Gå til innhold

«Gave» til etterlatte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Faren til min beste venninne døde nylig, og jeg har lyst å sende en oppmerksomhet/gave (eller hva man skal kalle det) til både venninnen min og moren hennes i forbindelse med dette. Jeg tror de får nok blomster så jeg kunne tenke meg å sendt noe annet. Men jeg vet ikke hva! 

Hva hadde du satt pris på når en nær deg gikk bort? 

(Enken en i 60 årne, venninnen min i 30 årne)

Anonymkode: c809b...541

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville nok ikke hatt gave. Men ett kort med ektefølte tanker og støtte ville vært fint. 
 

ev noe formet som ett hjerte. Noe lite.

Anonymkode: d2bf2...7fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pleier ikke akkurat å gi noen gave. Ett kort og en blomsterbukett.

Anonymkode: 776d3...7cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på restaurant?

Anonymkode: 02455...254

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet pappa i fjor, da var jeg 30. Jeg savnet aldri noen gave fra mine nærmeste. 

Det var fint å få blomster. De fleste kom til mamma selvsagt, men det var veldig fint å vite at noen tenkte på meg og mannen min også. Blomster varer heller ikke evig, og det var ok. De tingene jeg vil ha som minner etter pappa og dødsfallet hans har jeg plukket ut og tatt vare på selv. 

Men om du vil gi noe annet enn blomster, kanskje en levering fra morgenlevering.no, med for eksempel croissanter og appelsinjuice? 

Det viktigste er nok at du er der, sjekker hvordan det går og tør å ta svaret som det er. 

Anonymkode: d41ba...a8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var barn døde min far, og jeg husker godt at noen ga oss gaver. De beste gavene var ting som var litt gøy som fikk oppmerksomheten bort fra det triste. Feks brettspill, kubb, fargeleggingsbøker o.l.

Til voksne er det litt annerledes. Da mormor døde satt jeg veldig pris på at ei venninne kom på besøk og lagde middag og styrte, mens jeg bare satt under et teppe og så på TV.

Anonymkode: 320c5...106

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok med ei kanne med kaffe og bak ei kake. Gå til de og bare vær der og snakk om de ønsker det. Si fra at de må bare si hvis det er noe du kan hjelpe de med. Kanskje det er noe praktisk til begravelsen, bake til evt langveisfarende slekt som kommer osv. 

Anonymkode: 74ae3...e3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så betydde det mye med meldinger jeg fikk da jeg mistet faren min som 30-åring. På blomster ble det ofte litt upersonlig siden det var de i blomsterbutikken som skrev på, men sms med omtanke og gode ord varmet veldig! 

 

Anonymkode: e6b9d...9b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage middagsmat som kan fryses og enkelt slenges i ovnen. I en sorgprosess er mat det siste man tenker på. Jeg satt i hvert fall pris på det da jeg fikk det av en venninne og har gitt det til mange selv. Slippe å tenke på middag utover å kaste noe i ovnen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kvinne487

Da min forlovede døde fikk jeg blomster, gaver fra morgenlevering.no, og andre bakverk/brød som kom i kvantum så det kunne fryses ned. Dette satte vi alle utrolig stor pris på ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en enkel middag, skriv et kort, tilby dyrepass dersom vedkommende har dyr, og husvask. Dette var det siste jeg tenkte på da jeg mista min nære familiemedlem. Dersom de har barn, tilby barnepass.

Anonymkode: 21733...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ei venninne mistet moren sin kjøpte jeg en grønnplante som vokste rundt et hjerte og ei fin potte som jeg dro på besøk med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å takke dere for tips. Det ble morgenlevering med frokost til venninnen min og en til enken. De satt veldig pris på det og sa at det var akkurat det de trengte. 

De bor langt unna meg så jeg har ikke hatt mulighet til p treffe de å ta med noe. 

Anonymkode: c809b...541

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...