Gjest 111 Skrevet 11. juni 2005 #1 Skrevet 11. juni 2005 Trenger noen forslag til hvordan jeg får fjernet en partisjon på harddisken min. Har to partisjoner, c: som utgjør ca 4% av den totale harddiskstørrelsen og d: som utgjør de resterende 96%. Har gått via fdisk og fått fjernet c:, men vil gjerne og få fjernet d: slik at jeg kan opprette en helt ny partisjon som utnytter hele diskstørrelsen. Av en eller annen grunn får jeg ikke slettet d partisjonen via fdisk. Noen forslag?
Gjest Gjest.... Skrevet 11. juni 2005 #2 Skrevet 11. juni 2005 Fdisk er litt tilbakestående når det gjelder fjerning av partisjoner, spesielt ikke-DOS-parsisjoner som er inne i en utvidet partisjon kan være umulig å få fjernet. Last ned System Rescue CD, den inneholder alt du trenger og mer til.
Crazee Skrevet 12. juni 2005 #4 Skrevet 12. juni 2005 Spelar inga rolle, ser det ut til - du bootar frå CDen og treng ikkje bekymra deg for kva OS du brukar. Fungerer altså like godt enten du brukar Windows, Linux, BSD, BeOS, whatever...
Cronos Skrevet 13. juni 2005 #5 Skrevet 13. juni 2005 Hvis du bruker fdisk så må du sikkert slette den utvidede partisjonen før den logiske. Uansett er det bedre å bruke et ordentlig program for å gjøre det. Ligger på den CD'en som er foreslått eller Ultimate Boot CD
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå