AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Jeg sto på ski for et par uker siden og falt til siden. Jeg går normalt på benet, men når jeg bruker benet en del så får jeg etterhvert vondt litt ulike steder. Jeg har vært hos lege og legen trodde ikke det var noe alvorlig. Jeg hovnet ikke opp etter jeg falt heller men hadde vondt. Jeg haltet en del i begynnelsen men ikke nå lenger. er det normalt å ha vondt enda etter 2 uker? Som sagt trodde ikke legen det var alvorlig, men han bare kjente på kneet og bøyde det. Kanskje forståing? Det er aldri sterke smerter, mer ømhet og noen ganger milde til moderate smerter. Går mer normalt nå, så kanskje det bidrar? Anonymkode: da551...6e4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Ingen som har opplevd dette og vet hvor lang tid det kan ta? Anonymkode: da551...6e4
Gjest moreno Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 Hvilke tester tok legen da - sjekket h*n bånd/menisk etc? Det er jo klin umulig å si om dette kan være noe akutt, om du hadde noe «underliggende» murring fra før etc. Ofte kan det ta litt tid om du har forstrukket noe
Anjatapinjata Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Legen klarer ikke sjekke det. Røk korsbåndet på fotballbanen, vred kneet 180grader men legen mente det var helt fint. Ga det en uke jeg så tok jeg mr av det og det var avrevet som jeg trodde hele tiden. Du skal ha en meget dyktig lege for å klare å sjekke leddbånd, menisk eller korsbånd. Be om bilder.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 44 minutter siden, Anjatapinjata skrev: Legen klarer ikke sjekke det. Røk korsbåndet på fotballbanen, vred kneet 180grader men legen mente det var helt fint. Ga det en uke jeg så tok jeg mr av det og det var avrevet som jeg trodde hele tiden. Du skal ha en meget dyktig lege for å klare å sjekke leddbånd, menisk eller korsbånd. Be om bilder. Uff, hva slags symptomer hadde du? Hovnet du opp noen timer etter du skadet deg? Anonymkode: da551...6e4
Anjatapinjata Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff, hva slags symptomer hadde du? Hovnet du opp noen timer etter du skadet deg? Anonymkode: da551...6e4 Jeg visste med en gang at noe var røket. Iset det ned med en gang det skjedde, hovnet lite opp, men hovner generelt opp lite ved skade. Haltet i noen uker selv, kneet kan virke ustabilt å glippe om det er korsbånd. Hvis du falt på siden er det kanskje heller leddbånd eller menisk men du bør uansett ta mr av kneet om du fortsatt har vondt. Er også vanlig å få bakers cyste på baksiden av kneet ved skade så kan være derfor du har vondt der. Kan jo såklart også være en strekk. Klarer du å bøye og rette det ut helt? Er det kun vondt å legge vekt på det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå