hellas for å hjelpe migranter å søke asyl.

Over alt hvor kvinner styrer, blir det gjort handlinger og tatt standpunkt som skaper dårligere liv for befolkningen. I alle fall majoriteten av befolkningen. Vi ser det med Erna Solberg, Merkel og alle andre steder i Europa. Gro Harlem Brundtland gjorde svært mye negativt, som å innføre EØS og har lagt grunnsteinen for det meste som skader Norge.

For befolkningen som helhet, burde kvinner ikke ha lov til å komme inn i styre og stell?

Anonymkode: 8327f...2cd

Vi så jo hva som hendte med Hitler i führer😝setet.

Tro meg, hvis du noen gang har åpnet en bok så vil du se at de verste forbrytelser i verden har blitt begått av menn i lederposisjoner.

Anonymkode: a67e3...331

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for Donald Trump er jo selve definisjonen på en god leder :rolleyes:

Anonymkode: 432da...47b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link? Source? Altså hvor står det at statsministeren ønsker å ta imot alle de?

 

Nei. Det burde heller finnes kvinner som virkelig kan lede, istedet for bare å handle utifra 'virtue signaling'.

Anonymkode: ffa06...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi ser det med Erna Solberg, Merkel og alle andre steder i Europa. Gro Harlem Brundtland gjorde svært mye negativt, som å innføre EØS og har lagt grunnsteinen for det meste som skader Norge.

Ja, gjelder kun kvinner. 

Trump, Bush, Obama, Stoltenberg og Hagen gjorde aldri noe galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Here we fucking go again 🙄

Anonymkode: 5c597...d72

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag kunne jeg lese at Finlands unge kvinnelige og feministiske regjering ønsker å sende personell til Hellas for å hjelpe migranter å søke asyl.

Over alt hvor kvinner styrer, blir det gjort handlinger og tatt standpunkt som skaper dårligere liv for befolkningen. I alle fall majoriteten av befolkningen. Vi ser det med Erna Solberg, Merkel og alle andre steder i Europa. Gro Harlem Brundtland gjorde svært mye negativt, som å innføre EØS og har lagt grunnsteinen for det meste som skader Norge.

For befolkningen som helhet, burde kvinner ikke ha lov til å komme inn i styre og stell?

Anonymkode: 8327f...2cd

Er helt enig i det du sier her men du nevner stort sett politikere. Generelt har jeg stor tro på flere kvinnelige ledere i samfunnet i kampen mot korrupsjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Here we fucking go again 🙄

Anonymkode: 5c597...d72

 

Anonymkode: 0abc1...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Ja, gjelder kun kvinner. 

Trump, Bush, Obama, Stoltenberg og Hagen gjorde aldri noe galt.

Tror dere noen av disse politikerne bryr seg om migranter? LOL. De gjør det for penger. Og mere stemmer til de fordi de''reddet'' disse folkene. Vips, blir de 'valgt igjen.

 

Jeg kan som kvinne si at nei, jeg ønsker ikke ta imot masse menn fra der som reiser forbi mange land for å komme til land med velferdsordninger.

 

Vi kan heller hjelpe folk fra Amerika som lever under ekstrem fattigdom da. Siden dette handler tydeligvis om bare å ville ut av fattigdom, og tro meg, det er det MANGE i verden som ønsker. Skal alle få opphold da?

 

Anonymkode: ffa06...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere noen av disse politikerne bryr seg om migranter? LOL. De gjør det for penger. Og mere stemmer til de fordi de''reddet'' disse folkene. Vips, blir de 'valgt igjen.

Anonymkode: ffa06...930

Kommentaren var ikke rettet nødvendigvis til flyktninger, men "gjort svært mye negativt" og "innført politikk som skader samfunnet" (det er flere måter å skade samfunnet på enn flyktninger).

Tror du mener immigranter, og ikke migranter. Uansett, Trump for eksempel bruker masse penger for å holde ulovlige immigranter unna. 

Endret av abc123detvardet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag kunne jeg lese at Finlands unge kvinnelige og feministiske regjering ønsker å sende personell til Hellas for å hjelpe migranter å søke asyl.

Over alt hvor kvinner styrer, blir det gjort handlinger og tatt standpunkt som skaper dårligere liv for befolkningen. I alle fall majoriteten av befolkningen. Vi ser det med Erna Solberg, Merkel og alle andre steder i Europa. Gro Harlem Brundtland gjorde svært mye negativt, som å innføre EØS og har lagt grunnsteinen for det meste som skader Norge.

For befolkningen som helhet, burde kvinner ikke ha lov til å komme inn i styre og stell?

Anonymkode: 8327f...2cd

Dette har da ingenting med kjønn å gjøre men personlige egenskaper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Agatha Spinatha skrev:

Dette har da ingenting med kjønn å gjøre men personlige egenskaper. 

Også meget naivt å anta at alle kvinner ønsker masseinnvandring i form av menn i hovedsaklig 20-40 år mens kvinnene blir igjen.

