Gjest gjesta Skrevet 13. juni 2005 #21 Skrevet 13. juni 2005 Jeg hadde min siste norsktime i morges. Har ti timer norsk i uka, og jeg holder på å spy. Har to lærere, som er helt vidt forskjellige.. Den første er ekstemt tørr og kjedelig, han greier ikke å engasjere klassen, og han påpeker alltid at han er sensor. Han er ekstremt streng, og han må ha en ekstrem trang til å høre sin egen stemme. Den andre er kjempeengasjerende og det smitter over på elevene. Han prøver ut forskjellige undervisningsmetoder, og vi får jobbe mye på selvstendig basis..
Gjest forlengesiden Skrevet 13. juni 2005 #22 Skrevet 13. juni 2005 Jeg syntes hun norsklæreren vi hadde på vidg. var flink, men mine venninner påpekte at hun hadde hengepupper, og så var hun veldig opptatt av at vi jentene bare måtte kjøpe oss "hjelpedings" på nærmeste elektrikerforretning, så vi kunne bli kjent med vår seksualitet...
Bree Skrevet 14. juni 2005 #23 Skrevet 14. juni 2005 Jeg lærte absolutt ingenting av norsklæreren på videregåene. Bortsett fra det som måtte bankes inn av pensum (som ble monotont fortalt mens han kikket ut av vinduet), ville han gjerne at vi skulle lese høyt (på videregående kan da ALLE lese høyt, makan!). Han ville helst ikke ha noe av at vi snakket om dagsaktuelle ting, heller. Det skinte veldig igjennom at han syntes vi var umodne (som vi var, men likevel!).
Kristin S Skrevet 14. juni 2005 #24 Skrevet 14. juni 2005 Norsklæreren min på videregående lærte jeg ikke stort av.. Han var alkoholiker og kom ikke alltid på jobb, så det var ganske mange timer vi ikke hadde lærer i norsk. Og når han først var der, så hev han meg stort sett ut. Ikke vet jeg hvorfor, men var vel fordi jeg ganske ofte stilte spm. som han aldri kunne svare på. Og hvis jeg f.eks satt å tittet ut gjennom vinduet var det nok til å kaste meg ut. Så jeg fikk ikke så altfor mye ut av de timene!! Men fikk karakter 4 i norsk uansett, så det var jo ikke så gæli selvom han ikke kunne fordra meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå