AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #21 Skrevet 7. mars 2020 Jeg tror Sp vil bli valgets vinnere, og jeg tror de vil skifte side, for å gå i regjering med Høyre. Høyre vil gjøre et svært dårlig valg. KrF med sin nye leder og sin klare høyre profil vil også gjøre det bra. Vi vil nok dessverre ikke bli kvitt Erna og den vanvittige klimapolitikken. Det er så stappet fullt av motsetninger og molbo tiltak, at man kan bli redd av mindre. Venstre vil forsvinne, særlig om de kvitter seg med Grande. Mange er livredd Raja. Fremskrittspartiet vil også komme til å gjøre det bra. Venstresiden vil gjøre det dårlig, nettopp fordi nasjonalisme og konservativisme er det folk vil ha når det røyner på. Erna passer ikke inn i det, og klarer ikke å levere. Hun er i praksis det stikk motsatte. Folk vil gjerne ha Ap politikk, men der er Støre og den vanvittige striden i partiet et hinder, det samme med innvandringspolitikk som har blitt og blir ført. Jeg tror at SV vil ta en god del av Ao stemmene, fordi de er bedre part med samme politikk. Nei det er utrygge tider vi er i, Coronavirus og flyktningestrøm, folk er redde og ønsker nasjonalstaten skal ta vare pp dem. Vi kommer til å se mer av fremover. Jeg sa ikke noe om Rødt, men de vokser nok, og jeg sa ikke noe om MDG, men MDG aner jeg ikke. De kan gjøre det godt, men tror konservativt og nasjonalistisk og at de forsvinner. Anonymkode: 0f155...fca
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #22 Skrevet 8. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror Sp vil bli valgets vinnere, og jeg tror de vil skifte side, for å gå i regjering med Høyre. Høyre vil gjøre et svært dårlig valg. KrF med sin nye leder og sin klare høyre profil vil også gjøre det bra. Vi vil nok dessverre ikke bli kvitt Erna og den vanvittige klimapolitikken. Det er så stappet fullt av motsetninger og molbo tiltak, at man kan bli redd av mindre. Venstre vil forsvinne, særlig om de kvitter seg med Grande. Mange er livredd Raja. Fremskrittspartiet vil også komme til å gjøre det bra. Venstresiden vil gjøre det dårlig, nettopp fordi nasjonalisme og konservativisme er det folk vil ha når det røyner på. Erna passer ikke inn i det, og klarer ikke å levere. Hun er i praksis det stikk motsatte. Folk vil gjerne ha Ap politikk, men der er Støre og den vanvittige striden i partiet et hinder, det samme med innvandringspolitikk som har blitt og blir ført. Jeg tror at SV vil ta en god del av Ao stemmene, fordi de er bedre part med samme politikk. Nei det er utrygge tider vi er i, Coronavirus og flyktningestrøm, folk er redde og ønsker nasjonalstaten skal ta vare pp dem. Vi kommer til å se mer av fremover. Jeg sa ikke noe om Rødt, men de vokser nok, og jeg sa ikke noe om MDG, men MDG aner jeg ikke. De kan gjøre det godt, men tror konservativt og nasjonalistisk og at de forsvinner. Anonymkode: 0f155...fca Forsvinner gjør de nok ikke, men de forblir forhåpentligvis et mikroparti. Anonymkode: 589c4...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #23 Skrevet 8. mars 2020 14 timer siden, Katerinaa1998 skrev: Hva er der som er så fint med å være nasjonalist? Det er ikke som om du håndhilser dine naboer oftere, er snillere i offentligheten, og så videre. Det hadde vært så fint om alle kunne innse at mennesker fra hele verden kan være like greie. Er det utenkelig at man kan være nasjonalist og samtidig mene at folk fra hele verden kan være greie? Hvorfor det i så fall? Andre folk og andre kultur er helt topp det, så lenge jeg kan velge selv å oppleve det. Jeg ønsker mindre innvandring, spesielt fra ikke-vestlige land. Årsaken er at de kommer fra en helt annen kultur enn vi er vant med og å tro at de vil legge fra seg kultur og væremåte når de krysser landegrensa er i beste fall naivt. Det er en tap-tap situasjon for alle. De som