Gjest #Rasshøl Skrevet 5. mars 2020 #1 Skrevet 5. mars 2020 Jeg bruker sikkert to pakker med Paracet og Ibux i måneden. Jeg veit at det ikke er så bra, men jeg fungerer ikke med hodepine og leddsmerter. På legevakten sier de: Ta Paracet og Ibux, å se om ("problemet") forsvinner. Da får man inntrykk av at smertestillende er ufarlig. Jeg er ikke den eneste som bruker smertestillende ofte. Hvor ofte tar du det? (Ikke skriv mengden, da det ikke er lov å skrive på forumet.)
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #2 Skrevet 5. mars 2020 Ett par ganger i året. Anonymkode: 0903a...0ee
Gjest #Rasshøl Skrevet 5. mars 2020 #3 Skrevet 5. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ett par ganger i året. Anonymkode: 0903a...0ee Det er ikke ille!
BiancaWhite Skrevet 5. mars 2020 #4 Skrevet 5. mars 2020 Aldri. Brukte kun Ibux i høst da jeg trakk visdomstenner
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #5 Skrevet 5. mars 2020 Naproxen ved mensen (12g året). Paracetamol+ibuprofen ved forkjølelse (1g året). Paracetamol ved hodepine (2 g året). Ibuprofen ved begynnende betennelse i leggskinnen pga jogging (2g året). Anonymkode: aba86...bac
Meadow Skrevet 5. mars 2020 #6 Skrevet 5. mars 2020 Tar ibux 1-2 ganger i måneden pga hodepine. Paracet tar jeg hvis jeg har feber, heldigvis ikke så ofte.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #7 Skrevet 5. mars 2020 Tar ibux de to første dagene av mensen. Ellers sjelden. Anonymkode: 433f9...794 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #9 Skrevet 5. mars 2020 Omtrent en gang i uka. Trenger det mot spenningshodepine, å nei, avslapningsøvelser osv fungerer ikke, å ja, jeg har prøvd det som er å prøve. Anonymkode: d5165...9da
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #10 Skrevet 5. mars 2020 Tok smertestillende flere ganger per dag, i 20-22 år. Når er magen ødelagt, og legen finner ikke noen smertestillende som fungerer, og som magen tåler, så da må jeg gå uten. Tar noen naturpreparater som i det minste gir meg høyere livsglede, selv om jeg ikke blir kvitt smertene. Anonymkode: 7d267...a32
Gjest #Rasshøl Skrevet 5. mars 2020 #12 Skrevet 5. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omtrent en gang i uka. Trenger det mot spenningshodepine, å nei, avslapningsøvelser osv fungerer ikke, å ja, jeg har prøvd det som er å prøve. Anonymkode: d5165...9da Syns heller ikke avslapningsøvelser fungerer, så er enig med deg i det. Men en gang i uka er ikke mye, syns jeg.
Gjest #Rasshøl Skrevet 5. mars 2020 #13 Skrevet 5. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok smertestillende flere ganger per dag, i 20-22 år. Når er magen ødelagt, og legen finner ikke noen smertestillende som fungerer, og som magen tåler, så da må jeg gå uten. Tar noen naturpreparater som i det minste gir meg høyere livsglede, selv om jeg ikke blir kvitt smertene. Anonymkode: 7d267...a32 Huff da. Naturpreparater har en placebo effekt, har det ikke?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #15 Skrevet 5. mars 2020 Husker sist jeg tok det. Det var for 4 år siden under en matteprøve på 1.videregående. Da begynte jeg å få vondt i magen(mensen) og siden jeg har hatt endometriose siden jeg fikk mensen var jeg så fryktelig lei av å få vondt, så jeg bare gav opp og tok meg en smertestillende(jeg nektet å bruke det før, uansett om jeg kastet opp av smerte). Har ikke brukt det siden. Anonymkode: 42a1a...3f0
cleangal Skrevet 5. mars 2020 #16 Skrevet 5. mars 2020 Paracet 1-2 ganger i året. Ibux tar jeg aldri, pga andre medisiner jeg tar som ikke skal kombineres med Ibux.
Gjest Daryl Dixon Skrevet 5. mars 2020 #17 Skrevet 5. mars 2020 Tar Paracet noen ganger i uka. Tåler ikke ibux, men bruker annen smertestillende daglig. Av og til ønsker jeg at jeg og kunne ta ibux, syntes det hjalp godt mot moderate muskelsmerter.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #18 Skrevet 5. mars 2020 11 minutter siden, #Rasshøl skrev: Syns heller ikke avslapningsøvelser fungerer, så er enig med deg i det. Men en gang i uka er ikke mye, syns jeg. Det er et snitt bare. Noen ganger kan det gå to og tre uker mellom hver gang jeg trenger det. Å noen ganger må jeg bruke i 2 dager i strekk Anonymkode: d5165...9da
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #19 Skrevet 5. mars 2020 Det går en pakke paracetduo i uken. For at jeg skal holde ut smerter og jobbe. Vet det er for mye..men alternativet er å ikke jobbe. Anonymkode: 0ba4d...eb1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #20 Skrevet 5. mars 2020 1 hour ago, #Rasshøl said: Jeg bruker sikkert to pakker med Paracet og Ibux i måneden. Jeg veit at det ikke er så bra, men jeg fungerer ikke med hodepine og leddsmerter. På legevakten sier de: Ta Paracet og Ibux, å se om ("problemet") forsvinner. Da får man inntrykk av at smertestillende er ufarlig. Jeg er ikke den eneste som bruker smertestillende ofte. Hvor ofte tar du det? (Ikke skriv mengden, da det ikke er lov å skrive på forumet.) Anbefaler å gå til legen for å få resept på pillene, så blir det en del mer økonomisk. Jeg går selv på rundt fire paracet om dagen, litt etter dagsform, samt ibux. Får de i "glass" av 100 stykker til en pris som er litt lavere enn hva en pakke koster i butikken, samt jeg slipper å kjøpe de like ofte. Anonymkode: 78834...dac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå