AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Var på apoteket og skulle hente vaksine, og da sier farmasøyten at jeg kan få ta vaksinen der på apoteket og dermed slippe å reise til laboratoriumet hos legen. Har aldri opplevd dette før, har sykepleiere og farmasøyter samme grunnutdannelse og kan dette med sprøytesetting eller? Anonymkode: d9f55...102
Aragorn ll Elessar Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Jeg tror de kan de så lenge de har fått opplæring. Men jeg er ikke helt sikker.
Million Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 Ja, det kan de. De har fått opplæring. Dermed slipper man å gå tilbake til legekontoret og få satt vaksinen, men kan få satt den der og da av ansatte ved apoteket. Dette står det oppslag om på minst to av mine lokale apotek.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 Nei, de har ikke samme utdannelse, men farmasøyter i apotek kan få opplæring i å sette akkurat influensavaksinen. Det betyr ikke at de kan sette andre vaksiner eller injeksjoner dog. Anonymkode: 64088...2e6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 Jeg har ingen utdannelse, men sist vi trengte vaksiner satt jeg og mannen på hverandre etter anbefaling fra en fastlege med sprengt kapasitet. Men viktig! - man må være i nærheten av medisinsk kompetanse om det er noe man ikke har tatt før, da man kan få en alvorlig allergisk reaksjon. Anonymkode: 6ae7e...0cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå