Gå til innhold

Garantert solgt fra dnb eiendom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har benyttet seg av garantert solgt fra dnb eiendom. Selger vi ikke, betaler du ingenting. (Vet du må kjøpe smart solgt markedsføring.) 

Ble det en liten sum som måtte betales allikevel?

Og var den noen klausuler? Tenker mer på klausuler ved å avbryte samarbeidet når alle kriterier til å benytte garantert solgt er oppfylt. 

Andre erfaringer. 

 

Anonymkode: 55bdc...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har benyttet seg av garantert solgt fra dnb eiendom. Selger vi ikke, betaler du ingenting. (Vet du må kjøpe smart solgt markedsføring.) 

Ble det en liten sum som måtte betales allikevel?

Og var den noen klausuler? Tenker mer på klausuler ved å avbryte samarbeidet når alle kriterier til å benytte garantert solgt er oppfylt. 

Andre erfaringer. 

 

Anonymkode: 55bdc...976

Det du skal huske på er at de fleste meglere vil forhandle om det meste når det kommer til oppdragsinngåelsen. Så vil du ha en salgsgaranti som en del av den, så trenger du i de fleste tilfeller bare å si dette.

DNB sin garanti er etter min mening ikke spesielt bra. Her blir man bundet over lenger tid(6 måneder) og er således ofte «tvunget» til å bli værende i avtalen om man ikke skal betale seg ut for titalls tusen. Videre blir man ofte tildelt de nyeste meglerne når man tar kontakt og det skinner gjennom at valget er tatt allerede pga kampanjer som dette.

Jeg mener det er smart å ta inn 3 ulike meglere. Finne ut hvem dere har troen på, og så forhandle litt på vilkårene med den dere vil bruke. «Garantert solgt» kampanjen er i alle fall såpass gunstig for megleren, at den tipper jeg 95% av meglerhusene vil gå med på.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse "garantiene" er ofte ganske vage, og dessverre opererer de ulike meglerfirmaene med ulike regler. DNB krever, som du selv skriver, at du kjøper en dyrere annonsepakke. På sett og vis betaler du da en forsikring for å kunne trekke oppdraget. Men når denne forsikringen innebærer en 6 mnd bindingstid, skal det ganske mye til for at du ikke får solgt. Så da er forsikringen null verdt.

 

Anonymkode: 98f9a...958

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må du tenke på at megleren kommer til å prøve å selge boligen, koste hva det koste vil. Altså, er oppdraget til megleren ikke lenger å få mest mulig penger for boligen, men bare å få solgt den. Altså så kan du regne med at du får langt mindre for boligen, med mindre du sier nei/stopp til megleren. Nå vet jeg ikke reglene, men mulig at du bryter ved 6mnd kontrakten om du ikke følger meglers råd. Sjekk det ut. Er nok mye humbug med slikt. Har knapt nok sett en eneste rederlig megler, og jeg har møtt mange. De fleste er bare opptatt av å tjene raskest mulig penger.

Anonymkode: e0ea5...582

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og innspill. Saken er den at vi hadde tre meglere som gav tilbud. Valgte dnb. Og nå snart 6 mnd etter er boligen ikke solgt, og vi er ikke spesielt imponert av jobben som er gjort. Nå lurer vi på å bytte megler, derfor vi etterspør her andres erfaring ved å benytte seg av garantert solgt, hvilke erfaringer mhp det som man nå plutselig kan oppdage med liten skrift, altså klausuler etc. Jada vi har kontrakt, men er ikke alltid det er lett å forstå hva som egentlig menes. 

Anonymkode: 55bdc...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er misfornøyd med DnB. Vi inngikk avtale.. Og kjøpte full pakke, alt dem hadde. Så kom de med garantert solgt opplegget t 2 mnd etter på og satt med en regning på 35.000 og utsolgt bolig etter 1 år. 

De kunne i det minste vært greie på redusering av utgifter mtp at garantert solgt kom rett etter på og vi hadde kjøpt alt de hadde. 

 

Anonymkode: 3b627...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du deler. Veldig kjedelig ja. 

Men 35 000, her blir regningen på ca 80 000... Hvordan ble det "bare" 35 000? Har dere solgt nå? 

 

Anonymkode: 55bdc...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg har også hatt dårlige opplevelser med dnb eiendom. Det er så mange som tilbyr disse tjenestene og som strekker seg for å gjøre en bra jobb, så jeg anbefaler alle å finne noen de stoler på, og ikke bare velge disse selv om de er en stor og kjent bedrift. Makan til uproffe og frekke folk skal du lete lenge etter. 

Anonymkode: 6dd21...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venn som solgte ved hjelp av de. Megler var ivrig på å selge til enhver pris, selv de langt under prisantydning.

Anonymkode: db746...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venn som solgte ved hjelp av de. Megler var ivrig på å selge til enhver pris, selv de langt under prisantydning.

Anonymkode: db746...c22

Samme opplevelse her og alltid en unnskylding for å ikke komme på visning, måtte gjøre alt arbeidet selv , holde visning etc.  Følte dnb var mest opptatt av å senke prisen og få solgt uten å løfte en finger. 

Anonymkode: ca209...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde slikt igjennom notar, måtte alikevel. Punge ut litt for innhenting av opplysninger etc. Stod me liten skrift så vær IBS på å lese ALT

Anonymkode: 4d869...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakker dere om samsolgt nå. Fra DNB?

Anonymkode: 43f24...242

Nei

Anonymkode: 4d869...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...