Gå til innhold

Din favoritt te

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Hva er din favoritt te og hvordan drikker du den. Er den enkelte merker du unngår?

Jeg har blitt utrolig glad i twinings spiced indian. Jeg har litt melk oppi og en kjeks ved siden av. Den er litt svak,hadde ønsket den var litt sterkere, men smaken er perfekt.  Jeg er mer gald i twinings sine prudukter framfor lipton.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine favoritter er nok urtete, som jo egentlig ikke er te. Jeg er veldig glad i ingefær og sitron. Ellers er den med lakris og kanel fra Pukka en favoritt. Jeg har en med eple og hylleblomst fra Whittard som også er veldig god. 

Ellers syns jeg en helt vanlig grønn te kan være god, og jeg tar helst en kopp med english breakfast i en eller annen form med mandel/havremelk i stedet for kaffe. 

Den du nevner syns jeg også er god, men jeg syns den er litt dyr så kjøper ikke så veldig ofte. Enig i at Twinings ofte er bedre enn Lipton. 

Anonymkode: eafae...88e

• Liker 1
Skrevet

Twinings Earl Grey til brødskiver, gjerne med et par suketter oppi. 

Ellers drikker jeg mest te med ingefær, en favoritt er Pukka Three Ginger eller Lemon, Ginger, Manuka Hioney fra samme produsent.

Jeg er en kaffedrikker, tror det er derfor jeg velger te med mye smak når jeg drikker det. Eple og kanelte er også helt ok en gang i blant.

AnonymBruker
Skrevet

Four red fruits med to suketter - alltid :phaedra:

Anonymkode: 4f05a...5fc

AnonymBruker
Skrevet

Hjemelaget ingefærte. La biter av ingefær småkoke minst 15 min. Ha i sitron og honning. Kjempegodt 🙂. Lager stor mugge som oppbevares i kjøleskap. Varmes opp i mikrobølgeovn.

Anonymkode: 61697...330

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Også mer glad i twinnings, fremfor Lipton. Liker samtlige av Pukka sine smaker også. 

som oftest drikker jeg indian chai eller eple og kanelte. Helst med et par suketter. 
skal jeg virkelig slå til, steamer jeg melk og lager chai latte av chai-teen ☺️

Anonymkode: 6bc55...140

Gjest Albbas
Skrevet

Harney and Sons - Paris, og Brew Tea Co sin Earl Grey er favoritter her. 

Men Bird and Blend Tea er vel det merket som har flest teer jeg liker. 😍

Skrevet

Twinings Earl Grey er nok den jeg liker aller best. Lady Grey er også god. 

Andre favoritter for tiden:
Clipper - Organic White Tea with Orange
The English Tea Shop - Green Tea and Pomegranate
Pukka - Lemongrass and Ginger (som jo ikke egentlig er te)

Jeg foretrekker teen "ren", uten søtning eller melk. 

Jeg unngår det meste med utpreget smak av kanel, all rooibos-te (de lukter så emment og guffent) og de fleste andre Pukka-teer enn den jeg nevnte over. Som TS foretrekker jeg også Twinings framfor Lipton.

Skrevet

Veldig glad i English Breakfast tea med melk og 2 sukketter, den røde.  Men sist jeg hadde lyst på den kostet den rundt 50 kr så jeg gadd ikke.  Te har blitt hinsides dyrt på kort tid!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Apocalypte skrev:

Veldig glad i English Breakfast tea med melk og 2 sukketter, den røde.  Men sist jeg hadde lyst på den kostet den rundt 50 kr så jeg gadd ikke.  Te har blitt hinsides dyrt på kort tid!

Enig, det er kjempedyrt og det er jo heller ikke særlig mange poser i en pakke. Anbefaler å kjøpe i utlandet, eller få noen til å kjøpe til deg hvis du kan. I UK får du store pakker med english breakfast til brøkdelen av hva en liten pakke koster her i Norge!

Skrevet

Twinings Earl Grey

AnonymBruker
Skrevet

At noen kan drikke pose-te! For meg skal en te være naturprodukt, som løsvekt.  Glem alt som heter twinings etc.

Dere kan for eks kikke på: https://www.norges-tehus.no

Jeg liker best: Rasp fersk ingefær, ca 1 toppet ts. Press i kvart sitron, og tilsett 1ts honning som søtning. Bruk 1,5dl vann på dette, la det trekke 10min.

Eneste riktig søtning er å bruke honning eller kondensert melk.

Anonymkode: 4e0be...c97

• Liker 2
Skrevet

Pukka peppermynte og lakris, og three mint. 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At noen kan drikke pose-te! For meg skal en te være naturprodukt, som løsvekt.  Glem alt som heter twinings etc.

Jeg liker best: Rasp fersk ingefær, ca 1 toppet ts. Press i kvart sitron, og tilsett 1ts honning som søtning. Bruk 1,5dl vann på dette, la det trekke 10min.

Dette er jo faktisk ikke te da. 

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

te er te

• Liker 1
Skrevet

Drikker som regel keemun eller oolong, av og til sencha. Er heller ingen fan av teposer, skjønner ikke at folk kjøper sånt når ekte vare er såpass billig og tilgjengelig.

Skrevet

Tyrkisk Çay te! Ingen over, ingen ved siden. Ellers er jeg glad i mynte te, og synes også Pukka er gode på smak!

-Hilsen te samler som nå har 70 forskjellige sorter fra 15 forskjellige land😅

Skrevet

Foretrekker kirsebær løs-te! Neste gang jeg er i en større by, må jeg lete. Det koster så himla mye å bestille på nett (i fraktkostnader). Ellers er Whittard mango & passionfruit en favoritt - særlig som iste! 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Twinings selger da også te i løsvekt...??

Anonymkode: e7569...8cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, dette var litt komisk :)

For meg er melk også et naturprodukt.

Anonymkode: e7569...8cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...