Gå til innhold

Er dette friendzoning?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, lurer på hva dere ville tenkt her :) Dater en tidligere bekjent fra tidligere vennekrets og første gang han ba meg ut sa han at han ville bli bedre kjent. Okå jeg spurte om han mente som venner eller dating, og han svarte "Først og fremst dating, men om det blir forhold eller om vi funker bedre som venner finner vi ut av med tiden". Vi har vært på tre dater og han har ikke stilt noen spørsmål som er forholdsrelaterte som hva man ser etter i en partner, om man vil ha familie og slike ting.. Nå har han invitert meg på fotballkamp og jeg liker ikke fotball 😣 Ville dere tenkt friendzoning siden han ikke tar meg med på noe romantisk eller er så interessert i å spørre om ting som man burde for å sjekke om man kan fungere som kjærester?

Anonymkode: 20e25...182

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da lurer jeg på din rolle her, flyter du med som død fisk, eller viser du noen som helst interesse via dialog, eller prøver å nærme deg fysisk?  

Anonymkode: 5cc6c...254

• Liker 5
Gjest Made4u
Skrevet

Jeg tenker at hadde han ikke likt deg så hadde han ikke invitert deg med på det ene og det andre, at han gjør det er således positivt. Hvordan han liker deg kan jeg jo ikke svare på, det kan være som venn eller det kan være noe mer... Men at han liker ditt selskap, det er jo positivt for dere begge... Tenker du ikke skal konkludere her men avvente å se hvordan dette kan utvikle seg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flørter men byr meg ikke frem som en kåt bimbo akuratt. Har foreslått å gå på parmassasje og på restaurant og sånne ting men da finner han på noe annet mer vennskapelig istedet. Det blir for kjedelig for meg for å være ærlig, om han mener noe mer enn venn så burde han steppe up med mer romantikk 🤨

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvem han er som kjæreste heller når han bare snakker om den nyeste filmen han har lastet ned og bare spør meg om betydningsløse ting som ikke har noe med meg som person eller forhold å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvem han er som kjæreste heller når han bare snakker om den nyeste filmen han har lastet ned og bare spør meg om betydningsløse ting som ikke har noe med meg som person eller forhold å gjøre.

Det høres overfladisk eller tafatt ut, men noen mangler bare evnen til å komme inn under huden på andre. La ham finne film og fotballkjæresten sin, og bruk tida di på noe bedre.  

• Liker 1
Skrevet

Absurd forslag: Snakk med ham?

"Så, nå som vi begynner å bli bedre kjent... hva tenker du om oss?"

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres overfladisk eller tafatt ut, men noen mangler bare evnen til å komme inn under huden på andre. La ham finne film og fotballkjæresten sin, og bruk tida di på noe bedre.  

Ja det er det jeg tenker i hodet også magefølelsen min og. Drit i han liksom, enig med deg for dette er ikke det jeg vil ha uansett så kjedelig og tafatt 😑 om han ikke prøver å friendzone meg så gjør han en god jobb med å friendzone seg selv iallefall altså!

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det nødvendigvis er noe feil med han eller prøve å spille noe mind games, tror rett og slett dere bare ikke er kompatible som mer enn venner, men slik du snakker om han høres det ikke ut som dere er spesielt gode venner heller. Høres mer ut som at dere begge fant den hverandre attraktiv men jo flere dater dere har gått på jo mer har ihvertfall du funnet ut hvor lite dere har tilfelles.

Tenk heller på det sånn, hadde det ikke vært verre om han bare hadde lattet som at han var interessert i de tingene du ville snakke om å gjøre, ende opp å ha sex et par ganger kanskje date en måned eller to for å så finne ut at han ikke lenger gidder å late som og oppfører seg nærmest som en annen person?

En ting du kan gjøre om det faktisk er noe ved han som gjør at du har lyst å gi ham en sjanse til er å spørre vennekretsen om de vet noe om tidligere forhold. Fra det du beskriver høres det ut som han kanskje ikke er vant med å gå ut med damer som ikke er innafor hannes eget interessefelt. Det går å være ærlig og samtidig si det på en ordentlig måte at de tingene rett og slett ikke interesserer deg, og at det føles mer som at han prøver å finne en venn som kan bli mer enn at han prøver å bli kjent med deg både som person og som en romantisk partner. 

Har vært i en situasjon selv hvor jeg var skikkelig betatt, og det var hun også, men selv om jeg prøvde å lære meg om interessene hennes, ble hun mest frustrert over mine. Og vi fant ut vi hadde det mye hyggeligere sammen når vi bare hang og snakket om ting vi begge brydde oss om uten at det var noe romantisk press på toppen av det hele. Ingen av oss var skurken vi bare var ikke rett for hverandre på det viset. Nå er hun opptatt med både barn og mann så ikke sett noe særlig av henne på lang tid men i noen år der så satte jeg pris på å kunne ha en venn som henne, vi kunne alltid utfordre hverandre fordi vi var ikke redd for at den ene skulle bli opprørt og miste interessen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...