Gå til innhold

Mister man matlysten av Aduvanz?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal begynne på denne da jeg har ADD og er spent på om den hjelper mot kjede-/tvangsspising. Hvilke fordeler og ulemper kan jeg forvente med denne medisinen?

Anonymkode: 94fe1...21f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd Ritalin?

Anonymkode: 673b3...678

AnonymBruker
Skrevet

https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/aduvanz-shire-643161

Bivirkninger

Svært vanlige (≥1/10): Gastrointestinale: Munntørrhet. Nevrologiske: Hodepine. Psykiske: Søvnløshet (omfatter søvnløshet, innsovningsvansker, intermediær søvnløshet og terminal søvnløshet). Stoffskifte/ernæring: Redusert appetitt.

Anonymkode: d9a92...d63

AnonymBruker
Skrevet

Tap av matlyst er en veldig vanlig bivirkning, ja! Ma kan regne med ar er mest tilstede de første par ukene, men ut fra det jeg er mindre matlyst en av bivirkningene som har det med å vedvare. I USA etc brukes da også tilsvarende medisin til å i behandling av overspisingslidelse (under navnet Vyvanse). 

Min matlyst har blitt bedre enn da jeg begynte, og på kvelden når konsentrasjonen i blodet er svakere kan den være ganske stor, men kjedespising etc. har jeg helt sluttet med tror jeg :)

Hvilke fordeler og ulemper du kan vente vil nok ingen kunne fortelle deg, siden medisinen virker svært forskjellig på alle. Men forbered deg gjerne på å oppleve en del bivirkninger de første par ukene, og vit at de fleste vil gå over (viktig å ta pillen til samme tid hver dag osv for minst mulig bivirkninger). 

Angående matlyst så må jeg også bare nevne at det er veldig viktig å spise frokost og holde blodsukkeret oppe gjennom dagen på denne medisinen. Har man ikke spist vil ikke medisinen virke ordentlig, og man kan oppleve å «krasje». Anbefales ikke. Dette kan være en kamp i starten. Anbefaler å alltid ha med seg frukt, energibar, nøtter etc.

Lykke til :)

Anonymkode: cb799...97d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...