Gå til innhold

Sende epost til tidligere psykolg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne psykologen hørte aldri på hva jeg sa, var bestemt på diagnose og at jeg ikke klarer så mye selv. Diagnose stemmer, men det stemmer ikke at jeg ikke klarer så mye selv og må ha mye hjelp. Han sa at å bli noe her i livet eller få jobb det kunne nok ikke skje meg. Har litt lyst til å sende epost og skrive på en saklig måte hvordan jeg følte dette. Jeg sender ikke epost privat, men han har jobbepostadresse på nettsiden sin.  Men kan han kontakte fastlegen min, Nav eller andre behandlere jeg har vært hos senere? Vet jo ikke om han kan finne ut hvem fastlege og behandlere er. Har han fortsatt taushetsplikt overfor meg? For meg er det ikke så viktig at han svarer meg ( tror heller ikke han svarer), det er bare viktig for meg å fortelle han dette. Men litt redd for hva som skjer hvis jeg sender epost. Noen som vet?

Anonymkode: f2e20...1e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår behovet ditt så utrolig godt! Har kjent på det samme selv, bare litt anderledes. Jeg valgte å la det være. Fant ut at ingenting godt ville komme ut av det, fordi denne personen klarte ikke å se egne feil, og sannsynligvis fortsatt ikke ville bli påvirket dersom jeg tok kontakt.

Anonymkode: 813da...c64

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår behovet ditt så utrolig godt! Har kjent på det samme selv, bare litt anderledes. Jeg valgte å la det være. Fant ut at ingenting godt ville komme ut av det, fordi denne personen klarte ikke å se egne feil, og sannsynligvis fortsatt ikke ville bli påvirket dersom jeg tok kontakt.

Anonymkode: 813da...c64

Skjønner! Fa får jeg tenke på det.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. Kan du ta det opp med f.eks fastlege, om du stoler på vedkommende? Kanskje er det nok å få forståelse for det du opplevde fra annet helsepersonell som kjenner deg godt. 

Anonymkode: 3c2fe...8be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner behovet ditt. Ja han kan se hvem fastlegen din er tror jeg, men sier nok ikke noe. Syns det er ok at de får tilbakemelding fra hvordan pasientene har opplevd dem, så lenge du skriver på en saklig, kort og befattet måte og ikke tre sider med rant og frustrasjon

Anonymkode: 6cf0f...d53

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. Kan du ta det opp med f.eks fastlege, om du stoler på vedkommende? Kanskje er det nok å få forståelse for det du opplevde fra annet helsepersonell som kjenner deg godt. 

Anonymkode: 3c2fe...8be

Har tenkt på det også. Kanskje det er bedre å gjøre det på den måten.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner behovet ditt. Ja han kan se hvem fastlegen din er tror jeg, men sier nok ikke noe. Syns det er ok at de får tilbakemelding fra hvordan pasientene har opplevd dem, så lenge du skriver på en saklig, kort og befattet måte og ikke tre sider med rant og frustrasjon

Anonymkode: 6cf0f...d53

Ja tenkte å bare skrive kort og saklig, hvis jeg sender epost da, for må tenke grundig gjennom det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal la være, det har ikke noe for seg.

Anonymkode: d66dc...3bb

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gjort det. 

Anonymkode: ec9bf...670

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Da bør jeg kanskje ikke gjøre det og det har sikkert ikke noe for seg, så da tror jeg at jeg lar det være. Men hva kunne skjedd foreksempel om jeg gjorde det?

Skrevet

Du får ikke svar da de ikke har lov å svare på e post. Men for din egen del kan det kanskje hjelpe? Han sa du ikke kom til å få jobb osv. Har du jobb nå? Moe å vise til at han tok feil? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sunnys skrev:

Du får ikke svar da de ikke har lov å svare på e post. Men for din egen del kan det kanskje hjelpe? Han sa du ikke kom til å få jobb osv. Har du jobb nå? Moe å vise til at han tok feil? 

Skjønner. Viktigst for meg bare at jeg får sagt det jeg mener så svar er ikke så farlig. Har jobb ja.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Sunnys skrev:

Hæ? Min har svart på e-post ved flere tilfeller

Anonymkode: 191a1...435

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Viktigst for meg bare at jeg får sagt det jeg mener så svar er ikke så farlig. Har jobb ja.

Da kan du fortelle at du har jobb og at du følte han undervurderte deg istedefor å oppmuntre deg og heie på deg 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Min har svart på e-post ved flere tilfeller

Anonymkode: 191a1...435

E post er ikke sikkert mtp usikkert nettverk - som igjen kan slå tilbake på psykologen mtp taushetsplikt. Det er ikke lov selv om enkelte velger å gjøre det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...