AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Skrevet 29. februar 2020 https://www.vg.no/spesial/2019/mannen-uten-frykt/ Politifolk er trent til å bekjempe narkotikaligaer og nådeløse gjengkriminelle. Men mot atferden til den enslige, trygdede Geir Hansen er de nesten forsvarsløse. Geir Hansen mener at politiet har eskalert en konflikt. Politiet mener det samme om ham. Geir Hansen forstår ikke hvordan politiet tenker, og politiet forstår ikke ham. Anonymkode: 12c83...2d0
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Dette dreier seg om en fyr med alvorlig psykisk lidelse, mener det var paranoid - schizoid personlighetsforstyrrelse og han er tilhenger av drøye konspirasjonsteorier og har et vrangforestilt og truende virkelighetssyn. At han ikke forstår at truingen han driver med er galt og fører til reaksjoner fra politiet sier jo mye om hvor virkelighetsfjern han er da. Anonymkode: 6291d...0e9 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Politiet mangler åpenbart kompetanse til å møte og bekjempe denne typen kriminelle. Det er problematisk, for dem blir det dessverre stadig flere av. Jeg synes det ser ut som at politiet har gjort en del dårlige vurderinger i denne saken. Det gjør de i mange saker, dessverre. Og nettopp dét tror jeg er en kilde til mye agg mot og svak tillit til politiet i både kriminelle og ikke-kriminelle miljøer. Det er veldig synd, for politiet er avhengig av tillit. At Hansen er farlig tviler jeg ikke på, men politiets fremtreden bidrar jo til at han blir enda mer aggressiv. Å bryte seg inn med skjold og hund hos Hansen var ikke lurt (den aksjonen gikk jo også helt til helvete), selv om voldsmonopolisten har lovhjemmel for slik makt(mis)bruk. Jeg stiller vesentlig høyere krav til politiets atferd enn til gærningers atferd, og tror saken kunne blitt håndtert på en langt bedre måte. Det er ikke bare lærerne som trenger kompetansehevende tiltak, for å si det sånn. Anonymkode: a9719...618 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå