AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Del Skrevet 1. mars 2020 Når jeg girer fra 2. til 1. hekter giret seg litt fast, må lirke det til første igjen - fryktelig irriterende. Skjer ikke hele tiden men ofte. Må jeg ha ny girkasse eller kan noe gjøres? Hva koster det? Anonymkode: b24b3...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 1. mars 2020 #2 Del Skrevet 1. mars 2020 Prøv å dobbelclutche? Noen biler gir deg motstand inn i første dersom du prøver å putte den i første når du har for høy fart (type over 10km/t). Du kan slutte å gire ned når du kjører for fort til førstegir. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Del Skrevet 1. mars 2020 1. gir er kun for å ta løs, dvs. sette bilen i bevegelse. Av den grunn er de fleste girkasser konstruert slik at man ikkr lett skal kunne sette bilen i 1. gir mens bilen er i bevegelse. Hvis det går greitt å sette bilen i 1. gir når den står stille, er nok ally som det skal være. Anonymkode: 15724...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Del Skrevet 1. mars 2020 Takk for svar, men tror ikke det er problemet. Om jeg har rygget den inn på parkeringsplassen og så skal ha den i første før jeg slår av motoren har jeg samme problem. Må også alltid stoppe for å komme ut på hovedveien, samme greia da når jeg tar den fra 3. til 1. med clutch inne og minimal fart om ikke full stopp synes også den kveles raskt i 2. så må ofte ned i 1. da merkes det ekstra godt. Anonymkode: b24b3...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 1. mars 2020 #5 Del Skrevet 1. mars 2020 Har du bomgiret på noen måter? Synes du den biter ved inngrep på 1. gir eller tar girspaken en litt annen retning enn det den har gjort før? Har du noe ulyder eller var det ulyd i det øyeblikket dette problemet oppsto? Virker bilen slik den skal når den først er i 1. gir? Faller den utav gir hvis du slipper gassen, men holder seg i gir hvis du holder jevn gass eller har pådrag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #6 Del Skrevet 2. mars 2020 Ingen ulyder, den er bare kranglete og vil ikke før man lirker og så går det. Kjører helt fint i alle gir når den først er i gir. Har aldri falt ut av gir, og girer "pent/mykt" ellers. Bomgir mener du f.eks ved å ta den fra 5. til 1. ved feil? Har ikke gjort det isåfall. Av og til virker giring helt fint for så å bli teit igjen. Anonymkode: b24b3...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 2. mars 2020 #7 Del Skrevet 2. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg girer fra 2. til 1. hekter giret seg litt fast, må lirke det til første igjen - fryktelig irriterende. Skjer ikke hele tiden men ofte. Må jeg ha ny girkasse eller kan noe gjøres? Hva koster det? Anonymkode: b24b3...111 Det unngår du ved å gire til første kun når bilen står stille. Det er hastighets forskjell på drevene gjennom girkassa som gjør at det blir slik. Ikke gjør det i fart så går alt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poli10 Skrevet 4. mars 2020 #8 Del Skrevet 4. mars 2020 På 2.3.2020 den 0.42, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men tror ikke det er problemet. Om jeg har rygget den inn på parkeringsplassen og så skal ha den i første før jeg slår av motoren har jeg samme problem. Må også alltid stoppe for å komme ut på hovedveien, samme greia da når jeg tar den fra 3. til 1. med clutch inne og minimal fart om ikke full stopp synes også den kveles raskt i 2. så må ofte ned i 1. da merkes det ekstra godt. Anonymkode: b24b3...111 Det høres ut som du kløtsjer og girer feil. Første gir skal kun brukes når du står tilnærmet stille. Er man på flatmark kan man tross alt starte i andre gir om man har litt feeling på girkassa si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #9 Del Skrevet 4. mars 2020 13 hours ago, poli10 said: Det høres ut som du kløtsjer og girer feil. Første gir skal kun brukes når du står tilnærmet stille. Er man på flatmark kan man tross alt starte i andre gir om man har litt feeling på girkassa si. Bilen står jo helt stille etter å ha rygget den inn. Den står også helt stille i kø på rødt lys o.l. 0 sjans til å starte denne i 2. på flatmark, er det da noe galt med den? Var noen som spurte om den hadde falt ut av gir, det gjorde den i dag - stod stille og den stod i første mens jeg fiksa småting før jeg skulle kjøre, så datt den ut og i fri. Anonymkode: b24b3...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 5. mars 2020 #10 Del Skrevet 5. mars 2020 På 2.3.2020 den 1.05, AnonymBruker skrev: Ingen ulyder, den er bare kranglete og vil ikke før man lirker og så går det. Kjører helt fint i alle gir når den først er i gir. Har aldri falt ut av gir, og girer "pent/mykt" ellers. Bomgir mener du f.eks ved å ta den fra 5. til 1. ved feil? Har ikke gjort det isåfall. Av og til virker giring helt fint for så å bli teit igjen. Anonymkode: b24b3...111 Tar clutchen langt inn? Dvs. du må trykke pedalen helt i bunn og med en gang du slipper trykket så begynner bilen å gå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #11 Del Skrevet 5. mars 2020 Just now, Hr. Aktiv said: Tar clutchen langt inn? Dvs. du må trykke pedalen helt i bunn og med en gang du slipper trykket så begynner bilen å gå? Ca midt på vil jeg si, kanskje litt før. Anonymkode: b24b3...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 5. mars 2020 #12 Del Skrevet 5. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ca midt på vil jeg si, kanskje litt før. Anonymkode: b24b3...111 Må prøve den der for å se. Vanskelig å finne feilen over telefon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #13 Del Skrevet 5. mars 2020 7 minutter siden, Hr. Aktiv said: Må prøve den der for å se. Vanskelig å finne feilen over telefon. Verksted prøvde den i dag og fant ikke noe galt eller noe som bør byttes (er ikke garanti på den så de hadde vel bare tjent på det). Jeg er ikke overbevist men..! Anonymkode: b24b3...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #14 Del Skrevet 5. mars 2020 Jeg slet med noe som lignet litt, og det ble verre og verre. TIl slutt endte det med bytte av clutch-pumpe. Anonymkode: 8bed9...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå