Gå til innhold

Veldig syk katt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten (ca 10 år) kom inn i går og oppførte seg som vanlig. Men etterhvert ble han bare dårlig. Får ikke lov å ta på han, han freser og mjauer om noen tar på han. Vanligvis kosete. Ligger bare for seg selv, bare sover/øynene henger. Spiser ikke, drikker ikke, går ikke på do. Når han går ned fra liggeplassen nå sjangler han veldig spesielt på bakparten. 

Dro til dyrlege som ba oss vente til i morgen, han fikk antibiotika om det kunne være noe sånt.. nå har han fått smertestillende. 

Vet ikke om han overlever til i morgen?? 

Anonymkode: 16c07...24c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper det ordner seg. Forstår at du bekymrer deg. Høres ut som pus har hatt det vondt. Bra at han har fått noe for smertene. Lykke til i morgen. ♥️🤞

Anonymkode: 6101f...194

AnonymBruker
Skrevet

Men for en latterlig dyrlege 😬 hadde ALDRI reist fra der uten at dyrlegen hadde sjekket pus skikkelig! Når katten er så åpenbart dårlig så skal dyrlegen utelukke alt! Ring vetrinærvakta å få dem til å ta katten din på alvor! 

Anonymkode: b2f7f...3b3

• Liker 7
Skrevet

Sjekket ikke dyrlegen pusen ordentlig? Veldig rart i så fall.

Gjør som pusen vil, ikke mas for mye på han. Han er jo ‘gammel’, og ofte når de dør vil de helst være i fred. Om han merker at noe er på gang er det kjempetrist, men pass godt på han og sørg for at han har rikelig med vann og drikke i nærheten. Eventuell smertestillende❤️
Håper det bare er noe minimalt❤️😔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med pusen ts?

AnonymBruker
Skrevet

Det høres akkurat ut som min katt. Vi var også hos veterinæren uten at de kunne finne ut hva som var galt.

Jeg tror imidlertid jeg selv fant diagnosen ved å søke på nett. Er rimelig sikker på at det var en nevrologisk sykdom kalt Vinglesyken. Du kan jo google og se om det ligner. Dessverre finnes det ingen kur, men sykdomsforløpet varierer.

Katten min overlevde akuttfasen men ble aldri helt frisk igjen. 

Anonymkode: cf792...8e7

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres akkurat ut som min katt. Vi var også hos veterinæren uten at de kunne finne ut hva som var galt.

Jeg tror imidlertid jeg selv fant diagnosen ved å søke på nett. Er rimelig sikker på at det var en nevrologisk sykdom kalt Vinglesyken. Du kan jo google og se om det ligner. Dessverre finnes det ingen kur, men sykdomsforløpet varierer.

Katten min overlevde akuttfasen men ble aldri helt frisk igjen. 

Stemmer godt med symptomer på vinglesyken. Hvordan ettervirkninger fikk din katt? Levde katten lenge etter? 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med pusen ts?

Han har vært mye bedre idag! Til og med spist litt og drukket. Han går heller ikke skjevt lenger og legger seg sammen oss i senga. Han klarte å stikke ut en liten tur istad, da han kom tilbake vasket han seg. Men han har time på klinikk i morgen for undersøkelse 

• Liker 1
Skrevet
På 1.3.2020 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Men for en latterlig dyrlege 😬 hadde ALDRI reist fra der uten at dyrlegen hadde sjekket pus skikkelig! Når katten er så åpenbart dårlig så skal dyrlegen utelukke alt! Ring vetrinærvakta å få dem til å ta katten din på alvor! 

Dette, virkelig. Ellers er ikke en katt på 10 år gammel og her er det jo tydelig at noe har skjedd/oppstått. Håper pus får en skikkelig undersøkelse i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har vært mye bedre idag! Til og med spist litt og drukket. Han går heller ikke skjevt lenger og legger seg sammen oss i senga. Han klarte å stikke ut en liten tur istad, da han kom tilbake vasket han seg. Men han har time på klinikk i morgen for undersøkelse 

Håper katten blir skikkelig undersøkt. Hadde også vurdert å finne en annen dyrlege som ikke sender deg hjem med en syk katt fordi man vil vente å se fordi det å finne ut av sykdommen der og da er tidkrevende (eller hvilken som helst annen unnskyldning). 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer godt med symptomer på vinglesyken. Hvordan ettervirkninger fikk din katt? Levde katten lenge etter? 

Jeg leser at katten din er mye bedre allerede, det var godt å høre!

Katten min ble gradvis bedre første uke, men så stoppet det opp. Hun ble veldig tynn, ble aldri 100% stødig igjen, men klarte å fange mus etter et par mnd, hun beveget seg sakte og fikk problemer med å ta inn klørne. Vi beholdt henne så lenge vi syntes å se at hun hadde det bra, dvs f.eks spiste, drakk, vasket seg, gikk på do og var litt sosial. Men det var en skral katt som endelig fikk slippe etter ett år.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...