Gå til innhold

9-åring som bruker ungdomsord

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 3.3.2020 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Hei. Jenta mi på 9 år (snart 10) har begynt å bruke slik ungdomssleng av og til som f.eks. "lol", "chill", "døll", "klein" og "awesome". Jeg hører at venninnene hennes også bruker det. Er dette så normalt i denne alderen?

PS! Datteren min er enebarn, men hun har mange venninner på skolen.

Anonymkode: 3b8b2...5f7

Husker selv da jeg var 9 år, skikkelig minitenåring. Ei annen i samme familie var skikkelig tenåring som 9 åring hun også. Jenter er ofte tidligere ute og tidligere tenåringer enn gutta. 

Anonymkode: fae3d...8c1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke hva du anser som normalt i den alderen, men tror det er en fase som alle barn går igjennom, det er ganske normalt å prøve å finne ut hvordan man er osv. hadde ordbruken hennes vært vulgær hadde jeg skjønt det å være tvilsom over det men det er overhodet ikke noe galt med noen av disse ordene, bare uskyldig 'slang'. hadde heller ikke kalt det 'ungdomsslang', siden jeg har sett barn helt ned i femårs-alderen som har snakket slik. er 15 selv og hører en del av disse ordene på skolen og fra folk jeg kjenner, så tror bare datteren din ser på hva de eldre barna (på skolen eller sosiale medier etc.) gjør, og prøver å utforske og 'herme'.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Ifølge min 8 åring er jeg noob. Enebarn, men flere venner har eldre søsken. 

Anonymkode: 05cac...eca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...