AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Hei damer, håper noen kan hjelpe meg med dette for Google klarer det ikke. Jeg er 25, hatt mensen i 12 år. Den har vært punktlig som bare det, helt ifra første gang, intervall på 25 dager(på timen!). Jeg har gått på p-piller i noen år, men selv i perioder jeg har sluttet på pillene etter flere år sammenhengende, har mensen stabilisert seg med det samme. Jeg sluttet på pillene igjen for ca et år siden. Ingen problemer. Nå, for fjerde måned på rad er mensen plutselig altfor sen, og det virker som syklusen blir ca en dag lenger for hver måned. Oppe i 8 dager nå, 7 forrige måned og 6 måneden før.. Jeg tenkte å bestille time til gyn (for noe annet) for flere uker siden, men så at jeg skulle ha mensen når det var ledig, og ventet derfor. Venter fremdeles! Har noen erfaring med noe a la dette? Nettet tar bare opp uteblitt mens, og det er jo ikke det jeg har. Alt annet er som før, den kommer bare senere og senere. Anonymkode: b6f66...1e6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Syklusen kan endres når som helst gjennom livet. Trenger ikke å bety noe. Mensen noen dager etter hva man kunne har forventet, er ikke å definere som altfor sen. Hva mener du med 8 dager, 7 dager? Hvor mange dager mener du at syklusen din er? Mensen får man ca 14 dager etter eggløsningen uavhengig av lengden på syklusen. Hva som foregår i livet ditt nå da i forhold til tidligere? Hvilke endringer er det? Anonymkode: d662a...f46 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 Alt fra 20 til 40 dagers syklus er innenfor normalen, så hvis jeg forstår deg riktig så er du fremdeles innenfor normalen. 4 måneder er ikke såå lenge, heller. Dette kan fint gå over av seg selv, men det skader jo ikke med en gynekologtime. Anonymkode: ed77e...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 Det er helt vanlig. Månedene har heller ikke like mange dager så om du får den på den 26 i juni kan den havne på 30 i juli, avhengig av hvor mange dager syklusen din består av. Last ned en syklus app så ser du statestikken for hvordan syklusen din er. Min er 28-32 dager, men det er helt vanlig at det kan avvike iblandt utenfor dette også. Anonymkode: 9b6d7...547
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Syklusen kan endres når som helst gjennom livet. Trenger ikke å bety noe. Mensen noen dager etter hva man kunne har forventet, er ikke å definere som altfor sen. Hva mener du med 8 dager, 7 dager? Hvor mange dager mener du at syklusen din er? Mensen får man ca 14 dager etter eggløsningen uavhengig av lengden på syklusen. Hva som foregår i livet ditt nå da i forhold til tidligere? Hvilke endringer er det? Anonymkode: d662a...f46 Med 8 og 7 dager mener jeg hvor sen den har vært. Sist var den 7 dager for sen, nå er den 9. Den har vært helt nøyaktig 25 dager (25 dager fra 1.dag mens til 1.dag mens) i 13 år. Derfor reagerer jeg på at den plutselig har hoppet til 32 og økende, helt ut av det blå, og holdt seg slik. Det er ikke noe som kan forklare det heller, typ stress eller andre ting. Jeg har vært gjennom det meste av travle eksamensperioder, brudd med kjærester, flytting og styr, gått opp og ned i vekt, men mensen har aldri noen sinne blitt påvirket før. Anonymkode: b6f66...1e6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #7 Skrevet 3. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er helt vanlig. Månedene har heller ikke like mange dager så om du får den på den 26 i juni kan den havne på 30 i juli, avhengig av hvor mange dager syklusen din består av. Last ned en syklus app så ser du statestikken for hvordan syklusen din er. Min er 28-32 dager, men det er helt vanlig at det kan avvike iblandt utenfor dette også. Anonymkode: 9b6d7...547 Ja, jeg har hatt stålkontroll på dette siden jeg var 12 fordi den har pleid å komme på timen. Jeg hadde gått med på at det var normalt om det hadde vært ustabilt før, vet at mange veninner irriterer seg over det. Det er bare at fra første mens jeg fikk, har syklusen vært stabil som et sveitsisk ur. Jeg finner ingen forklaring på hvorfor den plutselig kommer senere og senere. Anonymkode: b6f66...1e6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #8 Skrevet 3. mars 2020 Forklaringen kan være rett og slett det at kroppen endrer seg hele livet. Aldringsprosessen begynner for de fleste ved ca. 25-års alder. Så det behøver ikke være noen annen grunn enn at du har blitt litt eldre. Du kan ikke forvente at kroppen alltid skal være et sveitsisk ur, som du sier. Det er heller unormalt. Vi er jo mennesker, ikke maskiner. Anonymkode: ed77e...d0e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med 8 og 7 dager mener jeg hvor sen den har vært. Sist var den 7 dager for sen, nå er den 9. Den har vært helt nøyaktig 25 dager (25 dager fra 1.dag mens til 1.dag mens) i 13 år. Derfor reagerer jeg på at den plutselig har hoppet til 32 og økende, helt ut av det blå, og holdt seg slik. Det er ikke noe som kan forklare det heller, typ stress eller andre ting. Jeg har vært gjennom det meste av travle eksamensperioder, brudd med kjærester, flytting og styr, gått opp og ned i vekt, men mensen har aldri noen sinne blitt påvirket før. Anonymkode: b6f66...1e6 Men du er bare 25 år. De første 4-6 årene er per definisjon "unntaksår" og alle årene du har gått på p-piller så har du jo ikke hatt noe mens (du kan ha valgt å ha blødning, men du har ikke hatt mensen) så du vet jo ikke noe som helst om "normalen" for deg. Anonymkode: 24272...e9f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå