AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #21 Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gynekologen min brukte som argument for at jeg bør operere at de vil bli lengre etterhvert og at jeg derfor burde operere nå for å unngå at de blir enda lengre. Er dette altså feil? Anonymkode: ba3a1...d98 Jeg synes det høres rart ut. Mine var rundt to cm lange fra puberteten til jeg kom i overgangsalderen i slutten av tredveårene. Nå er de mellom en halv om en cm lange. Helt vanlig i følge gynekologene. Det er på grunn av lavere østrogennivå. Anonymkode: 3d95b...81d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #22 Skrevet 7. mars 2020 Hva er innenfor normalen da? Synes det er litt vanskelig å måle de selv.. Skal man dra de noe ut når man måler? Anonymkode: 3a50e...269 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #23 Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er innenfor normalen da? Synes det er litt vanskelig å måle de selv.. Skal man dra de noe ut når man måler? Anonymkode: 3a50e...269 Jeg dro ikke mine noe ut da jeg målte ( ville ikke få feil lengde ) .Jeg bare prøvde å holde dem rette uten å dra i dem. Anonymkode: 437f4...618
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #24 Skrevet 7. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg dro ikke mine noe ut da jeg målte ( ville ikke få feil lengde ) .Jeg bare prøvde å holde dem rette uten å dra i dem. Anonymkode: 437f4...618 Måler man da kun det som henger utenfor eller helt innerst "fra roten"? Og hvor ser man hva som regnes å være innenfor normale mål? Anonymkode: ba3a1...d98
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #25 Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Måler man da kun det som henger utenfor eller helt innerst "fra roten"? Og hvor ser man hva som regnes å være innenfor normale mål? Anonymkode: ba3a1...d98 jeg målte mine helt fra roten og fikk da 5 cm. Hva som regnes for å være innenfor normale mål vet jeg ikke. Underliv er jo forskjellige på så mange måter, men jeg vil tro at hvis de er så lange at det går utover komforten ved diverse aktiviteter ( man kjenner lugging, gnissing osv ) så burde det bli tatt på alvor. Anonymkode: 437f4...618
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #26 Skrevet 7. mars 2020 Tror mine er ca 4 cm. Er det unormalt da? Anonymkode: 3a50e...269
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #27 Skrevet 7. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror mine er ca 4 cm. Er det unormalt da? Anonymkode: 3a50e...269 Det er ikke unormalt, og hvis du ikke har plager så ser jeg ingen grunn til å operere ( med mindre du rent estetisk ønsker mindre lepper ). Anonymkode: 437f4...618
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #28 Skrevet 7. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk det dekket, fikk operasjon på lokale sykehuset, resultatet ble bra hvis du sikter til plagene med store kjønnslepper, men om det ble pent? Nei. Ville jeg ha gjort det igjen uansett? Ja! Anonymkode: bd54f...d9e Ser det ut som du har operert der nede, eller ser det ganske normalt ut? Anonymkode: e804d...af7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #29 Skrevet 7. mars 2020 Dere som har fått det dekka, når fikk dere det? For seg synes jeg har hørt at de har slutta med å dekke det? Jeg skulle gjerne gjort det selv, Går helst til Volvat om det er en mulighet fordi jeg synes det er sykt flaut og vil ikke vise underlivet til fastlegen. Mine har alltid vert store, men etter jeg bikka 30 så er det ganske ekstremt. Anonymkode: e804d...af7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #30 Skrevet 8. mars 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det er flaut å gå til fastlegen med dette, regner med jeg må vise meg frem nedentil. Så vurderer å gå privat, men det koster jo en del. Anonymkode: 3a50e...269 For fastlegen er dette bare en del av kroppen, det er ingen grunn til å være flau. Blir jo ti ganger så dyrt å gå til privat gynekolog. Anonymkode: c22c6...25c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #31 Skrevet 8. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser det ut som du har operert der nede, eller ser det ganske normalt ut? Anonymkode: e804d...af7 Har egentlig ikke studert de eller noen andres for den del, men jeg har ikke tenkt på det da jeg har sett. Legen min som måtte undersøke pga komplikasjoner sa at det ble veldig bra. Anonymkode: bd54f...d9e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #32 Skrevet 8. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som har fått det dekka, når fikk dere det? For seg synes jeg har hørt at de har slutta med å dekke det? Jeg skulle gjerne gjort det selv, Går helst til Volvat om det er en mulighet fordi jeg synes det er sykt flaut og vil ikke vise underlivet til fastlegen. Mine har alltid vert store, men etter jeg bikka 30 så er det ganske ekstremt. Anonymkode: e804d...af7 Fikk innvilget operasjon våre 2019 og utført operasjonen i novemver 2019. Anonymkode: bd54f...d9e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #33 Skrevet 8. mars 2020 På 7.3.2020 den 16.03, AnonymBruker skrev: Lurte på om noen har erfaring med å redusere størrelsen på de indre kjønnsleppene? Mine er i veien, de gjør vondt og jeg kan ikke bruke stramme bukser. De har plaget meg siden jeg var 10 år. Hvis noen andre har tatt operasjonen så lurer jeg på: Fikk du det dekket eller gikk du privat? Hvilken klinikk opererte du på? Ble resultatet bra? Anonymkode: 3a50e...269 Hei! Jeg har selv vært i din situasjon. Jeg har skrevet forumer om akkurat det samme og lurt på om noen kan fortelle om sine erfaringer. Jeg opererte for ca 2 mnd siden! Kjønnsleppene mine hadde plaget meg så lenge jeg kan huske. Jeg vurderte å prøve å få det dekket, men jeg endte med å gjøre det privat siden jeg ikke orket å gå gjennom fastlegen osv. Jeg ville egentlig bare få det unnagjort så fort som mulig og ønsket ikke å snakke med noen som kanskje mente at jeg ikke var en god nok kandidat for operasjon fordi problemet kanskje ikke var "stort nok". Kjønnsleppene mine plaget meg av flere grunner, både på grunn av utseendet og at de var sjenerende, men aller mest fordi de alltid kom i klem og jeg var hele tiden bevisst på dem siden jeg "kjente" de hele tiden. Jeg opererte hos Anker plastikkirurgi hos en veldig hyggelig og profesjonell dame og jeg er utrolig fornøyd. Jeg er fortsatt ikke helt ferdig med healingprosessen, men er godt på vei! Jeg var veldig usikker på om jeg skulle tørre å gjøre det. Mest fordi det er så mange fordommer mot slike operasjoner og mye negativ snakk rundt det. Men jeg er så glad for at jeg gjorde det og jeg har ikke angret et sekund. Jeg gjorde dette for meg selv, egen velvære og selvfølelse, ingen andre. Jeg håper du finner ut av det! Jeg vet hvor sårt dette problemet er og hvor ensomt det kan føles. Jeg anbefaler deg å gå på konsultasjon og høre litt om mulighetene du har. På konsultasjonen der jeg opererte informerte de meg veldig bra om hvordan de skulle gjøre det, hvilken operasjonsmetode de skulle bruke og hva jeg kunne forvente under operasjonen og i tiden etterpå. Jeg følte meg lyttet til og godt ivaretatt. Lykke til! Klem👭 Anonymkode: 033e6...033
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå