philippa starck Skrevet 12. juni 2005 #1 Skrevet 12. juni 2005 ...smaksløkene, altså! Jeg har vært syk og forkjølet noen dager, men er på bedringens vei. Men jeg kjenner ingen smak av det jeg spiser! Jeg satt i går kveld og knasket gulrøtter, jeg kunne jo ikke kjenne sjokoladesmaken. :veldigsur: Noen som vet om dette går over snart? Har bare opplevd det når jeg har vært skikkelig tett i nesen, men er jo ikke det lenger...?
MorningStar Skrevet 12. juni 2005 #2 Skrevet 12. juni 2005 Hvis du er tett i nesa så går mye av aromaen du legger merke til til vanlig borte. Når du spiser og syns maten smaker så mye handler ikke bare om smaksløkene, men også luktesansen.
Gjest dolli Skrevet 12. juni 2005 #3 Skrevet 12. juni 2005 Jeg hadde meg en kjempeinfluensa for noen år tilbake og mistet all smak og luktesans. Det tok ca 6 mnd før smaken kom tilbake, men luktesansen er ikke kommet igjen. Nå hører det med til historien at jeg røyker mye og det gjør nok ikke saken bedre. Det med luktesans kan være positivt også. Det er myr drittlukt i verden man slipper å forholde seg til
liv Skrevet 12. juni 2005 #4 Skrevet 12. juni 2005 men det er da ikke noe rart om du knasker gulerøtter og ikke kjenner smaken av sjokolade Smaksløkene kommer nok tilbake! 1
philippa starck Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2005 men det er da ikke noe rart om du knasker gulerøtter og ikke kjenner smaken av sjokolade ! Ok, ikke den beste formuleringen...! Men 6 mnd er jo helt tragisk! Synes det er helt pyton å verken kunne lukte eller smake noe. Muligens en fordel hva bytting av bleier angår, men det er også alt. Vi har nettopp vært på resturant og spist, jeg kunne like godt spist tørre brødskiver. Og drukket vann. Hmm...jeg kommer nok til å spare noen kalorier på dette her!
Brunhilde Skrevet 12. juni 2005 #6 Skrevet 12. juni 2005 Opplevde det to-tre ganger i forbindelse med forkjølelse da jeg røyket. Etter at jeg sluttet å røyke ahr jeg bare vært forkjølet en eller to ganger og da mistet jeg hverken smaks- eller luktesans. Det går nok over, men gi det en ukes tid!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå