Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne tenke meg en klesstil som kjennertegner meg.

Hvor begynner jeg?

Anonymkode: 10ad9...354

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, hva kjennetegner deg? 

Anonymkode: 9b35f...2b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål, jeg vet ikke. Kjennetegner meg var kanskje litt feil formulert. Jeg ønsker å kle meg bra, at jeg ser gjennomført ut. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal se bra ut, jeg kan lite om klær og hva som er fint. Jeg har hatt sosial angst hele livet og har ikke turt å ha på meg noe som folk kan legge merke til. Så det har blitt mye kjedelig, mye svart, hvitt, grått og basic.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har f.eks ikke turt å gå i skjørt, for jeg vet ikke hvordan jeg skal kle meg oventil for at det skal bli bra. Jeg har syntes det ser kult ut med høye bokser og genser nedi, men jeg føler jeg bare ser dum ut hvis jeg prøver på noe lignende.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje prøve med noen plagg eller ting som du liker, men som skiller seg litt ut. Utfordre deg selv til å gå med noe DU liker, da blir du litt mer vant og kan etter hvert tørre mer:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fortelle hvordan jeg fant «min» stil. Jeg innså at jeg hater ubehagelige klær som strammer feil eller klør, så mye av det som er trendy utgår. Jeg fryser lett, så kan ikke gå med bare tynn skjorte/bluse på jobb. Liker ikke ting som er i veien, som smykker og armbånd.

Jeg liker komfortable skinny jeans med litt oversized gensere som ikke klør, fine sneakers eller behagelige ankelboots. Kan også gå med myk paperbag-bukse/skjørt med en basic langarmet genser oppi og oversized cardigan. Da ble det min stil. Om sommeren bruker jeg skinny jeans/paperbag-bukse/skjørt, pen basic t-shirt (med blazer til jobb) og fine sneakers/loafers. 

Min stil er nok Norges kjedeligste, men det fungerer for meg. 

Anonymkode: 9fd5b...d4d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kunne tenke meg en klesstil som kjennertegner meg.

Hvor begynner jeg?

Du kommer aldri til å få en stil som kjennetegner deg selv når du spør andre.

Anonymkode: 37623...850

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår at du laster ned appen pinterest. Begynn med å søke opp ord som fashion og outfits. Så lagrer du det du synes var fint i en egen tavle. Etterhvert vil feeden generere ut bilder av antrekk du vil være interessert i. Da kan du også begynne å søke mer rettet mot de stilene du synes er mest «deg». Feks comfy, oversized, minimalistic, classic, preppy, sporty etc. 

Anonymkode: c6d88...b7c

• Liker 2
Skrevet

Les deg opp på kibbe. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer aldri til å få en stil som kjennetegner deg selv når du spør andre.

Hehe godt sagt :)

men der er jeg uenig, se hva de andre skriver. De svarer på måter å gå fram.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for rådene deres :) 

Jeg er så redd for å skille meg ut.. spesielt at jeg prøver på noe jeg ser på bilde, men så feiler jeg totalt.. det er så synd fordi jeg ser noen ting jeg liker.

Hvordan kan man få en personlig rådgiver?

Skrevet

Jeg fant min personlige stil den dagen jeg ga opp å prøve å være trendy og begynte å kle meg etter min figur. Det meste av det som er siste mote nå ser latterlig ut på min timeglassfigur fordelt på 157 cm. Jeg ser feit ut i oversized fordi det henger på kroppens bredeste deler og ikke viser min smale midje, jeg ser håpløst uproporsjonert ut i skinny bukser fordi hoftene er såpass brede, i "rett opp og ned"-snittet som gjelder for yttertøy får jeg samme elegante fasong som Svampe-Bob. Det er også vanskelig å finne underdeler som sitter godt i livet når jeg får dem over hoftene og overdeler som passer både i livet og over brystet. Så hva gjør man når man har en kropp som ikke har vært kul og trendy siden 50-tallet? Man kler seg som på 50-tallet.

Bonus er at vintage-miljøet har veldig stor takhøyde, alle er interessert i klær, de færreste er spesielt interessert i kropp, og det er plass til alle former, fasonger, farger og kjønn. Så å bli en del av dette har gitt meg bedre selvtillit. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Okey, det kan være at min måte er lite kreativ og nesten matematisk. Men jeg har aldri vært flink å kle meg, og har lite interesse for mote, men trenger å se fint ut på jobben, ikke helt casual men ikke helt business heller. Så trikset jeg bruker, er å se på nettbutikker, f.eks Zara, Stradivarius, tom Zalando, for inspirasjon. La oss si, jeans. Jeg søker opp jeans og ser hvordan de styles, da inkl overdel, sko, smykker/belter. https://www.stradivarius.com/ww/new-collection/clothing/shop-by-product/jeans/high-waist-c1020047060.html

så kopierer jeg bildene som jeg liker, og som har ting som jeg kanskje allerede har fra før av, for å minske shopping. For jeg vil jo ikke måtte kjøpe hele antrekket på nytt. Bildene legger jeg i en mappe, og bruker når jeg kler meg. Synes det hjelper på å utvikle min stil. Det blir både trender, men også min smak, da jeg velger de trendene jeg liker. 

Anonymkode: f267e...7b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for rådene deres :) 

Jeg er så redd for å skille meg ut.. spesielt at jeg prøver på noe jeg ser på bilde, men så feiler jeg totalt.. det er så synd fordi jeg ser noen ting jeg liker.

Hvordan kan man få en personlig rådgiver?

Å skille seg ut er jo det som er positivt med mote. Jeg vil anbefale deg at du lærer deg å mikse og matche farger for det er halve jobben 😚

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er du som person ? Rocka, sporty, bohem, romantisk, osv. Begynn der.

Anonymkode: 4ed0a...1ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å skille seg ut er jo det som er positivt med mote. Jeg vil anbefale deg at du lærer deg å mikse og matche farger for det er halve jobben 😚

Hvordan skal jeg gå fram for å lære meg det da? Jeg føler ikke at jeg er noe god på sånt.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvordan skal jeg gå fram for å lære meg det da? Jeg føler ikke at jeg er noe god på sånt.

Begynn å lær om varme og kalde farger. 

AnonymBruker
Skrevet

Igjen - tusen takk for gode råd, jeg setter så pris på det ❤️ Også spennende å høre historier om hvordan dere har funnet deres stil.

Jeg går stort sett med plain ettersittende tynn genser eller tykk stor genser, samt svart bukse. For det meste svart/hvitt/grått, men jeg prøver å utfordre meg med farger av og til. Det er min "stil" per dags dato. Det jeg synes ser fint ut er når man har gensere helt eller delvis nedi buksa og har bukse med høyt liv. Men det har jeg ikke turt å gjøre, så jeg går bare med det rett ned.

Er det fint? Er det helt "ut" slik at folk vil se rart på meg? Har sett en del på pinterest nå. Typ sånn: 

https://no.pinterest.com/pin/800163058781138640/

https://no.pinterest.com/pin/621848661033611032/

Det er ikke så unikt.. men kanskje et første steg for å utfordre meg selv og bygge videre på?

AnonymBruker
Skrevet

Høres bra ut! Begynn med å leke med plaggene. 

Tuck in sweaters, rulle opp armene, rulle opp beina på jeans/bukse. Allerede litt mer polished look. 

Anonymkode: f267e...7b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Igjen - tusen takk for gode råd, jeg setter så pris på det ❤️ Også spennende å høre historier om hvordan dere har funnet deres stil.

Jeg går stort sett med plain ettersittende tynn genser eller tykk stor genser, samt svart bukse. For det meste svart/hvitt/grått, men jeg prøver å utfordre meg med farger av og til. Det er min "stil" per dags dato. Det jeg synes ser fint ut er når man har gensere helt eller delvis nedi buksa og har bukse med høyt liv. Men det har jeg ikke turt å gjøre, så jeg går bare med det rett ned.

Er det fint? Er det helt "ut" slik at folk vil se rart på meg? Har sett en del på pinterest nå. Typ sånn: 

https://no.pinterest.com/pin/800163058781138640/

https://no.pinterest.com/pin/621848661033611032/

Det er ikke så unikt.. men kanskje et første steg for å utfordre meg selv og bygge videre på?

Jeg syns det er fint og kult, klart du kan gå sånn. Du kan også prøve en mellomting med «half tuck» av en litt mer oversized genser. 

Anonymkode: 9fd5b...d4d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...