Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har datet i flere måneder nå, vi bor noen timer unna hverandre. Det er alltid jeg som må ta initiativ til å møtes, han blir alltid glad for dette og vi finner en dag sammen. Men jeg skulle ønske han tok mer ledelsen her, har dere noen tips? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes initiativ bør gå begge veier. Spesielt vil en mann som virkelig er interessert ta initiativ. Jeg tenker at du gjerne kan trekke deg litt unna og slutte å foreslå og møtes for en stund. Menn er litt mer visuelle enn kvinner, og kanskje takker de avstandsdating noe annerledes enn oss. 

Lykke til :) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Spør hva han vil og hvorfor han ikke tar mer initiativ? Kan jo hende han ikke vil gi inntrykk av at han liker deg og vil noe seriøst, men bare er en sånn type som sier ja til jenter som er på han så han hvertfall ikke går glipp av sex.

Anonymkode: 03883...620

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før jeg hadde tatt det opp som et tema og spurt han hvorfor han ikke tar initiativ så ville jeg heller ha sagt litt tilfeldig ting som at jeg liker han (evt den og den siden ved han, altså gi komplimenter så han skal føle seg trygg på at du ser han og liker han), litt her og der. Og slengt ut at han gjerne kan ta litt initiativ til å møtes han også. Og så ville jeg ventet og sett om det bedret seg ved at han føler seg trygg på deg og har blitt oppmerksom på at han ikke tar initiativ. Men tar man det opp som tema og spør hvorfor han ikke gjør det er det lett at han føler seg stilt opp etter veggen og går i forsvarsmodus, og plutselig kan det hele snu om til en ubehagelig samtale. Selvfølgelig skal man kunne ta opp slike ting i et forhold, men for at man bedre skal kritikk fra den andre må man først føle seg trygg på forholdet og hvor den andre står. Lykke til!

Anonymkode: a5e6e...f04

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være lett å føle seg alene om ansvaret for å skape kjerlighet. (Med alt det innebærer av å prioritere hverandre og ta insjativ osv) 

Heldigvis er det sån at det ikke bare er den enes oppgave. Det er et viktig sammarbeid. Å enda viktigere når man bor et stykke fra hverandre.

Det gjelder å spille hverandre og være nyskjerrig og interesert. 

Man kan jo prøve og ta litt avstand og se om den andre gjør noe, men det kan godt hende de rett og slett ikke ser det selv og da må man jo snakke sammen på en grei måte og si man gjerne kunne trengt at den andre tar insjativ.

Anonymkode: f1f0c...194

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo prøve og ta litt avstand og se om den andre gjør noe, men det kan godt hende de rett og slett ikke ser det selv og da må man jo snakke sammen på en grei måte og si man gjerne kunne trengt at den andre tar insjativ.

Om de ikke ser dette selv så er det ikke noe å innlede forhold med. Dette burde være helt grunnlegende for noen som ønsker å være kjærester og forsøke å danne et forhold. Damen min er slik også prioriterer meg lite og tar aldri initiativ. Så nå blir det å møte henne og så er det over og ut. Nesten uansett hva hun sier eller gjør så er dette tegn som viser at det i fremtiden aldri vil gå uansett. Og bortforklaringer holder bare ikke! Enten tar man initiativ , om ikke bør det foreligge en veldig god forklaring. Men som oftest er det manglende interesse som ligger bak.... og det betyr slutten!

Anonymkode: 7cb1f...2d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Spør hva han vil og hvorfor han ikke tar mer initiativ? Kan jo hende han ikke vil gi inntrykk av at han liker deg og vil noe seriøst, men bare er en sånn type som sier ja til jenter som er på han så han hvertfall ikke går glipp av sex.

Anonymkode: 03883...620

Tror dette er årsaken, det er det i 99% av slike tilfeller.

Anonymkode: 506c9...e91

Skrevet

Takk for svar og synspunkter! Vi har hatt samtalen om at vi er eksklusive, at det er meg og han. Vi har daglig dype, personlige samtaler og jeg stoler nå på at han kun treffer meg. Dvs. jeg tror ikke han legger så mye arbeid i meg og mitt, og det å åpne seg selv til meg, hvis han kun er ute etter å treffes for sex så sjelden som vi sees. Jeg er kanskje litt slik av natur at jeg kan ta styringen en del, kan det være så enkelt at det har blitt en naturlig del av forholdet vårt? Et eksempel kan være at det ofte er jeg som tar kontakt med han, men han som fortsetter samtalen i timesvis. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Pinkpanther said:

Takk for svar og synspunkter! Vi har hatt samtalen om at vi er eksklusive, at det er meg og han. Vi har daglig dype, personlige samtaler og jeg stoler nå på at han kun treffer meg. Dvs. jeg tror ikke han legger så mye arbeid i meg og mitt, og det å åpne seg selv til meg, hvis han kun er ute etter å treffes for sex så sjelden som vi sees. Jeg er kanskje litt slik av natur at jeg kan ta styringen en del, kan det være så enkelt at det har blitt en naturlig del av forholdet vårt? Et eksempel kan være at det ofte er jeg som tar kontakt med han, men han som fortsetter samtalen i timesvis. 

ts

Men orker du dette i lengden da? Jeg har selv dumpet en mann som forventet at jeg skulle stå for alt av initiativ, jeg følte meg ikke ønsket i det hele tatt når det ble sånn... ser for meg at dette gjenspeiler en tafatt og egoistisk personlighetstype.

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men orker du dette i lengden da? Jeg har selv dumpet en mann som forventet at jeg skulle stå for alt av initiativ, jeg følte meg ikke ønsket i det hele tatt når det ble sånn... ser for meg at dette gjenspeiler en tafatt og egoistisk personlighetstype.

Jeg vet ikke, er stormforelsket nå, og da er det så lite som skal til for å føle seg såret eller ikke god nok. Slik som dette. Jeg ønsker jo helst vi skal være sammen hver gang vi har mulighet. Det blir som du sier, at jeg ikke føler meg ønsket nok. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Pinkpanther said:

Jeg vet ikke, er stormforelsket nå, og da er det så lite som skal til for å føle seg såret eller ikke god nok. Slik som dette. Jeg ønsker jo helst vi skal være sammen hver gang vi har mulighet. Det blir som du sier, at jeg ikke føler meg ønsket nok. 

ts

Skjønner det, jeg var også stormforelsket så jeg holdt på veldig lenge med den mannen. Men i lengden slet det på meg, det kjentes ikke riktig ut og jeg følte meg «desperat og dum» etterhvert når alt lå på meg. Og da jeg sluttet å ta kontakt ble han stille. Hadde innerst inne håpet det skulle sette han i gang. Kanskje teste ut dette?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det, jeg var også stormforelsket så jeg holdt på veldig lenge med den mannen. Men i lengden slet det på meg, det kjentes ikke riktig ut og jeg følte meg «desperat og dum» etterhvert når alt lå på meg. Og da jeg sluttet å ta kontakt ble han stille. Hadde innerst inne håpet det skulle sette han i gang. Kanskje teste ut dette?

Jeg har en dame som er slik, følte meg utrolig usikker på henne fordi det bare var jeg som tok initiativ. Nå driter jeg i det, lar det skure og gå, så tok hun plutselig et initiativ. Jeg var villig til å bare la det ebbe ut. Men så traff vi hverandre og hun sier at hun er interessert. Men jeg gidder ikke å stresse dette mer utover at vil hun treffes så gjør vi det, om ikke så får det bare gå laaaang tid mellom treffene. Jeg lever med det inntil videre. Har ikke noe hast egentlig, men treffer jeg en annen som er mye mer på er jeg ikke utro, men kan fort da bare si at forholdet er slutt. Den vonde følelsen som jeg hadde da jeg var "stormforelsket " i henne er borte, og jeg jeg føler at "maktforholdet" hun hadde er borte. Kommer ikke til å være mer på fremover for å si det slik, og slapper mye mer av. Det som skjer det skjer....

AnonymBruker
Skrevet

Som du sier så kan man teste dette ut, enten tar vedkommende initiativ, eller så er det over. Uansett det å være sammen med noen som ikke vil er bare bortkastet tid. Har du tid å kaste bort? Kjør "hard to get" metoden og se om det sparker liv i den døde hesten. Noen ganger skjer det, andre ganger ikke.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en dame som er slik, følte meg utrolig usikker på henne fordi det bare var jeg som tok initiativ. Nå driter jeg i det, lar det skure og gå, så tok hun plutselig et initiativ. Jeg var villig til å bare la det ebbe ut. Men så traff vi hverandre og hun sier at hun er interessert. Men jeg gidder ikke å stresse dette mer utover at vil hun treffes så gjør vi det, om ikke så får det bare gå laaaang tid mellom treffene. Jeg lever med det inntil videre. Har ikke noe hast egentlig, men treffer jeg en annen som er mye mer på er jeg ikke utro, men kan fort da bare si at forholdet er slutt. Den vonde følelsen som jeg hadde da jeg var "stormforelsket " i henne er borte, og jeg jeg føler at "maktforholdet" hun hadde er borte. Kommer ikke til å være mer på fremover for å si det slik, og slapper mye mer av. Det som skjer det skjer....

Ja, jeg tenker at er man en omtenksom person med et sunt følelsesliv så er dette delt ganske likt, enkelt og greit. Er noe shady med de som forventer at folk skal jakte og være den eneste pådriveren, ser ikke for meg at man kan bygge et godt liv med en slik person? Kanskje om man er ung og umoden, men som voksen må man forvente mer. Tenk deg videre inn i forholdet, den ene må kjempe mens den andre er kongen/dronningen av Saba. Ellers takk.

• Liker 1
Skrevet
On 3/2/2020 at 11:04 PM, Pinkpanther said:

Vi har datet i flere måneder nå, vi bor noen timer unna hverandre. Det er alltid jeg som må ta initiativ til å møtes, han blir alltid glad for dette og vi finner en dag sammen. Men jeg skulle ønske han tok mer ledelsen her, har dere noen tips? 

Han regner vel med at du er opptatt med å date andre mannfolk imellomtiden så da er det lettere for han å forholde seg til det ved å vente til du selv gir beskjed at det er hans tur? 

Skrevet
6 timer siden, Xcase33 skrev:

Han regner vel med at du er opptatt med å date andre mannfolk imellomtiden så da er det lettere for han å forholde seg til det ved å vente til du selv gir beskjed at det er hans tur? 

Hvis han hadde likt henne hadde han ikke sittet stille og sett på dersom han visste at hun datet andre. Ingen menn som er forelsket er så passive :P 

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, Midnight said:

Hvis han hadde likt henne hadde han ikke sittet stille og sett på dersom han visste at hun datet andre. Ingen menn som er forelsket er så passive :P 

Ehhhh...jo er mange som typer som er det. 

AnonymBruker
Skrevet

Om en jeg datet i flere mnd aldri tok iniativ så hadde jeg sagt det til han. Si det på en hyggelig måte, at neste gang får han ta iniativ. 

Anonymkode: 65c51...8f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...