Gjest Bertasi Skrevet 12. juni 2005 #1 Skrevet 12. juni 2005 Jeg har et referanseproblem, og trenger råd. Jeg er akademiker rundt 30, har hatt to jobber og tre sjefer. Den første jobben sluttet jeg i for seks år siden. Den andre sluttet jeg i for to år siden, men har fortsatt kontakt med som ekstrahjelp fordi jeg studerer. Den først sjefen på jobb nr. to er i dag død. Den andre sjefen hadde jeg ikke noe godt forhold til. Vi fungerte ikke godt sammen, og det var klart at jeg var en av de som skulle skftes ut - ikke satses på.... Jeg var trolig også ganske utmattet (helsemessig litt nede) og gjorde ingen god jobb. Ettersom jeg har jobbet der i ettertid som vikar er det klart at vi har et bedre forhold i dag, men jeg stoler ikke på henne og på hennes referanser. Problemet er at jeg føler at jeg har mer gi i et annet miljø og i dag enn den gang. Hva gjør jeg? Jeg må bruke henne som referanse....
punkyB Skrevet 12. juni 2005 #2 Skrevet 12. juni 2005 Du trenger jo ikke å ha en sjef som referanse - hva med en tidligere eller nåværende kollega? Men setter jo ikke opp en person som man tror har noe negativt å si som referanse.
Gjest abel-babel Skrevet 12. juni 2005 #3 Skrevet 12. juni 2005 Hva med å heller få en god attest der og bruke en studiekamerat til referanse? Da har du på et vis dokumentert derfra samtidig som du kan få en positiv til å snakke om deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå