AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Jeg skal ut på tur! På en skikkelig lang tur, ca 40 km og stort sett på asfalt. Gikk samme tur i fjor, men da med litt slitte joggesko. Bør jeg velge det samme i år, eller bør jeg har mer stabile sko? Tips fra andre rutinerte turgåere mottas med takk Anonymkode: 3ea51...557
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Joggesko (altså typen standard billig-såler (uavhengig av prisen på merket de tilhører..) som tenåringer daffer rundt i) har liten til ingen demping. Du er på jakt etter vandresko med samme nivå demping som løpesko. (Altså ikke sko designet for løping - sålen til vandresko er designet for nedtrampet til en som går, løpesko for en som løper) Du finner vandresko med demping i sportsortimentet av utvalget i enhver seriøs nettbutikk for sko. Husk å kjøp dem så brede at foten ikke tar borti sidene på nedtramp, så du ikke pådrar deg vonde føtter i alderdommen. Anonymkode: 8c209...c08
Gjest Suzanne Skrevet 8. mars 2020 #3 Skrevet 8. mars 2020 Hei! Jeg sverger til joggeskoene Asics Gel Nimbus. De er utrolig komfortable, brede foran og har solid demping. Disse kan brukes til alt fra fritidssko til joggesko, på asfalt og i terrenget. Prisen er litt høy (ca 1500, kr), men det er de verdt. Asics leverer halve størrelser også, så er du mellom f.eks 38 og 39, passer 38,5 helt perfekt.
Sunset90 Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 (endret) Kan også slå et slag for Asics gel Nimbus. Aner ikke hvor mange årganger jeg har hat av denne skoen, men det begynner og bli noen. Blir vell og kjøpe seg 22 modelen snart Har hovedsakelig brukt den mest på asfalt, med innslag av noen grusveier også. Den demper bra, og er en komfortabel sko, typiske kjennetegn for Nimbus. En Allround treningsko, mengdetrening, for den som har nøytral pronasjon. https://www.loepeshop.no/inspiration/asics-nimbus-22-vs-21-test Endret 9. mars 2020 av Sunset90
Aragorn ll Elessar Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 Jeg bruker slike sko når jeg går lange turer, de er veldig gode å gå i synes jeg, Finnes slike for kvinner også 1
Perelandra Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 Jeg går ofte lange turer på over to mil. Disse fra Hagĺöfs (Ridge GT) er min favoritt. Jeg har prøvd ulike typer, men på lange turer på to-tre mil, er disse definitivt best. Det er lurt gå de inn før du legger ut på langtur. Selv får jeg lett gnagsår, så jeg når jeg har kjøp et nytt skopar, bruker jeg dem på korte turer først.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 Tusen takk for tips - de fra Haglöfs er akkurat sånn stil jeg liker. Anonymkode: 3ea51...557
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå