Gå til innhold

Hvor ofte tar du Paracet og Ibux?

Anbefalte innlegg

Gjest #Rasshøl
Skrevet

Jeg bruker sikkert to pakker med Paracet og Ibux i måneden. Jeg veit at det ikke er så bra, men jeg fungerer ikke med hodepine og leddsmerter. 

På legevakten sier de: Ta Paracet og Ibux, å se om ("problemet") forsvinner. Da får man inntrykk av at smertestillende er ufarlig. Jeg er ikke den eneste som bruker smertestillende ofte. Hvor ofte tar du det? 

(Ikke skriv mengden, da det ikke er lov å skrive på forumet.) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ett par ganger i året.

Anonymkode: 0903a...0ee

Gjest #Rasshøl
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ett par ganger i året.

Anonymkode: 0903a...0ee

Det er ikke ille! 

Skrevet

Aldri. Brukte kun Ibux i høst da jeg trakk visdomstenner

AnonymBruker
Skrevet

Naproxen ved mensen (12g året). Paracetamol+ibuprofen ved forkjølelse (1g året). Paracetamol ved hodepine (2 g året). Ibuprofen ved begynnende betennelse i leggskinnen pga jogging (2g året). 

Anonymkode: aba86...bac

Skrevet

Tar ibux 1-2 ganger i måneden pga hodepine. Paracet tar jeg hvis jeg har feber, heldigvis ikke så ofte. 

AnonymBruker
Skrevet

Tar ibux de to første dagene av mensen. Ellers sjelden.

Anonymkode: 433f9...794

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Omtrent en gang i uka. Trenger det mot spenningshodepine, å nei, avslapningsøvelser osv fungerer ikke, å ja, jeg har prøvd det som er å prøve. 

Anonymkode: d5165...9da

AnonymBruker
Skrevet

Tok smertestillende flere ganger per dag, i 20-22 år. Når er magen ødelagt, og legen finner ikke noen smertestillende som fungerer, og som magen tåler, så da må jeg gå uten. Tar noen naturpreparater som i det minste gir meg høyere livsglede, selv om jeg ikke blir kvitt smertene.

Anonymkode: 7d267...a32

Skrevet

Aldri.

Gjest #Rasshøl
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent en gang i uka. Trenger det mot spenningshodepine, å nei, avslapningsøvelser osv fungerer ikke, å ja, jeg har prøvd det som er å prøve. 

Syns heller ikke avslapningsøvelser fungerer, så er enig med deg i det. 
Men en gang i uka er ikke mye, syns jeg. 

Gjest #Rasshøl
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok smertestillende flere ganger per dag, i 20-22 år. Når er magen ødelagt, og legen finner ikke noen smertestillende som fungerer, og som magen tåler, så da må jeg gå uten. Tar noen naturpreparater som i det minste gir meg høyere livsglede, selv om jeg ikke blir kvitt smertene.

Anonymkode: 7d267...a32

Huff da. Naturpreparater har en placebo effekt, har det ikke? 

Skrevet

Opptil en halv pakke av ibux i året. 

AnonymBruker
Skrevet

Husker sist jeg tok det. Det var for 4 år siden under en matteprøve på 1.videregående. Da begynte jeg å få vondt i magen(mensen) og siden jeg har hatt endometriose siden jeg fikk mensen var jeg så fryktelig lei av å få vondt, så jeg bare gav opp og tok meg en smertestillende(jeg nektet å bruke det før, uansett om jeg kastet opp av smerte). Har ikke brukt det siden. 

Anonymkode: 42a1a...3f0

Skrevet

Paracet 1-2 ganger i året. Ibux tar jeg aldri, pga andre medisiner jeg tar som ikke skal kombineres med Ibux.

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Tar Paracet noen ganger i uka. Tåler ikke ibux, men bruker annen smertestillende daglig. Av og til ønsker jeg at jeg og kunne ta ibux, syntes det hjalp godt mot moderate muskelsmerter. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Syns heller ikke avslapningsøvelser fungerer, så er enig med deg i det. 
Men en gang i uka er ikke mye, syns jeg. 

Det er et snitt bare. Noen ganger kan det gå to og tre uker mellom hver gang jeg trenger det. Å noen ganger må jeg bruke i 2 dager i strekk 

AnonymBruker
Skrevet

Det går en pakke paracetduo i uken. For at jeg skal holde ut smerter og jobbe. Vet det er for mye..men alternativet er å ikke jobbe. 

Anonymkode: 0ba4d...eb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, #Rasshøl said:

Jeg bruker sikkert to pakker med Paracet og Ibux i måneden. Jeg veit at det ikke er så bra, men jeg fungerer ikke med hodepine og leddsmerter. 

På legevakten sier de: Ta Paracet og Ibux, å se om ("problemet") forsvinner. Da får man inntrykk av at smertestillende er ufarlig. Jeg er ikke den eneste som bruker smertestillende ofte. Hvor ofte tar du det? 

(Ikke skriv mengden, da det ikke er lov å skrive på forumet.) 

Anbefaler å gå til legen for å få resept på pillene, så blir det en del mer økonomisk. Jeg går selv på rundt fire paracet om dagen, litt etter dagsform, samt ibux. Får de i "glass" av 100 stykker til en pris som er litt lavere enn hva en pakke koster i butikken, samt jeg slipper å kjøpe de like ofte.

Anonymkode: 78834...dac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...