Gå til innhold

Strikkeekspert?? Trenger hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trenger hjelp av noen strikkeeksperter her inne!!

Jeg har startet på en genser som skal strikkes i raglan nedenfra og opp. (Vet ikke om denne informasjonen er nyttig, meen ja!)

Har startet på bakstykket og har nå lagt opp nye masker til forstykket og skal markere med "startfargeløkke" og "fargeløkke". I oppskriften står det at jeg skal sette en startfargeløkke mellom slutten av forstykket og begynnelsen av bakstykket. Dette forstår jeg. Men så står det at jeg skal sette en ny fargeløkke i siden.

Hva i all verden er siden? Er dette ved siden av denne startfargeløkken? 

Etter dette skal det strikkes over bakstykkets masker og sette på en ny fargeløkke før jeg starter på de nye maskene til bolen. 

Vet ikke hvor mye jeg kan dele av oppskriften pga det ikke er lov å videreformidle den, men er det noen som forstår dette??

Tusen takk!!!

Anonymkode: 50086...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du skal vel markere i begge sidene da, mellom forstykket og bakstykke? Altså to markeringer.  Vanskelig å forstå når man ikke får lest oppskriften. 

Anonymkode: 9c03d...9fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger hjelp av noen strikkeeksperter her inne!!

Jeg har startet på en genser som skal strikkes i raglan nedenfra og opp. (Vet ikke om denne informasjonen er nyttig, meen ja!)

Har startet på bakstykket og har nå lagt opp nye masker til forstykket og skal markere med "startfargeløkke" og "fargeløkke". I oppskriften står det at jeg skal sette en startfargeløkke mellom slutten av forstykket og begynnelsen av bakstykket. Dette forstår jeg. Men så står det at jeg skal sette en ny fargeløkke i siden.

Hva i all verden er siden? Er dette ved siden av denne startfargeløkken? 

Etter dette skal det strikkes over bakstykkets masker og sette på en ny fargeløkke før jeg starter på de nye maskene til bolen. 

Vet ikke hvor mye jeg kan dele av oppskriften pga det ikke er lov å videreformidle den, men er det noen som forstår dette??

Tusen takk!!!

Startfargeløkken er den ene siden, den mellom for- og bakstykket - halvveis gjennom omgangen kommer neste side, som igjen skal markeres med en fargeløkke... Dette er for å vite hvor du skal felle av til ermer når du kommer til det.

Er dette en genser med lengre bakstykke enn framstykke, siden du har startet med bakstykket og først nå skal legge opp til forstykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, Teatrica skrev:

Startfargeløkken er den ene siden, den mellom for- og bakstykket - halvveis gjennom omgangen kommer neste side, som igjen skal markeres med en fargeløkke... Dette er for å vite hvor du skal felle av til ermer når du kommer til det.

Er dette en genser med lengre bakstykke enn framstykke, siden du har startet med bakstykket og først nå skal legge opp til forstykket?

Ja, bakstykket er lenger. 

Det jeg sliter med å forstå er om jeg skal markere tre steder eller bare to..

Oppskriften sier: 

"Sett en startfargeløkke i begynnelsen av arbeidet (mellom slutten av forstykket og begynnelsen av bakstykket) for å markere starten av pinnen, og sett en ny fargeløkke i siden."

Videre står det at jeg skal strikke over bakstykket og sette en ny fargeløkke før jeg starter på forstykkets masker.

Slik jeg tyder det nå er at jeg setter en startfargeløkke i begynnelsen av arbeidet, videre strikker jeg over bakstykket og setter en ny fargeløkke over de nye maskene på forstykket. Blir dette riktig? Da er det kun to steder jeg skal markere?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne videoen var til god hjelp for meg når jeg skulle lære meg raglanfelling:

Anonymkode: 22ac9...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...