Gå til innhold

Hva er din beste pastaoppskrift?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller tilberedningsmåte? Jeg må ha noe nytt 😃

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Saus av bacon, biter av fersk asparges, roquefort eller gorgonzola (alt. norzola eller selbu blå), husholdningsfløte.

Pasta: Blandet hvit og grønn tagliatelle.

Salat ved siden av. 

Anonymkode: 560a8...f74

• Liker 4
Skrevet

Småtomtater kuttet i to og legges i stekepanne uten olje på svak varme.

Finhakker x-antall hvitløksfedd og fersk basilikum.

Skrur opp varmen, har i en god dose med olje, hvitløk, basilikum og tørkede chiliflak.

Koker spaghettini. Har litt av kokevannet oppi tomat-blandingen + salt og pepper.

Blander inn den ferdigkokte spaghettinien.

Nam!

• Liker 4
Skrevet

Koker pasta, gjerne tagliatelle, al dente og rører inn pesto og kapersbær når den er kokt. Hvis du vil ha proteiner i tillegg passer det bra med røkt laks i biter.

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, Eun skrev:

Småtomtater kuttet i to og legges i stekepanne uten olje på svak varme.

Finhakker x-antall hvitløksfedd og fersk basilikum.

Skrur opp varmen, har i en god dose med olje, hvitløk, basilikum og tørkede chiliflak.

Koker spaghettini. Har litt av kokevannet oppi tomat-blandingen + salt og pepper.

Blander inn den ferdigkokte spaghettinien.

Nam!

Jøss Dette var ekte italiensk. Alltid tomater og enkelt og greit. Er du italiensk? 

Skrevet

Jeg har alltid vært glad i Ravioli. Har ofte bare ost som fyll jeg, men bruker også mye annet som spekeskinke og asparges. Kjøttdeig med egg og basilikum. Har ofte ulike sauser til, jeg er mest glad i ostesauser. Elsker ost som dere skjønner. Har også ofte stekte tomater og marinerte oliven ved siden av. Det er så godt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Steker masse hakket bacon. Har oppi litt chorizo i flak. Masse hvitløk. Så heller jeg over tomater på boks, en god dæsj rød pesto, en ss rød curry paste. Krydrer med salt, pepper, oregano. Masse parmesan på toppen. Smaken blir skikkelig spenstig! 

Anonymkode: 6156f...530

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stek sopp og løk. Stek kylling i biter. 

Kok ønsket pasta (jeg bruker tagliatelle eller pastaskruer). 

Lag saus. Jeg lager den av smør, mel, en boks fløte og like mye vann. Salt, pepper og muskat. Persille. Tar oppi løk og sopp når sausen er klar. Hebder jeg blander alt, eller så blandes det på tallerken. 

Anonymkode: 5c26e...563

Skrevet
27 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jøss Dette var ekte italiensk. Alltid tomater og enkelt og greit. Er du italiensk? 

Haha, nei, jeg er 100% sør-koreaner. Er bare veldig glad i mat, deriblant italiensk. Det med tomatene har jeg lært av en kompis som igjen har lært det av en fra Italia.

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Eun skrev:

Haha, nei, jeg er 100% sør-koreaner. Er bare veldig glad i mat, deriblant italiensk. Det med tomatene har jeg lært av en kompis som igjen har lært det av en fra Italia.

16 minutter siden, Eun skrev:

👍

Skrevet (endret)

Olivenolje, finhakket hvitløk og chilli i pannen først, freser så litt sjalottløk, vårløk og asparges i biter. Cherrytomater er også godt. Et dryss med salt og pepper. Skviser over saften av en halv sitron pluss litt revet skall. Heller på litt fløte, og blander med kokt taglitelle og eventuelt en liten skvett av kokevannet hvis det blir lite saus. Topper med røkt ørret i tynne strimler og gjerne litt fersk bladpersille. 

Endret av Meadow
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange favoritter.

- Den beste pastasausen er egentlig rester av en nesten hvilken som helst langtidskokt kjøttgryte, feks stifado, eller noe av tomat, vin og kje, strimlet opp og iblandet god pappardelle, med parmesan på, og gjerne litt gremolata.

- Linguine, ferske reker, fennikel, tomat, chili, hvitløk, persille, sitronbåt.

- Spaghetti med tomat, kalamataoliven, chili, hvitløk, masse ruccola rørt i til den akkurat faller sammen, og smuldret mild chèvre på toppen.

- Blomkål, salte ansjos, hvitløk, chili, safran, noen friske tomater, rosiner og pinjekjerner + spaghetti. Gjerne litt pecorino også.

- Gnocchi av mandelpoteter når de er nye i september, og hjemmelaget pesto.

Anonymkode: 6c965...ed7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Durumhvete, type 00. Og helt ferske egg. 

Forholdet er ett egg per 100g mel. Det er viktig å ikke overarbeide deigen. 

La deigen ligge kaldt i en times tid. Så er det igjen viktig å ikke overarbeide pastaen. Lag ønsket type pasta. 

Mitt beste tips er deretter å tørke pastaen i 20-30 minutter før koking. 

Koketid avhenger av valgt form og tykkelse. 

Anonymkode: 0ce8f...413

AnonymBruker
Skrevet

Spør Antoinette...

Anonymkode: dd6b5...270

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Scampi, kjempereker, store reker (whatever lignende som ikke er altfor miljøfiendtlig), massevis av finhakket hvitløk, massevis av finhakket bladpersille, en liten dæsj chili. Surres ganske raskt i rikelig med olivenolje (persille tas i helt til slutt) . 

Koker spaghetti. Blander sammen. 

Såååå godt! 

Anonymkode: 3c370...da5

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spør Antoinette...

hehe, den berømte pastasausen? :danse:

Alle som har vært på KG en stund husker vel den sagnomsuste tråden, og alle venter vel fremdeles på oppskriften....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Dolce skrev:

hehe, den berømte pastasausen? :danse:

Alle som har vært på KG en stund husker vel den sagnomsuste tråden, og alle venter vel fremdeles på oppskriften....

Haha the one and only! Venter fortsatt i spenning.:spise:

AnonymBruker
Skrevet

Kok opp vann, tilsett litt salt og olje, kok pasta i 8 minutter, tilsett litt smør, rasp en del ost og ha på, og klæsj på noe ketchup og bbq-saus, samt litt pepper.

Namm!!

Anonymkode: 57c57...681

• Liker 1
Skrevet (endret)

Steker bacon, løk og chili med worchestersaus, tilsetter 1 boks hakkede tomater, fløte og enda litt mer worchestersaus. Bruker pasta penne slik at det kommer saus inni pastaen. Liker den veldig spicy og spiser den med parmesan på toppen.👅 Veldig billig og veldig godt!

Endret av fiskennemo
Glemte noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...