Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har selvfølgelig klart å lese en artikkel om fostervannsemboli...nå er jeg livredd for å dø under fødsel. Er bare 9 uker gravid, så dette kan bli et langt svangerskap🙁 tenkte aldri tanken sist jeg var gravid, men er så redd for å dø fra jenta mi😢❤️

Anonymkode: 27d2d...046

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er mange ting som kan gå galt med mor under svangerskap og fødsel, død kan skje av flere årsaker forbundet til svangerskap og fødsel derfor er det jo viktig å ta alle forhåndsregler forhold til helse og aktivitet og få all den avlastningen og hjelpen man trenger for å unngå å presse kroppen så ting kan gå galt.

Men viktigst av alt er å ikke stresse, så ikke vær redd for dette.

Anonymkode: 3857e...99f

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du redd så sjeldne komplikasjoner? Finnes sikkert 10.000 andre komplikasjoner som er mer vanlig. 

Anonymkode: 50523...082

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selvfølgelig klart å lese en artikkel om fostervannsemboli...nå er jeg livredd for å dø under fødsel. Er bare 9 uker gravid, så dette kan bli et langt svangerskap🙁 tenkte aldri tanken sist jeg var gravid, men er så redd for å dø fra jenta mi😢❤️

Vet du kjønnet allerede?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du redd så sjeldne komplikasjoner? Finnes sikkert 10.000 andre komplikasjoner som er mer vanlig. 

Anonymkode: 50523...082

Fordi dødeligheten er ekstremt høy...sjansen for å overleve finnes nesten ikke. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Curlyme skrev:

Vet du kjønnet allerede?

Har et barn fra før

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har et barn fra før

Ok. Ts du dør ikke. I Norge følges man så godt opp at det er svært skjeldent noen sånne komplikasjoner skjer.

Jeg hadde høyt blodtrykk hele svangerskapet og ble så godt fulgt opp. Fødsel og alt gikk kjempe fint. Ikke vær redd og forsøk å nyte svangerskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med jordmor om det. Det er ekstremt usannsynlig, men når man først har fått angst for det, så føles det ikke sånn. Jeg var også urealistisk redd for en alvorlig komplikasjon før fødsel nr. 2, etter å ha blitt kjent med den komplikasjonen gjennom jobben. Det blir som å ha helseangst på andre områder (f.eks. være veldig redd for kreft). Og så tenker jeg det fort forsterkes når man har et barn fra før man for alt i verden ikke vil dø fra, ispedd gravidhormoner. Det går an å få hjelp med det. Kontakt jordmor eller fastlege i første omgang, det kan hende det hjelper å sette ord på det til noen. Det gjorde det for meg, da klarte jeg etter hvert å kjenne hvor usannsynlig skrekkscenariet mitt var. 

Anonymkode: 81350...6aa

Gjest Vegansucks
Skrevet

❤️
jeg ville ikke spurt ett forum om råd, du kan få mange gode svar her, men her er det ingen garanti, om du er redd så er deg best å snakke med jordmor Og lege om frykten Din så får du nok hjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...