 

 

 

Anonymkode: ffa06...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Også meget naivt å anta at alle kvinner ønsker masseinnvandring i form av menn i hovedsaklig 20-40 år mens kvinnene blir igjen.

 

 

 

Anonymkode: ffa06...930

Ja, det har du rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette: du satt og kjedet deg mens du klødde deg på ballene, og tenkte at nå var det virkelig på tide med en reprise på temaet "kvinner er ikke brukanes til noe som helst!" på KG. Så oppdaget du plutselig at det straks var 8. mars og kvinnedag, og begynte å hamre løs på tastaturet mens du lo rått for deg selv? Jepp, tenkte det.

Anonymkode: 41e52...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel enkelte land som praktiserer et slikt tankesett. Se hvordan det går med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2020 den 1.39, AnonymBruker skrev:

Vi kan heller hjelpe folk fra Amerika som lever under ekstrem fattigdom da. Siden dette handler tydeligvis om bare å ville ut av fattigdom, og tro meg, det er det MANGE i verden som ønsker. Skal alle få opphold da?

 

Anonymkode: ffa06...930

 

Øhm du... Det er ikke å ville ut av fattigdom som er greia. Det er om å komme seg vekk fra krig, vekk fra kjønnslemlestelse, vekk fra å bli giftet bort som barnebrud til en gammel mann.

kanskje du skulle, tja vet ikke jeg... Begynne å bli litt mer orientert over hvordan folk lever i andre land? Hvis du ikke ville bodd der selv så er det heller ikke riktig å mene at andre bare må bo der. For deg handler livet kanskje om penger og du hadde nok heller søkt hjelp fra nav enn å måtte selge deg til 30 menn om dagen som voldtok, slo og torturerte deg, og du hadde nok heller flyttet til et annet nabolag om du risikerte å bli sprengt til filler av missiler og levd i konstant frykt i ditt eget. Vi er så privilegerte her i Norge at vi slipper å flykte halve jorden rundt eller leve sånn, men bare fordi vi er privilegerte skal vi ikke distansere oss så mye fra andre vanskeligstiltes situasjon at vi ikke gidder å sette oss inn i hvordan de har det eller hjelpe dem. Det kunne vært deg.

Anonymkode: 1ce17...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Øhm du... Det er ikke å ville ut av fattigdom som er greia. Det er om å komme seg vekk fra krig, vekk fra kjønnslemlestelse, vekk fra å bli giftet bort som barnebrud til en gammel mann.

kanskje du skulle, tja vet ikke jeg... Begynne å bli litt mer orientert over hvordan folk lever i andre land? Hvis du ikke ville bodd der selv så er det heller ikke riktig å mene at andre bare må bo der. For deg handler livet kanskje om penger og du hadde nok heller søkt hjelp fra nav enn å måtte selge deg til 30 menn om dagen som voldtok, slo og torturerte deg, og du hadde nok heller flyttet til et annet nabolag om du risikerte å bli sprengt til filler av missiler og levd i konstant frykt i ditt eget. Vi er så privilegerte her i Norge at vi slipper å flykte halve jorden rundt eller leve sånn, men bare fordi vi er privilegerte skal vi ikke distansere oss så mye fra andre vanskeligstiltes situasjon at vi ikke gidder å sette oss inn i hvordan de har det eller hjelpe dem. Det kunne vært deg.

Anonymkode: 1ce17...4dc

Ja, ser den, men hvorfor tar da mange med seg slike synspunkter og viderefører dem her?

Det henger jo ikke på greip. Hvis jeg skulle flykte til et annet land, hadde jeg ''shedded'' alt av mitt gamle, jeg hadde kanskje hengt noe som minnet meg litt om landet til tider på veggen eller noe sånt, men jeg hadde ikke tatt med meg troen videre som gjorde at jeg flyktet fra det landet.

Så hadde jeg meg språket så godt jeg kunne for så å assimilere best mulig i befolkningen. Hvorfor er ikke dette det mest logiske? Kan du forklare det?

Nei, mennesker er ikke logiske glemte det.

 

Anonymkode: ffa06...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2020 den 1.36, Medisinsk bruker skrev:

Er helt enig i det du sier her men du nevner stort sett politikere. Generelt har jeg stor tro på flere kvinnelige ledere i samfunnet i kampen mot korrupsjonen.

Jeg har hatt mange ledere siden jeg begynte å jobbe som tenåring, både kvinner og menn. Alle de gangene det gikk skeis med sjefen. Trakassering eller underslag ble begått av kvinnelige sjefer. De mannlige lederne har blitt mine forbilder og har fått god kontakt med. Jeg er selv blitt leder og er kvinne selv, men ifølge mine ansatte tenker jeg visst som en mann og derfor er jeg en god leder🤷‍♀️ 
 

Så om jeg evt skal søke ny jobb igjen, unngår jeg kvinnelige ledere. 

Anonymkode: b3bd2...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...