AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Finnes ikke sulten etter oppstart på medisinen. Jeg spiste døgnet rundt før det. Likevel undervektig grad 2. Spiste veldig mye i går siden jeg ble «tvunget». Selskapsfrokost og jeg prøvde meg en dag uten i tillegg. På kvelden dro vi på restaurant og jeg spiste kaloririk mat. Jeg er 182 høy og veide i går 59 kg akkurat. Veide i dag 58. Vet vekten ikke er 100% stabil hver dag. Jeg pleier å ligge på 56-59. Betyr fraværende sult at jeg ikke trenger så mye mat lenger? Anonymkode: 8319a...cea
Gjest tranedatter Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Dette bør jo legen/psykiater som gir deg ritalin har oppfølging på. Det er en vanlig bivirkning av Ritalin at sultfølelsen stopper opp. Men kroppen behøver fortsatt mat! Det du må gjøre er å ha rutiner for mat (og søvn), begge deler er viktige som en del av behandlingen, sammen med Ritalin. Mannen spiser sjokolade på kvelden og har næringsdrikke som komplement, for å ikke gå ned så mye i vekt.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 4 minutter siden, tranedatter skrev: Dette bør jo legen/psykiater som gir deg ritalin har oppfølging på. Det er en vanlig bivirkning av Ritalin at sultfølelsen stopper opp. Men kroppen behøver fortsatt mat! Det du må gjøre er å ha rutiner for mat (og søvn), begge deler er viktige som en del av behandlingen, sammen med Ritalin. Mannen spiser sjokolade på kvelden og har næringsdrikke som komplement, for å ikke gå ned så mye i vekt. Takk. Jeg tenker at sunt kost er viktig selv om man er på medisin som drepen sultfølelsen. Ikke sjokolade og energidrikk 😅 eller næringsdrikker er kanskje slik du kjøper på apotek du mener? Legen sa at de må vite om dette skjer, og at jeg skal prøve med Aduvanz om det er tilfellet. Men jeg tror jo at denne dreper sultfølelsen mer enn Rit?! Anonymkode: 8319a...cea
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Tidliger inneholdt slankepiller amfetamin, dvs Ritalin...så du burde vel prøve å få i deg litt mat, du høres forholdsvis slank ut allerede.🍳🥚🍜 proteinshake kan være lette å få i seg og du beholder lettere muskelmasse. Anonymkode: 935e0...ba6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 Når ungen her i huset gikk på Ritalin så mistet h*n sultfølelsen, vi måtte være veldig beviste på kaloririk mat (type h-melk og ordentlig smør) + få i h*n mest mulig når medisinen var på vei ut (type midt på dagen og kvelden). Men du trenger mat... selv synes jeg denne manglende sultfølelsen var en av de store utfordringene med Ritalin. Ikke gøy når ungen blir tynnere og blekere... (vi har nå bytte medisin litt pga dette + andre bivirkninger). Anonymkode: d5286...ec2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når ungen her i huset gikk på Ritalin så mistet h*n sultfølelsen, vi måtte være veldig beviste på kaloririk mat (type h-melk og ordentlig smør) + få i h*n mest mulig når medisinen var på vei ut (type midt på dagen og kvelden). Men du trenger mat... selv synes jeg denne manglende sultfølelsen var en av de store utfordringene med Ritalin. Ikke gøy når ungen blir tynnere og blekere... (vi har nå bytte medisin litt pga dette + andre bivirkninger). Anonymkode: d5286...ec2 Hvilken medisin har hn begynt på? Anonymkode: 8319a...cea
Gjest tranedatter Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk. Jeg tenker at sunt kost er viktig selv om man er på medisin som drepen sultfølelsen. Ikke sjokolade og energidrikk 😅 eller næringsdrikker er kanskje slik du kjøper på apotek du mener? Legen sa at de må vite om dette skjer, og at jeg skal prøve med Aduvanz om det er tilfellet. Men jeg tror jo at denne dreper sultfølelsen mer enn Rit?! Anonymkode: 8319a...cea Tror alle adhd medisiner gir denne effekten dessverre. Mannen spiser bra mat, men for lite. Han springer og trener også mye (holder hodet rolig), så sjokolade er bare ren energi. Energidrikken er fullverdig måltid med alle vitaminer etc. Begge deler er bare for ekstra kalorier. https://uk.huel.com/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå