Gå til innhold

Trening og silikonbryst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg tok silikon i 2015 og har trent jevnt siden det, men kanskje trappet det vesentlig opp siste året. De siste månedene har jeg opplevd smerter i brystene i forbindelse med trening, spesielt samme dag og dagen etterpå. Det er ikke stølhet, men minner om smerten jeg opplevde da jeg akkurat hadde operert og sto opp om morgenen. Det er en brennende følelse og det kjennes ut som om det til tider renner væske inni der, men det vet jeg jo at det ikke gjør... 

Opererte i Norge hos veldig anerkjent kirurg, så vet at inngrepet er gjort ordentlig. Er forøvrig anatomiske innlegg under muskelen. 

Noen andre som opplever ubehag ved brysttrening? Er det farlig? 

Takk for svar! 

Anonymkode: 4cfbb...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg tok silikon i 2015 og har trent jevnt siden det, men kanskje trappet det vesentlig opp siste året. De siste månedene har jeg opplevd smerter i brystene i forbindelse med trening, spesielt samme dag og dagen etterpå. Det er ikke stølhet, men minner om smerten jeg opplevde da jeg akkurat hadde operert og sto opp om morgenen. Det er en brennende følelse og det kjennes ut som om det til tider renner væske inni der, men det vet jeg jo at det ikke gjør... 

Opererte i Norge hos veldig anerkjent kirurg, så vet at inngrepet er gjort ordentlig. Er forøvrig anatomiske innlegg under muskelen. 

Takk for svar! 

Naturlig at du vil føle ubehag når du plasserer et fremmedlegeme i kroppen din, under muskel er også ganske ekstremt.

Jeg fjernet mine etter 2år, hadde 275gram, i ettertid ser jeg hvor dum jeg var. Dette handler kun om dårlig selvtillit som ikke kan rettes opp med et implantat. Falsk lykke.

Tipset for deg er å fjerne de før de går galt for deg, håper at det en dag blir forbudt med den type operasjoner.

Anonymkode: 89c95...fe6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Naturlig at du vil føle ubehag når du plasserer et fremmedlegeme i kroppen din, under muskel er også ganske ekstremt.

Jeg fjernet mine etter 2år, hadde 275gram, i ettertid ser jeg hvor dum jeg var. Dette handler kun om dårlig selvtillit som ikke kan rettes opp med et implantat. Falsk lykke.

Tipset for deg er å fjerne de før de går galt for deg, håper at det en dag blir forbudt med den type operasjoner.

Før det går galt? Som oftest går alt helt fint.

Anonymkode: 177fc...78e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette lurer jeg på også. Har implantat under muskel - men opplever foreløpig ikke noe ubehag ved det☝🏻 Ser veldig rart ut når jeg tar feks dips for da blir de helt smæsha og skvist ut til den ene siden🤪

Men er det farlig eller skadelig å trene styrke med implantat under muskel? 

I og med du opplever ubehag med såpass smerte ville jeg ringt klinikken. Høres ikke helt ok ut! Hold oss gjerne oppdatert om du får noen tilbakemeldinger vedr trening!

Anonymkode: bead9...656

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at brystmusklene dine er for stramme. Kanskje det vil hjelpe deg å trene bevegelighet. 🙂 Hvis ubehaget fortsetter, ville jeg ringt klinikken og spurt om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt null problemer helt frem til nå, og det er ikke sikkert at det er farlig engang, jeg vil bare forhøre meg ☺️ Jeg opererte ikke pga dårlig selvtillit, men fordi jeg rett og slett hadde veldig asymmetri og manglet volum i nedre del av brystet, i mitt tilfelle faktisk så mye at jeg sikkert kunne fått dekt operasjon. Jeg ser ikke noe grunn til at man skal gå rundt med en del av seg selv man er misfornøyd med om man kan fikse det, enten det er bryst eller andre ting. Fint for deg at du fant ut hva som er best for deg, men for meg er det helt uaktuelt å fjerne ☺️ Takk for svar uansett 👍🏼

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Cerasus skrev:

Det kan hende at brystmusklene dine er for stramme. Kanskje det vil hjelpe deg å trene bevegelighet. 🙂 Hvis ubehaget fortsetter, ville jeg ringt klinikken og spurt om råd.

Ja, jeg er ganske stram i brystet, men aldri opplevd ubehag tidligere. Kom også på at jeg har begynt å trene dips med mer strekk enn tidligere, altså lengre ned enn parallell. Kanskje det er der problemet ligger da rett og slett 😂 Takk for svar, skal prøve å tøye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Helfos skrev:

Jeg har hatt null problemer helt frem til nå, og det er ikke sikkert at det er farlig engang, jeg vil bare forhøre meg ☺️ Jeg opererte ikke pga dårlig selvtillit, men fordi jeg rett og slett hadde veldig asymmetri og manglet volum i nedre del av brystet, i mitt tilfelle faktisk så mye at jeg sikkert kunne fått dekt operasjon. Jeg ser ikke noe grunn til at man skal gå rundt med en del av seg selv man er misfornøyd med om man kan fikse det, enten det er bryst eller andre ting. Fint for deg at du fant ut hva som er best for deg, men for meg er det helt uaktuelt å fjerne ☺️ Takk for svar uansett 👍🏼

Asymmetri og volum er ikke medisinsk. Mer volum er ikke feminint. 

