AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #41 Skrevet 6. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var i Tehran hvor tanter, onkler og søskenbarn bor, men vi var også på «ferie» med hans familie i Esfahan og Shiraz, samt besøkte besteforeldre på grensa til Irak en plass. Lita landsbygd i ingenmannsland. Nei han var helt annerledes der nede. Hadde aldri sett familien hans i Norge bedd, men der var det 5 ganger om dagen og greier. Jeg fikk ikke hilse på menn med mindre de rakte frem hånden først, og det var strengt forbudt for meg å prate med bestefaren med mindre bestefaren pratet til meg først. For all del, vokabularet mitt i iransk var begrenset, men jeg kunne standardfraser som: «god morgen, vil du ha en kopp te, hvordan går det, fint vær i dag» osv osv. Litt off topic, men om du bestemmer deg for å fortsette dette forholdet og kanskje dra til Iran en dag, prøv softis med gulrot juice. Det høres helt forferdelig ut, men det er utrolig godt 😂 Anonymkode: debfc...fee Ikke hilse på menn hvis de ikke rekker hånden først er jo muslimsk «regel» 😋 kanskje de ville virke litt mer muslimske enn de egentlig er i Norge med å be😋 det med å ikke kunne snakke til de eldre har jeg ikke hørt om før. Ble litt overrasket over at de var sånn når de bodde i hovedstaden. Hørtes mer ut som landsby oppførsel. Men det var bra at du fant ut alt sammen, så det ikke gikk ennå lenger tid. Jeg er ikke TS😆 men har smakt den is/drikken, synes ikke den var noen favoritt😂 Anonymkode: 73348...3f9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #42 Skrevet 6. mars 2020 Jeg var sammen en perser, han hadde bodd i norge i 3 år da jeg traff han. Alt var fint og flott, og han var så vestlig og alt var greit. Ateist var han også. Men etter hvert dukket jo kulturforskjellene opp, og da også religionsforskjeller da han var oppvokst muslim. Jeg er sjeleglad at vi ikke fikk barn sammen pga dette. (Nå skal det sies at han var en utro fjott i tillegg da). Vi hadde det fint i omtrent ett år, så ble det et helvete de neste to før det tok slutt for godt. Anonymkode: 9faa7...3ba
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #43 Skrevet 8. mars 2020 Bare jeg hører ordet Iran grøsser jeg. De mennene skal ha kontroll og nåde deg om du har en fortid (har hatt kjæreste før). Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man skal rote seg bort i menn som har en så annerledes kultur og religion enn oss. Det er som å be om problemer. Les «ikke uten min datter» og bli kurert. Anonymkode: 2a36c...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #44 Skrevet 8. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare jeg hører ordet Iran grøsser jeg. De mennene skal ha kontroll og nåde deg om du har en fortid (har hatt kjæreste før). Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man skal rote seg bort i menn som har en så annerledes kultur og religion enn oss. Det er som å be om problemer. Les «ikke uten min datter» og bli kurert. Anonymkode: 2a36c...4a1 Jeg er enig i at det kan komme utfordringer med kulturforskjeller i slike forhold, har sett det skje med flere av venninnene mine (ikke med iranere, men med andre menn fra Midtøsten). Men jeg må si at jeg også har sett og hørt om dem som har et veldig solid og flott forhold, og at jeg håper av hele mitt hjerte at iraneren jeg har blitt betatt av vil være en god og livslang kjærlighet ❤️Jeg er forberedt på at vi har flere ulikheter enn jeg har med norske menn, og prøver å ha øynene åpne og å ha et realistisk syn på om vi passer sammen. Men jeg kan ikke la være å gi ham en sjanse basert ene og alene for hvor han kommer fra. "Min" iraner har ikke hatt problemer med min fortid foreløpig. Føler jeg kan snakke med ham om alt, og har ikke opplevd at han har reagert negativt på noe jeg har delt. Merker jo at de har en annen kultur, og at han sikkert ikke synes det ville vært kult om jeg hadde vært en skikkelig villkatt - men at jeg ikke er jomfru og har min historie har vært problemfritt 🙂 Anonymkode: f339e...dc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå