Gå til innhold

Er dette feber?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har målt meg for 37,7 og 38 grader. Vært uggen/dårlig hele uken, men følte meg egentlig bedre i dag. Så følte jeg meg kald igjen og bare målte for å være sikker. Føler meg ikke syk, bare litt trøtt og slapp. Men kan det ikke være at jeg bare har forhøyet kroppstemp til vanlig? På fhi sine sider står det jo at det er først ved over 38 grader det regnes som feber. Når jeg er skikkelig syk pleier jeg aldri måle for da vet jeg det, halsbetennelse f eks, men nå er jeg usikker.

Anonymkode: 0c703...280

Videoannonse
Annonse
Skrevet

38 er hverfall feber hos meg. 37,9 også egentlig .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er klassifisert som feber. Tror mitt termometer reagerer når du har over 37,7 eller 37,8.

Men vi er ikke alle like, jeg er slått ut om feberen kommer litt over 38 i feber, mens andre i familien ikke blir like «syke» før de har 40 i feber. 

Anonymkode: a10dd...8d6

AnonymBruker
Skrevet

Ville dere gått ut og vært sosial med en slik temperatur?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere gått ut og vært sosial med en slik temperatur?

Nei, jeg hadde ringt legen og spurt om å bli testet for koronavirus. Det er selvfølgelig godt mulig det ikke er korona, men muligheten er der når du har litt feber og føler deg litt dårlig. Du kan isåfall risikere å spre smitten til mennesker som er kronisk syke. Vær føre var, og test deg for sikrets skyld.

Anonymkode: 9ca9e...7c9

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg hadde ringt legen og spurt om å bli testet for koronavirus. Det er selvfølgelig godt mulig det ikke er korona, men muligheten er der når du har litt feber og føler deg litt dårlig. Du kan isåfall risikere å spre smitten til mennesker som er kronisk syke. Vær føre var, og test deg for sikrets skyld.

Anonymkode: 9ca9e...7c9

Har allerede gjort det før i uken og da var svaret nei. Men skal ringe igjen på mandag dersom det ikke går over.

Skrevet

Tråden stenges.

Grunnet store mengder tråder om Coronavirus vil vi opprettholde én aktiv tråd i hvert underforum.

I dette rommet (Kropp og helse) vil denne tråden beholdes åpen:

Andre innfallsvinkler vil kunne diskuteres f.eks. på Aktuelle saker og politikk, Generell debatt eller Barn og familie.

Edie, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...