kommer hit er de mest privilegerte, de rikeste og best bemidlede. De som sitter skikkelig i dritten kommer seg ingen steder for de har ikke penger, helse eller andre ressurser for å komme seg på flukt. Vi har ikke behov for de som kommer. Vi har den kompetansen vi trenger. Landene de rømmer fra derimot trenger kompetansen og arbeidskraften deres for å få landene opp å gå igjen. Flesteparten som kommer nå fra Tyrkia feks er ikke flyktninger fra Syria. Ved at arbeidsføre menn med kompetanse (som er nyttig der, men ikke her) forflytter seg får vi et økonomisk forsørgningsproblem ovenfor disse, vi er nødt å skaffe husly, mat, språkkurs osv. Det vi egentlig gjør er å importere problemer for oss selv, samtidig som landene de flytter fra lider fordi de arbeidsføre mennene forlater dem. Ikke bare er det det økonomiske som er et problem, men siden det hovedsakelig er unge menn som kommer så forskyver det også kjønnsbalansen vår. Og et samfunn med kvinneunderskudd er ikke et samfunn man ønsker, for å si det kort. Alle er tapere på innvandring fra ikke-vestlige land. Bortsett fra kanskje menneskesmuglere da. Så ja, folk kan vøre hyggelige de selv om de ikke er nordmenn. Akkurat som folk kan være ikke-hyggelige selv om de er nordmenn. Jeg ønsker likevel retten til å bo i, og la mine barn vokse opp i, en nasjon. En nasjon som verner om og tar vare på sine egne, og som forstår at staten og nasjonen Norge først og fremst har et ansvar for egne borgere. Anonymkode: 57f76...321 2
Gjest Katerinaa1998 Skrevet 8. mars 2020 #24 Skrevet 8. mars 2020 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Er det utenkelig at man kan være nasjonalist og samtidig mene at folk fra hele verden kan være greie? Hvorfor det i så fall? Andre folk og andre kultur er helt topp det, så lenge jeg kan velge selv å oppleve det. Jeg ønsker mindre innvandring, spesielt fra ikke-vestlige land. Årsaken er at de kommer fra en helt annen kultur enn vi er vant med og å tro at de vil legge fra seg kultur og væremåte når de krysser landegrensa er i beste fall naivt. Det er en tap-tap situasjon for alle. De som kommer hit er de mest privilegerte, de rikeste og best bemidlede. De som sitter skikkelig i dritten kommer seg ingen steder for de har ikke penger, helse eller andre ressurser for å komme seg på flukt. Vi har ikke behov for de som kommer. Vi har den kompetansen vi trenger. Landene de rømmer fra derimot trenger kompetansen og arbeidskraften deres for å få landene opp å gå igjen. Flesteparten som kommer nå fra Tyrkia feks er ikke flyktninger fra Syria. Ved at arbeidsføre menn med kompetanse (som er nyttig der, men ikke her) forflytter seg får vi et økonomisk forsørgningsproblem ovenfor disse, vi er nødt å skaffe husly, mat, språkkurs osv. Det vi egentlig gjør er å importere problemer for oss selv, samtidig som landene de flytter fra lider fordi de arbeidsføre mennene forlater dem. Ikke bare er det det økonomiske som er et problem, men siden det hovedsakelig er unge menn som kommer så forskyver det også kjønnsbalansen vår. Og et samfunn med kvinneunderskudd er ikke et samfunn man ønsker, for å si det kort. Alle er tapere på innvandring fra ikke-vestlige land. Bortsett fra kanskje menneskesmuglere da. Så ja, folk kan vøre hyggelige de selv om de ikke er nordmenn. Akkurat som folk kan være ikke-hyggelige selv om de er nordmenn. Jeg ønsker likevel retten til å bo i, og la mine barn vokse opp i, en nasjon. En nasjon som verner om og tar vare på sine egne, og som forstår at staten og nasjonen Norge først og fremst har et ansvar for egne borgere. Anonymkode: 57f76...321 Ut ifra min erfaring så er det ingen problem med integrering. Jeg har venninner som er fra Pakistan, Somalia, osv, osv, og de fleste har strenge, religiøse foreldre - men de selv er ikke det, altså, de har ikke har noe i mot det å ha en norsk kjæreste, de har ingenting i mot homoseksuelle, det eneste problemet de har er at de må late som foran foreldrene sine. Med hvert generasjon blir de mer og mer integrerte (sosialt, kulturelt) og over enda lengre tid kommer de også til å se etnisk norske ut siden det er, og alltid kommer til å bli langt flere etnisk norske i populasjonen. Og som sagt, så kommer de religiøse begrensningene til å forsvinne relativt raskt, det kan man se allerede i dag 😀 Endret 8. mars 2020 av Katerinaa1998
