AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Er det vanlig å ikke ha noen valpeplaner ett til to år frem i tid? Jeg har spurt flere oppdrettere og de har kun bestemt valpeplaner i år. Men jeg må vente ett år eller to og da skal jeg ha valp. Har bestemt meg for hunderase alt. Anonymkode: 0ef94...b76
OppNedPåAlt Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Det kommer litt an på. Noen oppdrettere har sjeldent kull og planlegger ofte kombinasjonen foreldre dyr langt i forveien, og har da plan på de kommende årene. Andre oppdrettere parrer så fort tispene deres kommer i løpetid og har kanskje ikke tenkt lengre frem enn som så. Jeg føler kanskje at små oppdrettere av raser av brukshunder/konkurransehunder planlegger langt og lenge. Hvilken rase skal du ha?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #3 Skrevet 8. mars 2020 Det er regler for oppdrett, som seriøse og etiske oppdrettere følger. Tispen skal ikke ha valper for ofte. De fleste gir tispen minst en løpetid mellom kullene, dvs at det blir kull med 1,5 til 2 år mellomrom. Noen oppdrettere er mer opptatt av penger og tar ikke dette hensynet (f.eks. type valpefabrikker som vi har lest en del om her inne). Det er et godt tegn at det ikke er mange kull på en tispe. Spør gjerne om det med en gang. Anonymkode: bb94e...12c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå