AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #1 Skrevet 5. mars 2020 Jeg har bare et spørsmål knyttet til en eventuell henvisning til privat psykolog med refusjonsavtale. Er det slik at legen må skrive en henvisning med begrunnelse, eller ringer man inn selv? Anonymkode: ba35b...ef0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Du må ha henvisning. Men enkelte leger ber deg sende den selv, eller ringe rundt for å høre hvem som har ledig. Anonymkode: ddce8...68c 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 Jeg måtte ringe selv samtidig som at legen sendte henvisning til den jeg skulle kontakte. Jeg var heldig og fikk napp hos den jeg ville komme inn hos. Hvis du ikke får svar, gjelder det og ikke gi seg. Jeg ringte og ringte. Lykke til! Anonymkode: a9742...e9c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 Takk for svar 😊 Men er det slik at legen skriver mye i henvisningen, eller gir vedkomne meg bare et ark med telefonnumre? Er det bare lege som kan henvise til privat psykolog, eller kan f.eks fysioterapeut gjøre det? ts Anonymkode: ba35b...ef0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 Jeg fikk et ark med flere navn og numre, men visste hvem jeg ønsket å kontakte. Legen sendte henvisning til vedkommende samtidig som at jeg forsøkte å få kontakt, og når jeg omsider gjorde det kunne psykologen se på henvisningen som lå klar, tilsendt fra legen min. Usikker på om fysioterapeuten din kan henvise. Spør? 🙂 Anonymkode: a9742...e9c
Fru2020 Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar 😊 Men er det slik at legen skriver mye i henvisningen, eller gir vedkomne meg bare et ark med telefonnumre? Er det bare lege som kan henvise til privat psykolog, eller kan f.eks fysioterapeut gjøre det? ts Anonymkode: ba35b...ef0 Hos meg var det legen som sendte henvisning til en og en psykolog om gangen. Hun skrev en relativt grundig gjennomgang av mine vansker og behov (ca 1 A4 s) Vi fikk avslag tre ganger før vi fikk napp på nummer fire. Den eneste involveringen fra min side var at hun informerte meg om hvem hun sendte til. Det gikk 5 mnd fra første henvisning ble sendt til jeg hadde min første time.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå