Anonym334 Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 (endret) Hei! Bor i 2 etasje i rekkehus leilighet på 80 kvm med egen inngang. Har mops med kjæresten min. Det er min første hund, men kjæresten min er oppvokst med hund i familien. Samboern min liker ikke å gå så mye, så må ofte gå alene for kan ikke ha med mopsen på så lange turer. Ønsker en hund som kan gå ca 3-4 timer i hverdagen og litt mer i helgen. Håper på svar😊 Endret 2. mars 2020 av Anonym334
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 3-4 timer i hverdagen hørtes nesten for godt ut til å være sant. Hvilke andre krav har dere? Pelslengde/stell? Hvor lett hunden er å trene? Om den kan gå løs? Anonymkode: 5fbe0...80a 3
Anonym334 Skrevet 2. mars 2020 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2020 Hunden kan gå løs i naturen der det er forsvarlig. Helst ikke en hund som chow chow som trengs mye stell. Fint med en hund som ikke er alt for vanskelig å trenes opp.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Hva ser du etter i personlighet/lynne hos hunden? Hvilke typer utseende liker du? Anonymkode: 472e9...f59
Brunhilde Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 Det du ønsker deg er en utholdende hund med lite pelsstell og som er lett å oppdra? Jeg foreslår at du bruker rasevelgeren til for eksempel Norsk Kennelklubb, da kan du legge inn hva du ønsker - og så får du noen alternativ. 1
Anonym334 Skrevet 2. mars 2020 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2020 37 minutter siden, Brunhilde skrev: Det du ønsker deg er en utholdende hund med lite pelsstell og som er lett å oppdra? Jeg foreslår at du bruker rasevelgeren til for eksempel Norsk Kennelklubb, da kan du legge inn hva du ønsker - og så får du noen alternativ. Tusen takk for hjelpen😊
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 Anbefaler å styre unna raser som er overavlet og dermed lider av det, ikke støtt opp under den utviklingen. Anonymkode: 8c0a6...f51 3
Min_hund_er_Grå Skrevet 2. mars 2020 #8 Skrevet 2. mars 2020 (endret) Kan du ikke ta med mopsen? Den blir sikkert glad for en tur. Endret 2. mars 2020 av Min_hund_er_Grå
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 Skulle til å anbefale noen av hunderasene jeg selv har hatt, men så så jeg at du ikke er så gira på mye pelsstell. Da passer ikke de. Labrador og golden retriever - kunne det passet? Vi har nå en blanding av labrador, golden retriever og kongepuddel, og hun kunne passet inn etter kriteriene dine. Hun har krøller, men det er lite pelsstell så lenge hun holdes kort. Tar henne med til frisøren ca. hver 3 måned og skreller henne helt ned, og da er det eneste stellet dusjing/bading når hun har "svømt" i vanndammer (hun er altfor stor til å faktisk svømme i dem, men klarte det som bitteliten og liker å tro at hun enda kan det), litt børsting som kos og å stusse pelsen mellom tærne hvis den rekker å bli for lang mellom klippene. Hun røyter ikke, men halvbroren røyter. Veldig lærevillig frøken, god utholdenhet. Trenger en del mental stimuli, men det er ikke verre enn å drive med godbitsøk, leke gjemsel med henne, kaste leker som hun må hente og å trene på triks eller øvelser inne. Eller rett og slett gå en kort tur til et sted med masse lukter og la henne snuse seg mett. Har dog lett for å bli tjukk og spiser alt hun blir tilbudt. Vi ser labradoren og goldien i henne med tanke på mat, og puddelen med tanke på stahet. 😂 Veldig rolig og balansert jente, det så vi allerede da vi hilste på henne i valpebingen. Nye ting er kult og spennende og bare en morsom utfordring.. så lenge det ikke er en ny støvsuger. Anonymkode: 396ce...88c
Høyeheler Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 På 2.3.2020 den 10.00, Anonym334 skrev: Hei! Bor i 2 etasje i rekkehus leilighet på 80 kvm med egen inngang. Har mops med kjæresten min. Det er min første hund, men kjæresten min er oppvokst med hund i familien. Samboern min liker ikke å gå så mye, så må ofte gå alene for kan ikke ha med mopsen på så lange turer. Ønsker en hund som kan gå ca 3-4 timer i hverdagen og litt mer i helgen. Håper på svar😊 Er du like aktiv om vinteren går på ski når det gjerne er 20 minus. Må valget falle på en av de polare rasene. Dette er ikke FØRSTE GANGS HUNDER dette er enormt krevende hunder. Her må du ha solid kunskap om rasen. Les deg opp på rasen . De tåler ikke varme. Er temp i luften mer enn 15 pluss grader skal de ikke arbeide for å unngå heteslag. Det var bare en tanke
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #11 Skrevet 7. mars 2020 Jeg hadde kjøpt en labrador til deg 😊 Anonymkode: 4955e...b73 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #12 Skrevet 7. mars 2020 Wow, heldig hund som får så mye tur🤩 Anonymkode: 54677...c79
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #13 Skrevet 7. mars 2020 Retriever! Labrador eller flat eller toller! Dere kommer ikke til å angre. Anonymkode: c0d11...327
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå