Fjompen Skrevet 1. mars 2020 #21 Skrevet 1. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leietaker skal alltid ha en sjanse til å vaske bedre før du krever penger. Bare om leietaker nekter vaske selv eller ikke leier noen til å gjøre det, kan du ta betalt for jobben Anonymkode: 3b20e...8e6 Dette er en sedvane som ikke er regulert i lovverket. Så klart, om leietager initierer en overtagelse tidligere enn formell overlevering og ved den overleveringen får beskjed om konkrete punkter som ikke vil bli godkjent, samt at huseier da godtar utsatt overlevering så vil du som leietager ha en mulighet til å forbedre utvask. Men om overlevering skjer ihht til kontrakt, så vil overlevert være overlevert, og huseier vil kunne utbedre på leietagers regning.
Strippern Skrevet 1. mars 2020 #22 Skrevet 1. mars 2020 32 minutter siden, Bente1234 skrev: Vask sjøl og ta det ett vaskebyrå skal ha. Vel fortjent og slipper å dra inn fremmede folk Kan du komme å vaske hos meg, så slipper jeg å dra inn fremne?
Gjest Blondie65 Skrevet 1. mars 2020 #23 Skrevet 1. mars 2020 Dette er en av de trådene der all informasjon man trenger for å svare på TS sitt spørsmål står i hovedinnlegget. Nu vel. Jeg sjekket på Freska hva de skal ha for vanlig vask av en bolig her jeg bor og det er 465/t. De har også flyttevask som du finner estimater på her: Freska Flyttevask. Deres laveste pris er 3.600. Da kommer rengjøring av ovn og kjøleskap i tillegg. Jeg synes ikke det er urimelig av deg å beregne et sted mellom 3.000 til 5.000 kr.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #24 Skrevet 1. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Informasjon du kanskje burde oppgitt i HI tror du ikke? 🙄 Anonymkode: d586a...beb Hvordan er det relevant? Jeg spør ikke hvordan jeg skal gå fram eller håndtere dette. Jeg spør bare om en fornuftig pris for utvask. Anonymkode: 16686...f2f 1
punkyB Skrevet 1. mars 2020 #25 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det relevant? Jeg spør ikke hvordan jeg skal gå fram eller håndtere dette. Jeg spør bare om en fornuftig pris for utvask. Anonymkode: 16686...f2f Jeg tenker vel at mange nevnte det med at den utflyttede burde få sjanse til å vaske ut selv for å være fair - OG at du som leietaker skal slippe unna problemer hvis leietaker senere klager på at han/hun ikke har fått mulighet om å vaske selv. Synes vel det er smått underlig å spørre om KG om dette som er veldig enkelt å finne ut av selv. Hvertfall da å bli skikkelig snurt når folk prøver å være å hjelpe til med å rådgi i situasjonen. 5
Duftavsommerregn Skrevet 1. mars 2020 #26 Skrevet 1. mars 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: Ser at mange svarer på alt annet bortsett fra det jeg spør om. Er avtalt med leietaker, leietaker har flyttet til en annen by og har ikke mulighet å komme tilbake å vaske. Dermed spør jeg hvor mye jeg skal ta for dette. Takk til dere som har svart på selve spørsmålet🙂 Vask de leiligheten selv da! Få det gjort i steden for å gnåle Ta bilder av tilstanden og vask den ut. Så innhenter du et anbud på jobben fra et byrå på mandag, og det er summen du tar. Legg deg gjerne litt lavere så slipper du noen krangel med den forrige leietager.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #27 Skrevet 1. mars 2020 Ts her: Spurte her siden det er en lavterskel plass å spørre enkle spørsmål. Er ikke snurt og gnåler heller ikke, men ønsket svar på det jeg lurte på fra folk som kanskje vet noe om det. Er det ikke det kg handler om. Takker for de svar jeg har fått på selve spørsmålet og forlater tråden🙂 Anonymkode: 16686...f2f
GrønnNellik68 Skrevet 1. mars 2020 #28 Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, Strippern skrev: Kan du komme å vaske hos meg, så slipper jeg å dra inn fremne? Å få stripping i betaling😂😂😂. ??
GrønnNellik68 Skrevet 1. mars 2020 #29 Skrevet 1. mars 2020 Jeg suger på vasking så er dårlig på sånt men ser helt klart at jeg ikke er alene. Flytter til uvaska hybel så jeg i hvertfall idag. D er ett rom så d skal jeg klare å taxi som syns😂
Rucula Skrevet 1. mars 2020 #31 Skrevet 1. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her: Ingen som kan gi svaret på selve spørsmålet? 🙂 Meningen er å trekke det fra depositum, men skal selv flytte inn igjen i dag så kan ikke vente på et vaskebyrå Anonymkode: 16686...f2f 3000
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #32 Skrevet 1. mars 2020 Skulle du hatt profesjonelle til å vaske, så må du regne i hvert fall 450 kr timen. Ta tiden og rund opp til hel time. Anonymkode: 81268...7ca
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #33 Skrevet 1. mars 2020 Hadde blitt ganske forbanna om jeg hadde vasket ut leiligheten min,husverten hadde ikke godkjent det å bare tatt inn vaskebyrå å trekket det fra deposetium! De må da få en sjanse til å vaske bedre å faktisk gjøre de oppmerksom på hva som må forbedres. Anonymkode: f3b7e...5fa 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #34 Skrevet 1. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde blitt ganske forbanna om jeg hadde vasket ut leiligheten min,husverten hadde ikke godkjent det å bare tatt inn vaskebyrå å trekket det fra deposetium! De må da få en sjanse til å vaske bedre å faktisk gjøre de oppmerksom på hva som må forbedres. Anonymkode: f3b7e...5fa Ts har skrevet at leietaker er enig i at det skal trekkes fra depositumet. Lønner seg å lese. Vet ikke om du sjekker tråden igjen, ts, men jeg hadde tatt 4000 kr. Har bestilt flyttevask flere ganger, de har tatt slike priser, og da har det ikke vært særlig nøye en gang. Anonymkode: 75858...1d4
-lykke- Skrevet 1. mars 2020 #36 Skrevet 1. mars 2020 Tilby dem å komme og gjøre jobben (asap),og si da at dersom de ikke vasker ut av leiligheten, så blir du nødt til å leie inn et byrå og trekke kostnadene fra depositumet. Hvis du ikke har tid til å vente på et byrå, og tidligere leietaker ikke ordner opp, så kan du få et pristilbud fra et vaskebyrå. Da kan du gå ut fra denne prisen.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. mars 2020 #37 Skrevet 1. mars 2020 9 minutter siden, -lykke- skrev: Tilby dem å komme og gjøre jobben (asap),og si da at dersom de ikke vasker ut av leiligheten, så blir du nødt til å leie inn et byrå og trekke kostnadene fra depositumet. Hvis du ikke har tid til å vente på et byrå, og tidligere leietaker ikke ordner opp, så kan du få et pristilbud fra et vaskebyrå. Da kan du gå ut fra denne prisen. L E S H E L E T R Å D E N Deretter kan du vurdere å svare på D E T T R Å D S T A R T E R F A K T I S K S P Ø R O M.
Strippern Skrevet 1. mars 2020 #38 Skrevet 1. mars 2020 2 timer siden, Bente1234 skrev: Å få stripping i betaling😂😂😂. ?? Ja du blir ikke skuffet. Jeg er raus med det meste, det vet du jo he he
Gjest Katarina441 Skrevet 1. mars 2020 #39 Skrevet 1. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her: Ingen som kan gi svaret på selve spørsmålet? 🙂 Meningen er å trekke det fra depositum, men skal selv flytte inn igjen i dag så kan ikke vente på et vaskebyrå Anonymkode: 16686...f2f Du kan ikke trekke det fra depositumet når du har valgt å ta i mot nøkkelen, da har du godkjent utvasken.
-lykke- Skrevet 1. mars 2020 #40 Skrevet 1. mars 2020 7 timer siden, Blondie65 skrev: L E S H E L E T R Å D E N Deretter kan du vurdere å svare på D E T T R Å D S T A R T E R F A K T I S K S P Ø R O M. Å herregud, ro ned litt. Er ikke alltid jeg gidder å lese gjennom alt som er skrevet i en tråd. Jeg svarte på hovedinnlegget til Ts. Og hvem har gjort deg til dommer her? Jeezes 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå