Gå til innhold

Operasjon av kjønnslepper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurte på om noen har erfaring med å redusere størrelsen på de indre kjønnsleppene? Mine er i veien, de gjør vondt og jeg kan ikke bruke stramme bukser. De har plaget meg siden jeg var 10 år. 

Hvis noen andre har tatt operasjonen så lurer jeg på:

Fikk du det dekket eller gikk du privat? 

Hvilken klinikk opererte du på?

Ble resultatet bra? 

Anonymkode: 3a50e...269

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk det dekket på samme grunnlag som seg. Tok 2 år på venteliste. Men absolutt verdt det. Gikk til fastlegen som henviste til gynpol. Deretter til operasjonskø

Anonymkode: 4d34f...d11

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fikk det dekket på samme grunnlag som seg. Tok 2 år på venteliste. Men absolutt verdt det. Gikk til fastlegen som henviste til gynpol. Deretter til operasjonskø

hvor lange var de for å få det dekket? Mine er 5 cm .

Anonymkode: 437f4...618

Skrevet

Jeg lurer på hvor store er egentlig for store? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Forundret.. skrev:

Jeg lurer på hvor store er egentlig for store? 

Når man får plager vil jeg si. Kan sikkert være forskjellig fra person til person.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

hvor lange var de for å få det dekket? Mine er 5 cm .

Ene var 5 cm, andre 7 cm. Mye gnissing og vondt. Kunne kun bruke joggebukser eller skjørt etc

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurte på om noen har erfaring med å redusere størrelsen på de indre kjønnsleppene? Mine er i veien, de gjør vondt og jeg kan ikke bruke stramme bukser. De har plaget meg siden jeg var 10 år. 

Ble resultatet bra? 

Hvis det er lenger enn normal-fordelinga, sjekke det! ( uansett hvor flaut det er å vise vis med sikkerhet at du vet du overgår normen, da vil det fikse seg..alt som er over normen fikses..)

Anonymkode: b0b0f...33d

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man får plager vil jeg si. Kan sikkert være forskjellig fra person til person.

Ja, sant nok. 

Er det slik at de har vært plagsomme fra tidlige år eller kan de endre seg senere i livet som følge av fødsler, alderdom, osv? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det er lenger enn normal-fordelinga, sjekke det! ( uansett hvor flaut det er å vise vis med sikkerhet at du vet du overgår normen, da vil det fikse seg..alt som er over normen fikses..)

Ps: Gå til en kvinnelig gynekolog på sykehuset. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ps: Gå til en kvinnelig gynekolog på sykehuset. 

Det får man ikke velge. De er strenge på det.

Anonymkode: a24f0...0fe

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Ja, sant nok. 

Er det slik at de har vært plagsomme fra tidlige år eller kan de endre seg senere i livet som følge av fødsler, alderdom, osv? 

Litt usikker. Jeg har ikke født og er kun 28 år, men har vært plaget med dem så lenge jeg kan huske med gnaging og at de er i veien. Kjenner det gjør vondt når jeg sitter på sykkel og har derfor ikke syklet på flere år.

Har også hatt andre rundt meg som har reagert på det og sagt rett ut at det ser ut som jeg har en liten penis ( både medelever på barne og ungdomsskolen og kvinner i nær familie som har sett meg naken som barn og ungdom. Viser meg aldri naken mer noe sted. )

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er flaut å gå til fastlegen med dette, regner med jeg må vise meg frem nedentil. 

Så vurderer å gå privat, men det koster jo en del. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble resultatet bra? 

Fikk det dekket, fikk operasjon på lokale sykehuset, resultatet ble bra hvis du sikter til plagene med store kjønnslepper, men om det ble pent? Nei. Ville jeg ha gjort det igjen uansett? Ja!

Anonymkode: bd54f...d9e

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er flaut å gå til fastlegen med dette, regner med jeg må vise meg frem nedentil. 

Så vurderer å gå privat, men det koster jo en del. 

Du trenger ikke nødvendigvis å vise deg til fastlegen. Jeg gjorde ikke det, fastlegen henviste meg til sykehuset og gynekologen som avgjorde om jeg fikk det dekket.

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har fått dette dekket: Når opererte dere?

Min gynekolog sa til meg at jeg har unormalt lange indre kjønnslepper og anbefalte operasjon, men at dette kun gjøres privat i deg. Jeg spurte om muligheter for å få dette dekket offentlig, men det fantes ingen muligheter for dette da det offentlige ikke lenger dekker såkalt labiaplastikk. Dette ble jeg informert om for ca et års tid siden. Fikk opplyst at operasjonen koster ca kr 20.000,- å få gjort privat. Jeg vurderer veldig å operere, men vil jo gjerne vite om dette er noe man fortsatt kan få dekket offentlig og om operasjonen gjøres bra på offentlige sykehus. Evt om det er private som gjør dette med støtte fra det offentlige dersom det er vurdert at det dekkes av det offentlige.

Anonymkode: ba3a1...d98

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har fått dette dekket: Når opererte dere?

Min gynekolog sa til meg at jeg har unormalt lange indre kjønnslepper og anbefalte operasjon, men at dette kun gjøres privat i deg. Jeg spurte om muligheter for å få dette dekket offentlig, men det fantes ingen muligheter for dette da det offentlige ikke lenger dekker såkalt labiaplastikk. Dette ble jeg informert om for ca et års tid siden. Fikk opplyst at operasjonen koster ca kr 20.000,- å få gjort privat. Jeg vurderer veldig å operere, men vil jo gjerne vite om dette er noe man fortsatt kan få dekket offentlig og om operasjonen gjøres bra på offentlige sykehus. Evt om det er private som gjør dette med støtte fra det offentlige dersom det er vurdert at det dekkes av det offentlige.

Opererte i november i 2019.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opererte i november i 2019.

Vil bare legge til mer.

Jeg vet ikke om det blir bedre privat enn offentlig, da jeg kun har operert offentlig.

Men mine ble veldig bra i forhold til hva utgangspunktet var. Men det var ikke og ble ikke estetisk pent. Men det var heller aldri det jeg opererte for.

Men før en sånn operasjon så vil jeg anbefale at du leser litt. Det er fare for komplikasjoner som kan få konsekvenser for sexlivet feks. For mye følsomhet eller ingen følsomhet i leppene. Men dette gjelder jo alle operasjoner, man velger jo om det er verdt de komplikasjonene som kan komme.

Jeg fikk komplikasjoner etter operasjonen. Jeg opererte da bort mye og fikk jo da tilsvarende mange sting, og da en del smerter. Jeg hadde vondt for å gå i et par uker og klarte ikke sitte på vanlig stol på over en måned. Har fortsatt en følelse av å være litt sår selv om det er noen måneder siden operasjon.

Ikke misforstå, min hverdag har forandret seg mye og jeg er veldig glad for at jeg tok operasjonen, og hadde gjort det igjen  Og selvfølgelig mange tar operasjonen og blir veldig fornøyd med utseendet og har ingen komplikasjoner eller særlig vondt. Men jeg vil gjerne legge til min historie så folk som ikke strengt tatt trenger en sånn operasjon faktisk tenker seg om før de utfører den. Jeg vet det også er de som sliter med sex fordi de indre kjønnsleppene er ekstremt følsomme og det er vondt med penetrering. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Forundret.. said:

Ja, sant nok. 

De blir mindre etter overgangsalderen. Jeg vet det er for lenge for TS å vente på, men bare nevner det siden jeg har sett flere her inne som tror at kjønnsleppene blir lange når man blir eldre.

Anonymkode: 3d95b...81d

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare legge til mer.

Jeg vet ikke om det blir bedre privat enn offentlig, da jeg kun har operert offentlig.

Men mine ble veldig bra i forhold til hva utgangspunktet var. Men det var ikke og ble ikke estetisk pent. Men det var heller aldri det jeg opererte for.

Men før en sånn operasjon så vil jeg anbefale at du leser litt. Det er fare for komplikasjoner som kan få konsekvenser for sexlivet feks. For mye følsomhet eller ingen følsomhet i leppene. Men dette gjelder jo alle operasjoner, man velger jo om det er verdt de komplikasjonene som kan komme.

Jeg fikk komplikasjoner etter operasjonen. Jeg opererte da bort mye og fikk jo da tilsvarende mange sting, og da en del smerter. Jeg hadde vondt for å gå i et par uker og klarte ikke sitte på vanlig stol på over en måned. Har fortsatt en følelse av å være litt sår selv om det er noen måneder siden operasjon.

Ikke misforstå, min hverdag har forandret seg mye og jeg er veldig glad for at jeg tok operasjonen, og hadde gjort det igjen  Og selvfølgelig mange tar operasjonen og blir veldig fornøyd med utseendet og har ingen komplikasjoner eller særlig vondt. Men jeg vil gjerne legge til min historie så folk som ikke strengt tatt trenger en sånn operasjon faktisk tenker seg om før de utfører den. Jeg vet det også er de som sliter med sex fordi de indre kjønnsleppene er ekstremt følsomme og det er vondt med penetrering.

Tusen takk for at du deler svært nyttig info!

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blir mindre etter overgangsalderen. Jeg vet det er for lenge for TS å vente på, men bare nevner det siden jeg har sett flere her inne som tror at kjønnsleppene blir lange når man blir eldre.

Anonymkode: 3d95b...81d

Gynekologen min brukte som argument for at jeg bør operere at de vil bli lengre etterhvert og at jeg derfor burde operere nå for å unngå at de blir enda lengre. Er dette altså feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...