AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Vurderer å anskaffe hund på sikt. En valp. Usikker på rase, men liker godt hunder av rasen cavalier King Charles. Men vi har to voksne herlige katter fra før. De har ingen erfaring med hund. De har vel knapt sett en hund før. Kattene er veldig knyttet til oss eiere og vil være der vi er. Særlig den yngste. Han er sky mot andre mennesker også. Så hvordan ville dette gått tro. Kanskje det bare er å glemme hele tanken på hund. Noen som har erfaring? Anonymkode: d3b44...9b6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Slik du beskriver det ville jeg ventet med hund. Hadde kattene vært kattunger så hadde det gått seg til men om kattene er voksne og ingen erfaring med andre dyr fra før så kan det gå rett til helsike. Katter er ømfintelige dyr og kan bli både deprimerte og stikke av når det skjer store endringer i livet deres. den Katten jeg har nå er utflytter fra et hjem som skaffet seg to nye kattunger. Dette taklet han ikke og for å gjøre en lang historie kort så har jeg altså nå fått meg katt igjen🙂 Anonymkode: 5eb85...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik du beskriver det ville jeg ventet med hund. Hadde kattene vært kattunger så hadde det gått seg til men om kattene er voksne og ingen erfaring med andre dyr fra før så kan det gå rett til helsike. Katter er ømfintelige dyr og kan bli både deprimerte og stikke av når det skjer store endringer i livet deres. den Katten jeg har nå er utflytter fra et hjem som skaffet seg to nye kattunger. Dette taklet han ikke og for å gjøre en lang historie kort så har jeg altså nå fått meg katt igjen🙂 Anonymkode: 5eb85...6e2 Takk for et godt svar! Jeg tror du kan ha veldig rett i det du skriver. At det kan gå veldig galt. Er veldig glad i kattene våre og vil at de skal ha det godt, så hvis en hund vil skape problemer da er ikke det noe jeg vil vurdere likevel. Men ville høre med andre før jeg la tanken helt bort. 🙂 Anonymkode: d3b44...9b6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 Skjønner det er fristende men jeg ville nok ikke gjort det. Jeg har hatt både katt og hund om hverandre og min erfaring er at så lenge katten er relativt ung så går det bra sammen med hund. Om katten er noen år derimot så opplever jeg at katten er følsom mot voldsomme endringer. Flytting feks er det mange som blir stresset og nedfor av. Min er veldig følsom ihvertfall. Han spiser ikke av annet enn sin faste skål, bytter jeg den er det klaging og grining fra ende til annen. Og han ble nedfor da kjæresten min hadde operert og ikke var her på en stund. Han er nok den mest sensitive jeg har hatt Anonymkode: 5eb85...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 Vi har to katter som var 2 og 9 år da vi fikk hund. Det tok endel måneder før de ble vandt med hverandre, men siden vi bevisst ikke har lært hunden å gå i trapper har kattene hatt sitt fristed opp også kan de styre når de vil komme ned til hunden. Anonymkode: 20dc3...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 Hvis du vil ha en hund og er forberedt på ansvaret som er med en liten valp så ikke bekymre deg for mye om kattene. Min katt var godt voksen 8-9 år gammel når vi fikk valp. Katten har alltid vert «redd for alt», gjemt seg for fremmede/andre dyr og nektet å være inne i huset når valpen var der i begynnelsen. Hun var ikke vandt med hund og var veldig redd. Dette er nå nesten 4 år siden, hund og katt er gode venner å har mye selskap i hverandre. Det viktigste er at de får gode opplevelser med hverandre og at valpen ikke får plage kattene heletia Anonymkode: 504f6...449
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå