Gå til innhold

Canesten stikkpille kommer ut??? HJELP!!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Min første gang jeg poster her :).

Jeg har hatt soppinfeksjon i en god stund(flere måneder), men for en eller annen grunn har jeg aldri gjort noe med det før for 2 dager siden...

Sex gjør vondt, utfloden min var illelukrende og veldig kremaktig(cottage cheese)... 

Jeg tok meg en tur på apoteket og kjøpte en pakke med Canesten 500mg, 1 vaginaltablett. Før jeg lå meg til å sove, så stakk jeg den inn(vet jeg skulle ha stikket den inn så langt jeg kunne, men applikatoren var lengre enn halvveis inni). Det gikk helt greit, og jeg hadde lagt på truseinnlegg. 
Dagen etterpå så merket jeg utover dagen at små smuldrete klumper hadde kommet ut, men jeg tenkte ikke noe på det. Håpte på at det var normalt... 

Nå har det gått 2 dager siden jeg satt den inn, og det kommer likevel mye ut! Er det normalt? Jeg har ikke merket noe utflod og det lukter ikke noe nede der... Men føler bare ikke at så mye skal komme ut? :/ 

Anonymkode: 82d99...4ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt normalt at den oppsmuldrede tabletten kommer ut, ingenting å bekymre seg over.

Anonymkode: 9101f...a05

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, den skal komme ut igjen. I tablettform er den tørket og sammenpresset, i skjeden blander den seg sammen med fuktighet og blir derfor større. 

Anonymkode: b1b79...74b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Siden at jeg har mislikt det har jeg heller tatt en diflucan-tablett og samtidig tilført litt melkesyrebakterier i form av multigyn acticel der nede med god effekt. Det kan du jo prøve neste gang om du synes det er ubehagelig med vagitorien :)

Anonymkode: 47718...dce

AnonymBruker
Skrevet

Ååå tusen takk! ❤️ 

Er det greit om jeg dusjer..? Eller skal jeg unngå å få vann der? 

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg og reagerte på det. Men tabletten smuldres litt og litt opp, og det kummer ut. Det er helt normalt :) 

Anonymkode: e9f10...fd3

AnonymBruker
Skrevet

Også lurer jeg på om når neste gangen jeg kan ha sex er? Jeg vil liksom ikke at penisen hans skal bli dekt med hvitt pulver heller... 😛 

AnonymBruker
Skrevet

Dusj om du vil, men du trenger ikke akkurat gnikke med såpe der, vask lett over med vann. 
sex kan du fint ha når du ser at det ikke kommer mer fra tabletten. 

Anonymkode: 9101f...a05

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!!! Setter stor pris på det ❤️ 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt! Min erfaring er at det slutter å komme rester etter 2-3 dager, så tipper du kan ha sex på dag 4 uten å frykte rester.

Anonymkode: 80a01...085

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det ganske logisk at innholdet skal komme ut igjen da?

Anonymkode: cd794...eb5

AnonymBruker
Skrevet

Men altså, har du soppinfeksjon skal du vel smøre med canesten i tillegg i 7 dager eller til symptomene er borte og samtidig bør du unngå å ha samleie for å ikke tilføre ny smitte der nede før kuren er over. 

Anonymkode: a437b...062

Skrevet

Anbefaler deg å få soppkur på resept hos legen dersom du har vært langvarig plaget av sopp. Da får du en tablett du svelger, som fungerer veldig umiddelbart og du slipper kline med stikkpiller og krem. 

AnonymBruker
Skrevet

Dag 3, fortsatt veldig mye som kommer ut :(... 

Hvis jeg får soppinfeksjon igjen så blir det nok å snakke med lege om å få soppkur på resept. Tusen takk alle! 

AnonymBruker
Skrevet

Ta det når du legger deg

Anonymkode: 67afa...19c

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dag 3, fortsatt veldig mye som kommer ut :(... 

Hvis jeg får soppinfeksjon igjen så blir det nok å snakke med lege om å få soppkur på resept. Tusen takk alle! 

Du skal fortsatt smøre deg utenpå (vulva) etter tabletten, spesielt når du har hatt langvarig soppinfeksjon og da skal du uansett holde deg unna sex i over 7 dager eller til symptomene er over. Har du en partner så bør han også smøre seg dersom han har symptomer. 

Anonymkode: a437b...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...