Så noe å tenke etter. Du må nok velge her.

Anonymkode: f5e04...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette lurer jeg på også. Har implantat under muskel - men opplever foreløpig ikke noe ubehag ved det☝🏻 Ser veldig rart ut når jeg tar feks dips for da blir de helt smæsha og skvist ut til den ene siden🤪

I og med du opplever ubehag med såpass smerte ville jeg ringt klinikken. Høres ikke helt ok ut! Hold oss gjerne oppdatert om du får noen tilbakemeldinger vedr trening!

Da jeg opererte fikk jeg beskjed om at det bare var å trene som man ellers ville, men at det var mulig at musklene ble svakere enn de hadde vært uten implantater ☺️ Fikk også beskjed om at veldig mye brysttrening kunne resultere i at implantatene forskyves, noe som ikke er farlig men ikke så fint 😅

Har snakket med klinikken og de anbefalte en kontrolltime, men det kan tyde på at det er stramt bryst og endret treningsmønster som gjør det i mitt tilfelle ☺️ Så jeg skal prøve å tøye ut brystet og se om smertene avtar før jeg gjør noe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan tøyer vi brystmusklene? Husker kirurgen sa etter operasjonen at jeg hadde veldig stram muskulatur til min alder (30), som gjorde operasjonen litt mer komplisert. Men har ikke tenkt over det mer, for han sa det gikk fint. 

Vil mer bevegelighet gjøre at innleggene ikke forskyver seg sånn når jeg trener bryst? Spesielt dips under parallell ser helt sykt ut - der er så ille at jeg vurderer å droppe øvelsen fremover🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil anbefale deg å søke «Chest stretches» på YouTube for inspirasjon! Jeg liker best å ligge på en skråbenk med lette manualer ut til sidene i 20-30 sekunder. 

Jeg vet ikke om det vil gjøre at de slutter å forskyve seg, de er jo tross alt under musklene.. Men sånn jeg forsto det er det ikke farlig og så lenge de kommer tilbake der de skal være etter øvelsen og du ikke har vondt går det nok helt fint 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, AnonymBruker said:

Asymmetri og volum er ikke medisinsk. Mer volum er ikke feminint. 

Så noe å tenke etter. Du må nok velge her.

Jo, det kan absolutt være medisinsk og dekkes av det offentlige, det er jeg et levende eksempel på. Fikk dekket operasjon for å fikse asymmetri i 2017.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kom deg til legen.... Det kan skje fæle ting inni der, du kan få infeksjoner osv. LEGE, ASAP!!! Huff. Hadde fått panikk jeg. 

Anonymkode: 3eedc...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 8.3.2020 den 15.02, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan absolutt være medisinsk og dekkes av det offentlige, det er jeg et levende eksempel på. Fikk dekket operasjon for å fikse asymmetri i 2017.

Det burde være ulovlig. Det er folk som lider av verre tilstander med tenner og nese som hverken kan fikses eller dekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det burde være ulovlig. Det er folk som lider av verre tilstander med tenner og nese som hverken kan fikses eller dekkes.

Ettersom det blir dekket av det offentlige er kvaliteten neppe god og prisen relativt lav. Så er nok ikke så krise. 

Anonymkode: 3eedc...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 23.39, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Takk for svar! 

høres ikke bra ut. er det etter bryst trening eller all slags trening ? er det sviende smerte og på hvilken side ? venstre eller høyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
14 timer siden, DonKing skrev:

høres ikke bra ut. er det etter bryst trening eller all slags trening ? er det sviende smerte og på hvilken side ? venstre eller høyre

Merker det etter jeg har trent bryst, på natten og 1-2 dager etterpå. Er sviende og mest på høyre side, men har kjent litt på venstre også, så da tenker jeg at det er musklene og ikke en eventuell infeksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2020 den 10.59, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med du snakker for deg selv her. Det er en myte at det operere brystene kun handler om dårlig selvtillit, det gjelder ikke de fleste.  

På 7.3.2020 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Nei, det er normalt sett ikke farlig, men enkelte øvelser kan være lurt å unngå. Typiske øvelser der du ser implantatet bli presset/bevege seg kan det være smart å være litt ekstra forsiktig med. En må rett og slett bare prøve seg litt fram og finne ut hva som funker da det ikke er et entydig svar på hvilke øvelser.

Til TS: Ta kontakt med klinikken der du opererte hvis du er usikker, om ikke annet bare for å forsikre deg om at alt er OK. :) 

Endret av Missfitness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...