Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leieboer har flyttet ut og leiligheten er ikke vasket. Ikke veldig skittent, men støv på alle flater, matrester i kjøleskap, fryser ikke avrimet, ovn ikke vasket osv. Dette betyr at jeg må vaske alle flater for innflytt.  Leiligheten er 50 kvm, hvor mye skal jeg ta for det? 

Anonymkode: 16686...f2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leieboer har flyttet ut og leiligheten er ikke vasket. Ikke veldig skittent, men støv på alle flater, matrester i kjøleskap, fryser ikke avrimet, ovn ikke vasket osv. Dette betyr at jeg må vaske alle flater for innflytt.  Leiligheten er 50 kvm, hvor mye skal jeg ta for det? 

Jeg ville brukt et byrå og tatt pengene fra depositumet. 

• Liker 26
Gjest Katarina441
Skrevet

Har du tatt imot nøkkelen din igjen av leietager så kan du ikke ta noe hvis du ikke avtale det skriftlig med leietager, da har du godkjent utvaskingen.

AnonymBruker
Skrevet

Litt støv skader ikke. Tror Ts har litt støv på hjernen..

Anonymkode: 044c1...bbf

• Liker 4
Skrevet

Om det faktisk ikke er vasket ut så må du vaske bedre enn det før det kommer nye leietakere.

Bestill byrå - få det skikkelig gjort. 

Men - godkjente du det kan du ikke i ettertid komme å kreve penger for det. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Folk er så respektløse. Selv har jeg alltid vært nøye på utvasket. Selv en 12 kvadrat tok meg en hel dag.

Anonymkode: f4720...511

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig lager ikke noe ut av slike ting, peier leie noen til å vaske om det er synlig skitt. Så trekker jeg fra depositumet.

Er jo ikke snakk om store summer.

Anonymkode: a80cf...026

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her: Ingen som kan gi svaret på selve spørsmålet? 🙂 Meningen er å trekke det fra depositum, men skal selv flytte inn igjen i dag så kan ikke vente på et vaskebyrå

Skrevet

Vanskelig å si. Har alltid tilbydd leieboer et nytt forsøk på vasking, og da bruker det å ordne seg.  Ev. "truet" med å leie inn byrå, så gjør de det skikkelig.

• Liker 6
Skrevet

Du kan få et estimat fra et firma som driver med utvask på hva en full flyttevask ville kostet, dokumentere dette med bilder, og så kreve denne summen fra depositumet. At du har overtatt nøkkel har intet å si for utvasken, det har mest å si med at du har godtatt at leietager ikke lengre har en forpliktelse til å betale leie. Husk at kravet må meldes inn til banken hvor depositumet er plassert innen kort tid, og før utbetaling av depositumet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her: Ingen som kan gi svaret på selve spørsmålet? 🙂 Meningen er å trekke det fra depositum, men skal selv flytte inn igjen i dag så kan ikke vente på et vaskebyrå

Vi fikk flere tilbud på komplett flyttevask av 66 kvm leilighet på rett rundt 3000 kr. 

Anonymkode: e67f0...c76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi fikk flere tilbud på komplett flyttevask av 66 kvm leilighet på rett rundt 3000 kr. 

Så det er vel rimelig at du tar ca 2000-2500. Nærmere 2500 pga stekeovn. Men jeg ville bedt om et estimat fra nettside, feks Freska, som du kan legge ved som dokumentasjon. 

• Liker 3
Skrevet

Vask sjøl og ta det ett vaskebyrå skal ha. Vel fortjent og slipper å dra inn fremmede folk

• Liker 6
Skrevet

Sjekket  "julevask" selv - mener de fleste vaskebyrå har en kalkulator som anslår hva de ulike vaskene koster. 

En slik vask inkluderer ikke rydding/kasting av mat fra kjøleskap o.l. så det får du vurdere om du tar litt ekstra for. 

AnonymBruker
Skrevet

Leietaker skal alltid ha en sjanse til å vaske bedre før du krever penger. Bare om leietaker nekter vaske selv eller ikke leier noen til å gjøre det, kan du ta betalt for jobben

Anonymkode: 3b20e...8e6

• Liker 7
Skrevet

Har du godkjent vasken? Altså tatt imot nøkler og depositum er frigjort? Da er det ikke mye du kan gjøre i forhold til tidligere leietaker.. Da må du nok vaske selv/leie inn vaskebyrå for egen regning, desverre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts: Ser at mange svarer på alt annet bortsett fra det jeg spør om. Er avtalt med leietaker, leietaker har flyttet til en annen by og har ikke mulighet å komme tilbake å vaske. Dermed spør jeg hvor mye jeg skal ta for dette. 

Takk til dere som har svart på selve spørsmålet🙂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, da jeg leide studenthybler i Trondheim tok de 5000kr for litt støv på en lampeskjerm og innsiden av glasset på en komfyr som ikke var helt rent. Men det syns jeg personlig er litt for voldsomt. Så sånn som en skriver over her, 2000-2500 er greit, så lenge du ikke har godkjent vaskingen allerede og dere har avtale på det.

Anonymkode: 8c2d2...ab5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Ser at mange svarer på alt annet bortsett fra det jeg spør om. Er avtalt med leietaker, leietaker har flyttet til en annen by og har ikke mulighet å komme tilbake å vaske. Dermed spør jeg hvor mye jeg skal ta for dette. 

Takk til dere som har svart på selve spørsmålet🙂

Informasjon du kanskje burde oppgitt i HI tror du ikke? 🙄

Anonymkode: d586a...beb

• Liker 29
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da spør du et vaskebyrå hvor mye det ville kostet og trekker den summen, så vasker du selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...