AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Jeg har nå sett første sesong av Springflo og ble nysgjerrig på hvilke andre serier dere liker som ligger på Nrk sine sider? Jeg er ikke vant med å ha TV, og har ikke brukt Nrk Tv på nett noe særlig heller, men nå har jeg det for en periode og tenkte at det kunne vært fint å få sett de tingene sikkert mange av dere har fått med dere de siste årene, som jeg ikke har sett. Når jeg går inn og ser "fra A-Å" så står det jo ingenting bortsett fra tittel på det som ligger der, og noe ser jeg "ikke vises lenger" også. Men det er nå så. Har dere noen tips? Nye og gamle (ikke bare de som ligger på forsida akkurat nå liksom) og helst ikke situasjonskomedier. Har blitt tipset om "Broen" f.eks Anonymkode: b18a2...4d9
Ullvott Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 Rød snø. Norsk-svensk klassiker fra 1980-tallet. Anbefales, men vær forberedt på at ting går mye tregere enn i moderne produksjoner. Shetland. Den ligger vel ganske synlig under drama/serier, men jeg anbefaler den likevel. Vestavind. 4
Berentsens Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 Shetland Fredrikssons fabrikk Rød Snø Exit Twin Lykkeland Heimebane Vestavind 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 46 minutter siden, Ullvott said: Rød snø. Norsk-svensk klassiker fra 1980-tallet. Anbefales, men vær forberedt på at ting går mye tregere enn i moderne produksjoner. Shetland. Den ligger vel ganske synlig under drama/serier, men jeg anbefaler den likevel. Vestavind. Takk for svar! Har sett både Rød Snø og Vestavind, men det er virkelig to jeg kan se igjen, absolutt! Og Shetland, den ser bra ut, tror det blir den først! Takk for gode forslag! Anonymkode: b18a2...4d9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Skrevet 7. mars 2020 47 minutter siden, Berentsens said: Shetland Fredrikssons fabrikk Rød Snø Exit Twin Lykkeland Heimebane Vestavind Takk for svar fra deg også! Er en del her som ikke er noe for meg, Exit er en av dem (har prøvd tidligere i uka som gikk, men ble litt "kvalm" av hele opplegget) og jeg ble ikke helt overbevist av Heimebane da jeg satte det på (hun snakker godt trøndersk da, ble overrasket av det) -eller ser jeg du og foreslår Shetland, og ja, det blir nok den i første omgang. De nyere Twin og Lykkeland har jeg ikke prøvd enda, skal sjekke. Vokste opp med Fredrikssons fabrikk, lol, ikke helt min greie, men artig forslag. Tror nok det ligger noe der i at jeg liker litt spenningsserier, så da går jeg den veien først. Takk! Anonymkode: b18a2...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #6 Skrevet 7. mars 2020 Tenkte selv at jeg skulle sjekke ut "the Bay" nå. Anonymkode: f6b64...414 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #8 Skrevet 8. mars 2020 Hvis du vil lære noe og øke forståelse, se disse seriene: - Helene sjekker inn (dokumentarserie) - Sånn er jeg, og sånn er det Anonymkode: c7fa2...8ee 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #9 Skrevet 8. mars 2020 Valkyrien!!! Og Midnattsol!!! Medisinsk krim under t-banen i Oslo, og seriemordkrim i Nordsverige. Begge er 👌! Sånn "se en episode, og bli hekta!" Anonymkode: e5b97...7bf
Kemila Skrevet 8. mars 2020 #11 Skrevet 8. mars 2020 Digger Poldark, badehotellet og "vår tid er nå" 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. mars 2020 #12 Skrevet 8. mars 2020 Bancroft Twin Nedgravde hemmeligheter Shetland The Bay Valkyrien The Spiral
Meadow Skrevet 8. mars 2020 #13 Skrevet 8. mars 2020 En natt, den likte jeg kjempegodt. Og Valkyrien. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #14 Skrevet 10. mars 2020 Vet ikke om den ligger der lenger, men søk etter Das Boot. Fantastisk bra. Ellers likte jeg Vår tid er nå, Lykkeland, Datoen, Helene sjekket inn. Anonymkode: d2c90...0b7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #15 Skrevet 11. mars 2020 Hei dere! Begynte på Shetland -og den er jo kjempebra! Hver episode er på nesten to timer da, tror jeg må komme tilbake til den sånn innimellom, synes det ble mye på en gang. Men veldig, veldig bra forslag å se denne, takk!! Andre sesongen av Springflo åpnet seg, så nå har jeg sett nesten hele den også (har litt vel mye tid på kveldene akkurat nå... prøver å ikke kjede meg) Valkyrien har jeg visst sett deler av før, men skal se en episode til nå før jeg legger meg. Anonymkode: b18a2...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Skrevet 12. mars 2020 Springflo er jo elendig, så et merkelig utgangspunkt for tråden, denne åpenbare mismatchen mellom trådens tittel og serien som brukes som eksempel. Vet ikke om NRK har de fortsatt men to gode serier er feks Le Bureau og Babylon Berlin. Anonymkode: e8082...88c 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #17 Skrevet 12. mars 2020 Skitten Snø - En ung jente kommer ut for en voldtektsmann og legger en plan for å ta igjen, basert på virkelige episoder/historier selv om akkurat denne historien ikke er sann Besett av ein Seriemordar - Historien om etterforskeren som lette etter England's farligste seriemorder, spennende og virkelighetsnær Poldark - Fantastisk kostymedrama, sykt pen hovedperson 😄 Farleg Kjærleik - Virkelighetsbasert serie om hvordan unge jenter kan havne i prostitusjon via organisasjoner/miljøer som utnytter dem Innesperret - Islandsk krim. Tok litt tid før jeg kom inn i den men syns den var veldig bra når jeg endelig gjorde det. Anonymkode: e3394...af1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #18 Skrevet 12. mars 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Springflo er jo elendig, så et merkelig utgangspunkt for tråden, denne åpenbare mismatchen mellom trådens tittel og serien som brukes som eksempel. Vet ikke om NRK har de fortsatt men to gode serier er feks Le Bureau og Babylon Berlin. Anonymkode: e8082...88c Vel, nå er det jo andre her som liker serier jeg ikke synes noe om, mens jeg syntes denne var bra -helt greit at vi liker forskjellige ting er det ikke? Kommer nok til å se mye rart jeg nå på grunn av denne tråden, har mye ekstra tid på kveldene om dagen og har plutselig mulighet til å se alt det dere har sett på de siste årene, så jeg prøver meg frem. Blir nok Le Bureau også, ser flere har tipset om den. Og ja, Babylon Berlin blir sikkert sett den og, men personlig er jeg litt lei av hele Berlin, så det går nok en god stund før jeg setter meg ned med den. Takker fortsatt for alle tips, selv om jeg synes det hadde vært fint om vi kunne klare å ha minst en tråd her på KG som ikke har mobbete innlegg. Anonymkode: b18a2...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #19 Skrevet 12. mars 2020 Vet ikke om "Himmelblå" fortsatt er tilgjengelig, men om den er det så burde du se den. En nydelig serie. Anonymkode: b3c5b...f83
tirben Skrevet 14. mars 2020 #20 Skrevet 14. mars 2020 Vanskelig å anbefale serier til noen jeg ikke kjenner! Vet jo ikke hvilken sjanger du liker, men her er noen jeg liker: Blodsbånd The Bay Lykkeland Usynlige helter Poldark Sandition Nedgravde hemmeligheter En natt. Men husk, dette er hva JEG liker, kanskje synes du dette er kjedelig eller dumt! 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå