Gå til innhold

Allergivennlige hunder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om det er noen som har litt peiling på allergivennlige hunder? Jeg har hatt allergi i nå 7-8 år og det startet ganske sterkt, men har blitt mildere med åra. Vi har sjøl hatt katt hele tiden, noe jeg reagerer på. Jeg reagerer sterkere på korthåra katter og kattunger uansett. Langhåra katter, som norsk skogskatt, og langhåra norsk huskatt går relativt greit, så lenge jeg ikke Har katten oppi snuten min.

Jeg er også kjempeglad i hunder (elsker generelt dyr), og kjæresten min har samojed. Er denne allergivennlig? Jeg er helt forelska i hunden (nesten mer enn kjæresten hahaha), så jeg gleder meg til å få møte han. Grunnen til at jeg ikke har møtt hunden ennå, er fordi vi begge studerer og bor ikke hjemme, og jeg har ikke besøkt han ennå. Men nå skal jeg snart besøke han og klarer nesten ikke vente.

PS: jeg går på allergimedisiner hver eneste dag året rundt, men reagerer litt uansett når det kommer til dyr. Noen som har noe formening ang samojed?😅

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, samojed er IKKE allergivennlig dessverre. Forbered deg på å reagere.

Anonymkode: 39100...8b0

Skrevet

Portugisik vannhund den har hår ikke pels.Denne rasen er allergivennlig , les deg opp på rasen.

AnonymBruker
Skrevet

Nakenhund.

Anonymkode: f9c7c...0da

AnonymBruker
Skrevet

INGEN hunder er allergivennlige. Det er ikke pelsen du reagerer på, men enzymer i spyttet og talgen i huden. Dette overføres i pelsen når hunden bla vasker seg. Derfor tror folk det er pels man reagerer på.

Det finnes raser som har "mildere" allergener enn andre. Men ingen fasit her. Mange reagerer ikke på japansk spisshund, men noen gjør

Anonymkode: 45b84...ce8

• Liker 1
Skrevet

Vi er allergikere og har storpuddel. Vi er veldig fornøyd. Puddel kommer i fire forskjellige størrelser også, noe som er veldig kjekt! Fantastisk flott rase. 

Husk at folk reagerer forskjellig, veldig viktig å dra å besøke valpene OG moren (da noen kun reagerer på voksne hunder) og sjekk at du tåler akkurat dem. Oppdrettere har forståelse og syntes det er bra at man sjekker at man tåler hunden før man takker ja :) Husk å ikke ta allergimedisin den uka du skal besøke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...