AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Hei. For et par måneder siden begynte jeg å spise mer mat. Har typ spist sånn 7-800 kalorier i flere år. Har ikke psit mer fordi jeg har ødelagt forbrenninga mi. Var ikke spesielt tynn ellerno, helt vanlig slank når jeg begynte å spise mer mat. Jeg ville øke forbrenningen min så jeg begynte å spise 1400 kalorier. De føste dagene gikk jeg opp, og så begynte jeg å gå ned. Så jeg begynte å spise enda mer enn 1400 og jeg gikk fremdeles ned. På denne tiden spiste jeg masse sukker og drakk masse energidrikker. Så skrev jeg en tråd om dette her og noen nevnte noe på om at jeg kanskje kunne ha reernæringsyndrom. Og da gikk jeg inn på nettet for å lese litt om det. Der sto det at ved inntak av masse sukker og karbohydrater så kan kroppen ikke klare å produsere nok insulin, så da går man ned. Derfor kuttet jeg ut sukker og spiste normal kost. Jeg begynte da å gå opp. Nå den siste tiden så har jeg begynt å spise litt mer usunt og sukker og jeg merker at buksene sitter løsere på, og jeg se rmer tynn ut i ansiktet igjen. Det virker som om jeg går ned. Har prøvd å teste ut å spie normalt en dag og se hva som skjer og så har jeg prødv neste dag å spise mye sukker og det er kun da at jeg går ned, når jeg spiser sukker. Kan det være at jeg har reernæringsyndrom? Jeg spiste veldig ensidig før, og det står at folk som har ensikdig kosthold som begynne rå spise mer kan få dette. Spesielt om man har lave fosfat verdier. Er det mulig at jeg kan ha det ? Skjønner ingenting, og blir sur for jeg ville øke forbrenningen min, og nå surrer alt til seg... Anonymkode: d6a7d...81c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei. For et par måneder siden begynte jeg å spise mer mat. Har typ spist sånn 7-800 kalorier i flere år. Har ikke psit mer fordi jeg har ødelagt forbrenninga mi. Var ikke spesielt tynn ellerno, helt vanlig slank når jeg begynte å spise mer mat. Jeg ville øke forbrenningen min så jeg begynte å spise 1400 kalorier. De føste dagene gikk jeg opp, og så begynte jeg å gå ned. Så jeg begynte å spise enda mer enn 1400 og jeg gikk fremdeles ned. På denne tiden spiste jeg masse sukker og drakk masse energidrikker. Så skrev jeg en tråd om dette her og noen nevnte noe på om at jeg kanskje kunne ha reernæringsyndrom. Og da gikk jeg inn på nettet for å lese litt om det. Der sto det at ved inntak av masse sukker og karbohydrater så kan kroppen ikke klare å produsere nok insulin, så da går man ned. Derfor kuttet jeg ut sukker og spiste normal kost. Jeg begynte da å gå opp. Nå den siste tiden så har jeg begynt å spise litt mer usunt og sukker og jeg merker at buksene sitter løsere på, og jeg se rmer tynn ut i ansiktet igjen. Det virker som om jeg går ned. Har prøvd å teste ut å spie normalt en dag og se hva som skjer og så har jeg prødv neste dag å spise mye sukker og det er kun da at jeg går ned, når jeg spiser sukker. Kan det være at jeg har reernæringsyndrom? Jeg spiste veldig ensidig før, og det står at folk som har ensikdig kosthold som begynne rå spise mer kan få dette. Spesielt om man har lave fosfat verdier. Er det mulig at jeg kan ha det ? Skjønner ingenting, og blir sur for jeg ville øke forbrenningen min, og nå surrer alt til seg... Anonymkode: d6a7d...81c Ts: vil legge til at jeg tok blodprøve i oktober og da var alt helt fint. Ingen mangler. Men kan det være at fosfat og magnesium ikke vises på vanlige blodprøver? Jge leste om reernæringssyndrom og der står det at folk som har lave verdier av fosfat eller magnesium og som da begynner å spise mer normalt kan få reernæringssyndrom. Anonymkode: d6a7d...81c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 Reernæringssyndrom er en alvorlig forstyrrelse av elektrolyttene som man får når man har spist veldig lite over lengre tid for så å spise normalt igjen for raskt. Det er ikke noe man ville sett på blodprøver i oktober. Du ville sannsynligvis vært alvorlig syk eller død nå om du hadde det, men om du er bekymret kan du gå til legen. Anonymkode: 2ffd1...0f4 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 Hadde du hatt dette syndromet så hadde du vært død nå. Men virker som du bør få profesjonell hjelp av ernæringsfysiolog og psykolog så du får spiseforstyrrelsen din under kontroll Anonymkode: 1a824...19c 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Skrevet 7. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du hatt dette syndromet så hadde du vært død nå. Men virker som du bør få profesjonell hjelp av ernæringsfysiolog og psykolog så du får spiseforstyrrelsen din under kontroll Anonymkode: 1a824...19c har også lest litt om diabetes. Men det kan ikke være diabetes type 1 for da produsere kroppen jo ikke noe insulin, men det kan heller ikke være tyåe to for jeg er helt i starte av tjueårene og det er vel litt rart å få det når man er så ung? Anonymkode: d6a7d...81c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #6 Skrevet 7. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: har også lest litt om diabetes. Men det kan ikke være diabetes type 1 for da produsere kroppen jo ikke noe insulin, men det kan heller ikke være tyåe to for jeg er helt i starte av tjueårene og det er vel litt rart å få det når man er så ung? Anonymkode: d6a7d...81c Sier det igjen; GÅ TIL LEGEN DIN Anonymkode: 1a824...19c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #7 Skrevet 7. mars 2020 Skal ganske mye til å få re-ernæringssyndrom, da skal du øke raskt i kcal-inntak raskt. Men oppsøk lege , og få hjelp istedetfor å spør her.. det kan være så mangt. Anonymkode: cc134...fe0 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #8 Skrevet 7. mars 2020 Du har ikke reernæringssyndrom, det er en akutt tilstand, og du hadde sannsynligvis vert død nå. Uansett hvordan du vrir og vender på det; du må spise mer mat. Ikke drikk deg mett. Anonymkode: 2d464...bdf 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #9 Skrevet 7. mars 2020 Jeg har faktisk samme problem som deg ts og klør meg i hodet over det. Er det noen av dere som vet hva våres tilstand skyldes? Anonymkode: 80d16...314
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #10 Skrevet 7. mars 2020 Kroppen bruker mye energi på å «reparere» seg selv ved langvarig sulting. Mye går til indre organer. Ved «oppspising» anbefales det å ligge på 3000 kcal daglig en periode. Da får kroppen reparert seg selv (du legger ikke på deg). Gjør du ikke; dette vil du stadig ligge i kcal underskudd (og opprettholde spiseforstyrrelsen). Få hjelp av ernæringsfysiolog/psykolog. Anonymkode: 2d464...bdf
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #11 Skrevet 7. mars 2020 Husk at 1400 kcal er ingenting ila en dag. Det er et absolutt minimum; typ. aktivitet/sengeliggende. Man blir ikke frisk av det. Anonymkode: 2d464...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #12 Skrevet 7. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk samme problem som deg ts og klør meg i hodet over det. Er det noen av dere som vet hva våres tilstand skyldes? Anonymkode: 80d16...314 Ts: kan du fortelle litt merom hvordan det er for deg..? Anonymkode: d6a7d...81c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #13 Skrevet 8. mars 2020 ts :er det ingen som vet hva dene tilstanden heter? kan jo hende det er noe annet en reernæringssyndrom. Anonymkode: d6a7d...81c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #14 Skrevet 8. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ts :er det ingen som vet hva dene tilstanden heter? kan jo hende det er noe annet en reernæringssyndrom. Anonymkode: d6a7d...81c Det kan ikke hende det er noe annet,det ER noe annet,for re-ernæringssyndrom er det ikke!!! Anonymkode: be027...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #15 Skrevet 8. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts: kan du fortelle litt merom hvordan det er for deg..? Anonymkode: d6a7d...81c Har også spist 1000 eller færre kalorier i noen år. Sliter med spiseforstyrrelse. Når jeg spiser vanlig mat som naturlig inneholder få kalorier opplever jeg å gå sakte ned i vekt, stå stille på vekta eller gå opp. Det er egentlig ganske tilfeldig hva som skjer med vekta. Noe som fikk meg til å gå ned i vekt en dag, kan gjøre at jeg går opp i vekt en annen. Når jeg har dager hvor jeg egentlig kun spiser sukker, og jeg nok ligger på et høyere kalorinivå enn når jeg spiser normalt, står jeg ofte stille på vekta eller går ned. Anonymkode: 80d16...314
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #16 Skrevet 8. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: ts :er det ingen som vet hva dene tilstanden heter? kan jo hende det er noe annet en reernæringssyndrom. Anonymkode: d6a7d...81c Det heter ikke reernæringssyndrom, men underernæring og fornektelse. Kom deg/dere i terapi. Anonymkode: 2d464...bdf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå