AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Ja det trøster nok familiene til de som døda av viruset. Anonymkode: dfc3a...e95 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 😁 Anonymkode: 33457...77d Ok boomer Anonymkode: d95fa...771 1
Pipaluk Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Jeg selv er ikke redd for å få viruset. Jeg har godt immunforsvar og det skal mye til for å sette meg ut av spill. Samtidig ville det vært leit om jeg hadde smittet hele høyskolen, hvis jeg ikke tok noen forholdsregler. På Ullevål er fem ansatte smittet og 150 i karantene. Heldigvis ingen dødsfall men likevel KRISE for sykehuset og pasientene det gjelder. En kronisk syk venninne som er avhengig av BPA er i karantene i to uker etter en visitt på øyeklinikken . Skulle gjerne besøkt henne, men tar ikke sjansen i tilfelle det skulle bryte ut smitte og det blir vanskelig å isolere det. Med mange i karantene kan helsetjenester stoppe opp. Det er KRISE for alle som trenger det.
abc123detvardet Skrevet 1. mars 2020 #6 Skrevet 1. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: 😁 Anonymkode: 33457...77d Hva er det folk som skal sammenligne alt hele tiden, uten å se den store sammenhengen? Det er nesten ingen i verden som dør av hai hvert år, jeg er fortsatt mer redd for hai enn jeg er for en mygg. Ikke at jeg ser på Coronaviruset som en stor trussel, mest for de jeg er frisk og ung.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #7 Skrevet 1. mars 2020 Herregud. Hva vet du om at det er overreagering, egentlig? Du bare svelger alt FHI serverer deg uten å stille et eneste kritisk spørsmål. Det er ikke spesielt oppegående. Anonymkode: ea3bc...50f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 Hvor er kildene på de tallene? 9 februar var da 811 døde i Kina og over 40 000 smittet. Til sammenligning er det 3,93 millioner med kreft i Kina. Dette inkluderer da alle former for kreft, inkludert de man nesten aldri dør av. Hadde 393 000 000 millioner hatt coronaviruset i Kina hadde over 78 000 mennesker dødd. Ca 6500 hver dag. Egentlig hadde det blitt flere fordi helsevesenet hadde ikke klart å hjelpe alle som ble alvorlig syke. Men coronaviruset er smittsomt, det er ikke kreft, så om det hadde spredd seg uten kontroll ville dødstallene steget til flere hundre tusen. Noe av det farligste er at sykehusene ikke har kapasitet til å hjelpe de som får komplikasjoner og de dør uten hjelp om mange blir smittet. Det er en risiko om veldig mange nordmenn blir smittet. Vi har allerede mange syke i Norge, det er begrenset hvor mange vi kan hjelpe. Spesielt om helsepersonell også blir syke. Så om du da er en av de uheldige som får komplikasjoner og ikke får hjelp fordi det er ingen helsepersonell til overs.... (enkelte som har dødd har vært unge og friske, så de er ikke garantert overleve de heller) Anonymkode: 93faf...105
Edie Skrevet 2. mars 2020 #9 Skrevet 2. mars 2020 Tråden stenges. Grunnet store mengder tråder om Coronavirus vil vi opprettholde én aktiv tråd i hvert underforum. I dette rommet (Kropp og helse) vil denne tråden beholdes åpen: Andre innfallsvinkler vil kunne diskuteres f.eks. på Aktuelle saker og politikk, Generell debatt eller Barn og familie. Edie, adm.
Fremhevede innlegg