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #25 Skrevet 8. mars 2020 44 minutter siden, Katerinaa1998 skrev: Ut ifra min erfaring så er det ingen problem med integrering. Jeg har venninner som er fra Pakistan, Somalia, osv, osv, og de fleste har strenge, religiøse foreldre - men de selv er ikke det, altså, de har ikke har noe i mot det å ha en norsk kjæreste, de har ingenting i mot homoseksuelle, det eneste problemet de har er at de må late som foran foreldrene sine. Med hvert generasjon blir de mer og mer integrerte (sosialt, kulturelt) og over enda lengre tid kommer de også til å se etnisk norske ut siden det er, og alltid kommer til å bli langt flere etnisk norske i populasjonen. Og som sagt, så kommer de religiøse begrensningene til å forsvinne relativt raskt, det kan man se allerede i dag 😀 Din erfaring har egentlig ikke så mye å si. Statistikken sier noe helt annet. Blant annet at innvandrere er overrepresentert i alle kriminalitetskategorier utenom 5. Jeg også kjenner utlendinger, blant annet en familie fra Syria, supre folk det, men de burde aldri fått norsk statsborgerskap. De blir aldri norske. Anonymkode: 57f76...321 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #26 Skrevet 8. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Din erfaring har egentlig ikke så mye å si. Statistikken sier noe helt annet. Blant annet at innvandrere er overrepresentert i alle kriminalitetskategorier utenom 5. Jeg også kjenner utlendinger, blant annet en familie fra Syria, supre folk det, men de burde aldri fått norsk statsborgerskap. De blir aldri norske. Anonymkode: 57f76...321 Prøver de hardt å bli norske ved å gå i bunad, feire 17. mai og feire norsk jul, så kommer garantert folk som deg og syter over det også. Det har de jo ikke lov til, må vite. De blir nok aldri norske, men de kan bli godt integrerte, og barna og barnebarna kommer nok til å bli norske. Første bud for å få innvandrere og flyktninger godt integrerte er å ikke la dem føle seg utenfor. Selvsagt blir de dårlig integrerte når de blir behandlet som del av en annenrangs gruppe ved navn "de andre". Her kan faktisk DU ta ansvar for å gjøre din del, istedet for å klage på at de aldri blir norske. Anonymkode: 339c4...a85
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #27 Skrevet 8. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøver de hardt å bli norske ved å gå i bunad, feire 17. mai og feire norsk jul, så kommer garantert folk som deg og syter over det også. Det har de jo ikke lov til, må vite. De blir nok aldri norske, men de kan bli godt integrerte, og barna og barnebarna kommer nok til å bli norske. Første bud for å få innvandrere og flyktninger godt integrerte er å ikke la dem føle seg utenfor. Selvsagt blir de dårlig integrerte når de blir behandlet som del av en annenrangs gruppe ved navn "de andre". Her kan faktisk DU ta ansvar for å gjøre din del, istedet for å klage på at de aldri blir norske. Anonymkode: 339c4...a85 Hvorfor må de absolutt bli norske? De er ikke mindre verdt selv om de ikke er norske. Ingen europeiske innvandrere vil bli norske, eller noen sinne hevde at de er norske, selv om de har bodd her aldri så lenge. Jeg har faktisk utenlandsk kjæreste, han vil aldri bli norsk! Han er ikke norsk og vil aldri bli norsk. Selv om jeg hadde flyttet til et annet land ville jeg fortsatt vært norsk, og det samme ville barna mine vært. Anonymkode: 57f76...321 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #28 Skrevet 8. mars 2020 På 7.3.2020 den 14.21, AnonymBruker skrev: Likevel får Arbeiderpartiet og Venstre haugesvis med stemmer ved hvert eneste valg! Anonymkode: d832a...202 Eh, du vet at AP er det partiet i Norge som bygget velferdsstaten? Hadde partier som Høyre og Venstre (det går ikke an å likestille Venstre og AP, slik du gjør her) er partier som er med på å ødelegge velferdstaten. Dessuten samarbeider Venste og Høyre OG de sitter sammen i regjering, så en stemme til Venstre er en stemme til Høyre. Er det rart det går rett vest når folk har så lite peiling som deg. Anonymkode: 2e0fe...0e6 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #29 Skrevet 8. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Prøver de hardt å bli norske ved å gå i bunad, feire 17. mai og feire norsk jul, så kommer garantert folk som deg og syter over det også. Det har de jo ikke lov til, må vite. De blir nok aldri norske, men de kan bli godt integrerte, og barna og barnebarna kommer nok til å bli norske. Første bud for å få innvandrere og flyktninger godt integrerte er å ikke la dem føle seg utenfor. Selvsagt blir de dårlig integrerte når de blir behandlet som del av en annenrangs gruppe ved navn "de andre". Her kan faktisk DU ta ansvar for å gjøre din del, istedet for å klage på at de aldri blir norske. Anonymkode: 339c4...a85 Men hvorfor i det hele tatt gjøre alt dette? Hva er poenget? Menneskeheten må jo være så enormt komplisert, alle kan ikke bare være fornøyd der de er liksom . Anonymkode: 99cae...2ac
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #30 Skrevet 8. mars 2020 Jeg tenker det ikke er rart menneskeheten sliter sånn med eksistensielle kriser, alle skal være misfornøyd, alle skal hele tiden søke noe nytt , eller ingenting er bra nok. Anonymkode: 99cae...2ac
I Grosny Skrevet 8. mars 2020 #31 Skrevet 8. mars 2020 22 timer siden, Katerinaa1998 skrev: Hva er der som er så fint med å være nasjonalist? Det er ikke som om du håndhilser dine naboer oftere, er snillere i offentligheten, og så videre. Det hadde vært så fint om alle kunne innse at mennesker fra hele verden kan være like greie. Det positive med nasjonalisme er lokalt herredømme. Det handler om å ta vare på staten og nasjonen og ikke gi fra seg suverenitet til utenlandske spekulanter, nasjoner og organisasjoner, ikke minst EU. Tror man på nasjonen, så tror man på at nasjonalt styre er bedre enn internasjonalt styre. Nasjonen er mye mer demokratisk enn EU der de trer regler over hodet påoss uten at vi har noen ting vi skulle ha sagt. Sentralisert makt er skummelt. Tenk på Stalin, Hitler, Trump og Obama. Det er tryggere å ha mindre, nasjonale maktsentra.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #32 Skrevet 8. mars 2020 31 minutter siden, I Grosny skrev: Det positive med nasjonalisme er lokalt herredømme. Det handler om å ta vare på staten og nasjonen og ikke gi fra seg suverenitet til utenlandske spekulanter, nasjoner og organisasjoner, ikke minst EU. Tror man på nasjonen, så tror man på at nasjonalt styre er bedre enn internasjonalt styre. Nasjonen er mye mer demokratisk enn EU der de trer regler over hodet påoss uten at vi har noen ting vi skulle ha sagt. Sentralisert makt er skummelt. Tenk på Stalin, Hitler, Trump og Obama. Det er tryggere å ha mindre, nasjonale maktsentra. Jeg har nå sett videoen på YT ''Halvor Fosli lanserer ''Mot nasjonalit sammenbrudd'' og ser at videoen er opplastet av som jeg har lest folk misliker her inne. Har nå hørt videoen og synes ikke noe virket hatefullt av det personen nevnte ? Hvorfor har de så dårlig rykte her? Kan noen utdype? Har ikke følgt sånn med på det så kanskje det er noe jeg ikke vet om? Anonymkode: 99cae...2ac 1
I Grosny Skrevet 8. mars 2020 #33 Skrevet 8. mars 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nå sett videoen på YT ''Halvor Fosli lanserer ''Mot nasjonalit sammenbrudd'' og ser at videoen er opplastet av som jeg har lest folk misliker her inne. Har nå hørt videoen og synes ikke noe virket hatefullt av det personen nevnte ? Hvorfor har de så dårlig rykte her? Kan noen utdype? Har ikke følgt sånn med på det så kanskje det er noe jeg ikke vet om? Anonymkode: 99cae...2ac Den videoen er lengre enn min lyttelyst, men jeg hørte små kutt mange steder i videoen. Jeg vil ikke nøyaktig si at denne videoen er nasjonalistisk. Han uttrykker mer en bekymring for en endring i folkegruppesammensetningen og utvanning av urbefolkningen som ikke er på urbefolkningens premisser. Denne problematikken er det skummelt å ta opp, fordi man blir stemplet som rasist. Man kan vurdere om vi ønsker at enkelte folkegrupper som tilsynelatende ikke ønsker å bli en optimalisert del av vårt samfunn, og som delvis vil endre samfunnet i retning urbefolkningen ikke liker, bør bremses innvandringsmessig. Lover og regler kan utredes og endres. Endret 8. mars 2020 av I Grosny 1
Druid Skrevet 1. oktober 2020 #34 Skrevet 1. oktober 2020 På 6.3.2020 den 17.53, AnonymBruker skrev: En stor del av årsaken til at vi har en velferdsstat i Norge er etnisk homogenitet og dermed høyere medfølelse mellom menneskene som bor i samfunnet. Etter hvert som nasjonen blir mindre homogen må en forvente at nasjonalismen blir redusert og dermed vi får en reduksjon av medfølelse innen befolkningen. Hva tenker dere skjer fremover, med synkende nasjonalisme? Vi ser allerede at land som Sverige bygger ned velferdsstatenDet samme skjer overalt i Europa, når befolkningene blir mindre homogene. Blir fremtiden verre for de svakeste blant oss på grunn av politikken de uansvarlige politikerne har ført? Anonymkode: 778d2...441 Forutsetningen din stemmer ikke. Vi har bygd samfunn selv på bakgrunn at man har ansett samfunnet som ekstremt heterogent på alle punkter. Vi har hatt liten nasjonalitet-ide helt til moderne tid. Vår evne til å fokusere på viktige ting som økonomi og verdiskapning har alltid stått sterkere enn ideologisk territorial fokus. Det har vært grunnlaget for vår suksess og grunnlaget for vår stat. Hvis vi hadde fokusert på det du hevder, hadde vi vært en kommune i ett annet land, antagelig Russland , for lenge siden. Hvis fremtiden blir verre for de svakeste av oss, er det fordi vi politisk aktivt velger det,. Vi har alle forutsetninger for å skape det samfunnet vi ønsker.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #35 Skrevet 1. oktober 2020 Grunnen til at vi har klart å skape det samfunnet vi har er pga tillitt. Uten tillitt forsvinner det samfunnet vi har. Tillitt henger sammen med samhørighet og homogenitet. Nordmenn er de mest tillitsfulle menneskene i verden, tett fulgt av danskene. Så lenge alle tror og mener at andre er ærlige, som dem selv, vil vi også handle deretter. Ting som vi tar for gitt her blir sett på som absurd i andre deler av verden. Eksempelvis ble en dansk mamma arrestert og barnet hennes tatt av CPS etter at hun gikk på café i USA og satte vognen med det sovende barnet i rett utenfor cafevinduet. Dette var barnemishandling og satte barnet i stor fare, i følge amerikanerne. "Vi" gjør dette hver dag. Vi har også selvbetjente kasser i butikkene, selvbetjente cafeer med skilt "prisliste- vipps til nr". Dette ville ikke funket i andre land. Når tillitten blir borte forsvinner samfunnet vi er vant med. Tillitten henger sammen med homogenitet. Nasjonalisme er derfor en del av det å bevare samfunnet vi er vant med og trives med. Anonymkode: 7ffbf...7e6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå