AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Jeg har en samboer i risikogruppen for coronavirus, og jeg har en jobb som tilsier noe høyere risiko for å bli smittet. Jeg vurderer å høre med fastlegen om jeg burde holde meg hjemme fra jobb pga økt risiko for smitte som igjen øker faren for min samboer. Vi har også barn i barneskolealder, og denne uka kommer barna til å se igjen mange som har vært på ferie i utlandet og potensielt kan komme hjem med smitte. Hva ville andre gjort i denne situasjonen? Jeg syns Norge henger fullstendig bakpå beredskapsmessig og fatter ikke hvorfor det ikke er mer føre var prinsipp enn i andre land. Anonymkode: b02e5...b5a 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en samboer i risikogruppen for coronavirus, og jeg har en jobb som tilsier noe høyere risiko for å bli smittet. Jeg vurderer å høre med fastlegen om jeg burde holde meg hjemme fra jobb pga økt risiko for smitte som igjen øker faren for min samboer. Vi har også barn i barneskolealder, og denne uka kommer barna til å se igjen mange som har vært på ferie i utlandet og potensielt kan komme hjem med smitte. Hva ville andre gjort i denne situasjonen? Jeg syns Norge henger fullstendig bakpå beredskapsmessig og fatter ikke hvorfor det ikke er mer føre var prinsipp enn i andre land. Anonymkode: b02e5...b5a Hvor lenge skal du liksom holde deg hjemme da? 6 mnder? Ett år? Det blir for dumt!! Anonymkode: 67dfb...a53 7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Altså dette blir for dumt. Holder du deg hjemme pga influensarisiko? Novovirus? Forkjølelse? Selvfølgelig kan du ikke holde deg hjemme fordi kanskje noen har vært i utlandet, og kanskje kan de har hatt kontakt med noen som kanskje har vært smittet, og da kan de kanskje smitte ditt barn som kanskje tar det med hjem og kanskje sitter din samboer🙄 Nå må folk kutte ut det jævla hysteriet! Norge henger ikke bakpå beredskapsmessig bare fordi du er hysterisk og redd for at samboeren din skal bli syk. Hva du kan gjøre? Jo du kan lære barna din god håndhygiene og hostehygiene, og så kan dere også gjøre det selv. Og det er i grunnen det. Så må dere faktisk ta det som det kommer. Hva skal du ellers gjøre, holde hele familien på en fjellseter i ett år i håp om å unngå smitten? Anonymkode: 5c457...09d 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 Du står selvfølgelig fritt til å ta ut alt av ferie, avspasering og eventuelt ulønnet permisjon i tiden fremover, men sykemelding vil/skal du ikke få på bakgrunn av dette. Anonymkode: 79a97...cd1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Jeg er også i risikogruppen siden jeg har astma. Har dog mild astma, og jeg er ikke den som er verst utsatt. Tenker de med nedsatt immunforsvar (f.eks. kreftpasienter), KOLS, alvorlig grad av astma, diabetes osv. er mer utsatt. Men jeg blir jo litt bekymret. Jeg har en jobb hvor jeg daglig møter mange som ofte er på reise. Og jeg tenker jo litt på det, men jeg kan jo ikke bli hjemme. Har til og med en kollega som har en ektefelle med svært nedsatt immunforsvar pga. kreftbehandling, og min kollega er til og med på jobb. Vi kan jo ikke stoppe opp livet helt. Prøv å ta forholdsregler, og prøv å ikke tenke så mye på det. Anonymkode: 6992a...154
Edie Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 Tråden stenges. Grunnet store mengder tråder om Coronavirus vil vi opprettholde én aktiv tråd i hvert underforum. I dette rommet (Kropp og helse) vil denne tråden beholdes åpen: Andre innfallsvinkler vil kunne diskuteres f.eks. på Aktuelle saker og politikk, Generell debatt eller Barn og familie. Edie, adm.
Fremhevede innlegg